رفتن به محتوای اصلی

پنتاگون: ۱۰۹ سرباز در جریان حمله موشکی ایران مجروح شده‌اند
11.02.2020 - 02:42

تایید آمار ۱۰۹ نفر در روز دوشنبه، دهم فوریه، از افزایش ناگهانی و فراوان تعداد آسیب دیدگان حکایت دارد چرا که پنتاگون در گزارش قبلی خود تعداد مجروحان را ۶۴ نفر اعلام کرده بود.

حمله موشکی ایران در روز هشتم ژانویه و ۸ روز پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران روی داد و به موجب آن دست کم ۱۵ موشک از داخل خاک ایران به دو پایگاه هوایی در استان‌های انبار و اربیل عراق اصابت کرد.

 

گزارش اختصاصی بی‌بی‌سی از تیم پزشکی نیروهای آمریکایی در عین الاسد

بیشترین خسارت در پایگاه هوایی عین الاسد گزارش شد که حدود یک هزار سرباز آمریکایی در آن مستقر هستند.

با وجود تایید آمار ۱۰۹ نفری سربازان آسیب دیده، پنتاگون روز دوشنبه، دهم فوریه، اعلام کرد که ۷۰ درصد مجروحان اکنون به محل خدمت خود بازگشته‌اند.

پنتاگون در همان ماه ژانویه هم گفته بود احتمال افزایش آمار وجود دارد به آن علت که جراحت‌های نسبی و ملایم‌تر آثار خود را به مرور زمان بروز می‌دهند.

با وجود این، روز دوشنبه، جونی ارنست، نماینده جمهوری خواه کنگره خواستار توضیح رسمی پنتاگون درباره این آمارهای متعدد شده است.

بگذر از پست توییتر شماره از @SenJoniErnst

Joni Ernst
 

✔@SenJoniErnst

 
 

As the number of reported TBIs continue to rise, it's vital we have a plan to treat these injured servicemembers. I've called on the Pentagon to ensure the safety & care of our deployed forces who may be exposed to blast injuries in Iraq. We need answers. https://www.reuters.com/article/us-usa-pentagon-tbi-exclusive/exclusive-more-than-100-u-s-troops-diagnosed-with-brain-injuries-from-iran-attack-officials-idUSKBN2041ZK …

Exclusive: More than 100 U.S. troops diagnosed with brain injuries...

The U.S. military is preparing to report a more than 50 percent jump in the number of cases of traumatic brain injury stemming from Iran's missile attack on a base in Iraq last month, U.S. offici...

reuters.com

 

سپاه پاسداران روز ۸ ژانویه اعلام کرد که با هدف "انتقام سخت" از آمریکا ۲۲ موشک به سوی دو پایگاه هوایی عراق که میزبان نیروهای آمریکایی هستند پرتاب کرده است. آمریکا اصابت ۱۵ فروند از این موشک‌ها که بیشتر آنها به سوی پایگاه عین الاسد در استان انبار شلیک شده بودند را تایید کرد.

در واکنش اولیه به این حملات دونالد ترامپ با تاکید بر "آسیب ندیدن" نیروهای آمریکایی از کاهش تنش با ایران سخن گفت و آن را دلیلی ضمنی برای واکنش نشان ندادن ارتش آمریکا برشمرد.

اما چند روز پس از این حمله پنتاگون خبر داد که دست کم ۱۱ نفر از نظامیان این کشور را به علت آنچه آسیب‌های مغزی ناشی از انفجارها خوانده شده تحت نظر پزشکان قرار داده و همچنین ارتش آمریکا ناچار شده ده‌ها نفر از سربازان مستقر در پایگاه عین الاسد را برای اطمینان از سلامت مغزی مورد معاینه قرار دهد.

این آمار در گزارش‌های بعدی پنتاگون افزایش یافت و تا پیش از امروز به ۶۴ نفر رسیده بود.

با وجود این آقای ترامپ ماه گذشته و در حاشیه اجلاس داووس سوئیس به خبرنگاران گفته بود: "شنیده‌ام که چند تایی از آنها سردرد گرفته‌اند و یکی دو ناراحتی جزئی دیگر، من اینجا می‌توانم گزارش کنم که هیچ کدام جدی نیست... در قیاس با مجروحیت‌هایی که دیده‌ام اینها را جدی نمی‌دانم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.