رفتن به محتوای اصلی

باتان وارد خلیج فارس شد
13.02.2020 - 02:49
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، منابع خبری روز چهارشنبه از عزیمت شماری دیگری از نیروهای آمریکا به خلیج فارس خبر دادند.

به نوشته وبگاه «استرایپس»، کشتی آبی خاکی «یو اس اس باتان» روز چهارشنبه با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد. ناخدا «لانس لشر» فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در این کشتی جنگی در این زمینه گفت: «عبور ما از این تنگه مهم و تداوم حضور در منطقه نقش حیاتی ادامه آزادی تردد دریایی که برای ثبات و امنیت منطقه مهم است را نشان می‌دهد.»

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است که در این ماموریت کشتی آبی خاکی باتان و ۲۵۰۰ تفنگدار دریایی آن‌را کشتی‌های «یواس‌اس نیویورک» و «یواس‌اس اوک هیل» همراهی می‌کنند.

این دومین کشتی جنگی بزرگ آمریکایی بعد از ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» است که وارد خلیج فارس شده است. هواپیمابر آبراهام لینکلن نوامبر گذشته (آبان) بعد از ۱۰ ماه حضور در منطقه عازم پایگاه خود در آمریکا شد.

ناخدا «گرگ للاند» از دیگر فرماندهان نیروی دریایی آمریکا نیز درباره عزیمت این کشتی گفت که این اقدام تداوم تعهد ما به شرکای آمریکا در خلیج فارس و نقاط دیگر منطقه است.

 فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه) هفته گذشته حین دیدار از یک ناوهواپیمابر آمریکا در دریای عرب، به پابرجا بودن امکان اقدام‌های تلافی‌جویانه ایران پس از حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» اشاره کرد.

 
کد خبر 484064
پایان خبر
 
 
 
تکمیلی:
باتان در خاورمیانه در چندین طرح و عملیات شرکت داشته، از جمله یکی از شناورهای حاضر در منطقه خاورمیانه در آغاز جنگ عراق در حدود ۲۰ مارس ۲۰۰۳ بود. بعد ازانتقال هلیکوپترها، نیروها و تجهیزات به عنوان حامل هریر به همراه ناوهواپیمابر یواس‌اس ریچارد وظیفه پشتیبانی از دو اسکادران دریایی مک‌دانل داگلاس ای‌وی-۸بی هریر ۲ را برعهده داشت. نامگذاری این کشتی (باتان) به دلیل نبرد باتان در فیلیپین در خلال جنگ جهانی دوم اشاره دارد
 
 
 
كشتي جنگي
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
همشهری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.