رفتن به محتوای اصلی

داستان مدیریت ارشاد اسلامی قزوین
08.02.2020 - 12:33
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، طبق اعلام روابط عمومی اداره کل بازرسی  استان قزوین، با تحقیقات جامع صورت گرفته مشخص شد مدرک تحصیلی لیسانس مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، جعلی است.

در ادامه این گزارش آمده است: پس از صدور کیفرخواست مربوطه و بررسی در دادگاه بدوی و تجدیدنظر، مدیرکل سابق به مجازات حبس و جبران خسارت وارده به دولت، محکوم شده است.
پرونده مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اسقرار بازرسان اداره کل بازرسی در آن اداره کل به مسیر تحقیقات وارد و سپس تحویل مراجع قضایی شد.
 
 
پایان خبر
 
 
 
 
 
مکمل:
در حالیکه در ارشاد اسلامی عموما مدیران مادام العمر هستند اما معلوم نیست به چه دلیل در ارشاد اسلامی قزوین خصوصا در دوران "تدبیر و امید" هر کسی را یارای ِ ماندن نیست. 
حضور «مهدی احمدی» کسی که سابقه مدیریت در مدارس استان تهران را داشت؛ در سمت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد استان قزوین در مرداد ماه 1393 برخلاف نظر مرتضی روزبه استاندار وقت قزوین با حواشی همراه بود؛ به‌گونه‌ای که در جلسه معارفه وی استاندار و آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین حضور نیافتند و مدیر جدید هم نتوانست بیش از یک سال و اندی دوام بیاورد. شرایط بگونه ای شد که معترضان با نصب پلاکارد «ننگ ما ننگ ما مدیر فرهنگ ما» این مدیر را راهی کردند.
در آخر سال  1394 اسکندری نژاد به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و آغاز به کارکرد؛ انتصابی که نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه شدیدا منتقدش بودند  و خواستار حضور افراد دیگری که توانایی داشته باشند، شدند. این مدیر عزیز نیز گرچه از اول گرفتار بود اما آخرش نتوانست سه سال را پر کند و با دستگیری بدلیل فساد مواجه شد.
پس از سقوط مدیر دستگیر شده، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی مسئول مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین که گویا سفارشی هم بود به این پست منصوب شد. از بدو ورود خرده های فراوانی از جمله مدرک تحصیلی جعلی ِ مدیر جدید، در فضاهای مجازی دست به دست میشد. چند ماهی نگذشته بود علیرغم اینکه این حجت الاسلام، شایعات را تکذیب و حاشا نمود اما آخرش به استیفا وادار گردید.
جالب است که بدانیم آخرین مدیر مذکور یعنی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی حسینی دهه ها در مناصب مختلفی انجام وظیفه میفرموده است.  از جمله سوابق این استاد معظم میتوان به مناصبی مانند مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین، رئیس اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک، مشاور فرهنگی فرماندار آبیک، عضو بسیج حقوق دانها، مشاور حقوقی انجمن دیابت کشور اشاره کرد.
 
 
Image result for سید مهدی حسینی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد سوابق اجرایی
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
صدا و سیمای قزوین

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.