رفتن به محتوای اصلی

نگاهی به درونمان
03.02.2020 - 17:20

تشریحی دیگر ( ضیاء مصباح )

شادروان غلام حسین صدیقی وزیر وارسته دولت ملی دکتر مصدق میگفت : سادگی و پاکی در این جامعه مذهبی  در بستن آخرین دکمه پیراهن تبلور می یابد و  صلاح و سیاست  در دروغ های مصلحتی دیده میشود ، و عشق  منشا پلیدی و گناه شمرده میگردد ....

در ایران  7 دهه قبل که دولت ملی «شادروان دکتر مصدق » مترصد رفع تمامی معضلات فرهنگی اجتماعی که سیاست بر آن نام نهاده اند شده بود و انچه براو گذشت ....ارشد دولتش با وقوف به درد اصلی اقتصاد وابسته ، معتقد بود اگر کسی نان بدزدد، یک عمر گرفتار میشود اما اگر کسی چند صد میلیارد پول بدزدد، راحت زندگی میکند( چند صد میلیارد میتوان اشاره به اقلام امروزین نیز باشد )

 این انسان شریف متخصص دلسوز وطن میگوید :در سرزمین من نسلی زندگی میکنند که جبهه و جنگ ندیده اند اما زخمی و روانی ا ند  و دراین خطه «صاحب نفت این کالای استرا تژیک »  دین، از ناف تا زانو خلاصه شده، و  پول، ربا ، پارتی ورابطه حکومت میکند و دروغ جزء سیاست های دولتی و مردان نمازخوان شده...

این بدان آوردم که این تصویر صدها برابر بعد ازسلطه  نظام اسلامی که 41 سال ازاعمال  تدابیرداهینانه  آن سپری شده و عملکردش برعارف و عامی هویدا .... در پی رفتن دولت پهلوی دوم ، با ادعای اصلاح و هدایت امورکه  متولی سامان دادن به کشور گردید ....بیشتر شده .

تا انجاکه هواپیمای عبوری شرکت اسمان در فضای تهران همزمان با شلیک عوامل نظام به هواپیمای اکراینی( به عمد یا برامده از ترس حملات موشکی استکبار جهانی ) مشاهداتش را به برج مراقبت گزارش مینماید و ادامه داستان پر آب و چشم سقوط و نابودی دهها انسان فرهیخته و آنهمه بی اعتباری برای تک به تک احاد این ملت که در این واقعه کوچکترین نقشی نداشته و آمد انچه که شایسته و بایسته نبود ..

تا آنجا که متعاقب اعلام و انتشار متن نوارمکالمه  نمایندگان« دولت اکراین»  تهدید به عدم همکاری شدند،  انگار که آنان هم باید مشابه گفته عضو شورای سالمند نگهبان : آنچه استاد ازل گفت بگو میگویم !!

در حین تنظیم این تصویر درونی ....شاهد از غیب رسید و نامه سر گشاده اقای مطهری که همین چندی قبل به اصطلاح  معاون مجلس شورا بود و ماه های اخر نمایندگیش را سپری مینماید .... در پی سلب صلاحیتش بوسیله  شورای نگهبان نظام .. منتشر شد و بسیاری نکته ها که میتوان به صراحت گفت خانه از پای بست ویران شده است و سامان دادن آن با همت همه ایرانیان مسئول آگاه به چگونگی ها ممکن 

 چنانچه به روال آموخته شده ناشی ازضرورت تامین  نیازهای اولیه زندگی در این دیار که هدف اصلی شناخته شده و مرتبا برآ ن سیستم نا بخرد سر تا پا آلوده به فساد ، نا بخردی ، رابطه و دروغ می دمند.... این وضعیت ادامه یابد از تاک و تاک نشان اثری نخواهد ماند و تاریخ قضاوت خود را در مورد بی تفاوتی مردمان خواهد داشت .

بالاخره  اینکه :  تشخیص« ویروس کرونا » در ایران مثل رویت هلال ماه شوال شده، شمال جنوب شرق وغرب کشور  همه‌جا این  ویروس  تشخیص داده شده، بجز« ام القرای اسلامی»  با وصفی که آمد .

این همه - نشان گر ادامه اعمال حربه «مکرو مکراله ان اله خیر الماکرین »بوده  و جماعت تصور می کنند کماکان با توسعه انکار حقایق ، افزودن برباور  تقدیر و سرنوشت از قبل تعین شده مردمان این مرز و بوم ، از همه فاجعه آمیز تر: دمیدن بر جهل و خرافات - میتوانند چند صباحی دیگر بمانند و برادای  تکلیف شان با تعریف مغرضانه خود  پای بفشرند .....

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.