رفتن به محتوای اصلی

مالیات برای خودروی دوم
18.02.2020 - 05:02
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

اقتصادآنلاین می نویسد: 

«سعید زرندی» در مراسم افتتاح سالن مجموعه‌سازی شرکت قالب های بزرگ سایپا افزود: کسانی که اقدام به خرید بیش از یک خودرو با هدف کسب سود و دلالی کنند، متضرر خواهند شد. این مقام مسوول ادامه داد: فشار تقاضا بر این صنعت بی سابقه بوده و با تمهیداتی در تلاشیم مشکلات دلالی در این صنعت را برطرف کنیم تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی با بیان اینکه نرخ بالای خودرو موجب رنجش مردم شده، گفت: این نرخ بالا ناشی از مسائلی خارج از کنترل خودروسازان است و مسائلی نظیر تورم و نرخ ارز و حجم بالای نقدینگی، روی آن اثرمی‌گذارد.

زرندی ادامه داد: واگذاری خودرو در این دو ماه نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش یافته و اهتمام خودروسازان انجام سریع تعهدات به مردم است.

صرفه جویی ۲۷۵ میلیون یورویی در صنعت خودرو

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ایجاد نهضت داخلی‌سازی و حمایت از کالای بومی، هزار و ۱۶۵ میلیون یورو خرید کالای خارجی از تولیدات صنایع داخلی را در سال‌ جاری هدف‌گذاری کرد که ۲۷۵ میلیون یوروی آن سهم بخش صنعت خودرو بود و این هدف محقق شد.

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید خودرو در کشور سالیانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است و بیش از ۶۳۰ هزار شغل برای کشور ایجاد کرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اضافه کرد: سهم صنعت خودرو در ارزش افزوده کل صنعت بیش از ۱۲ درصد است و ارزش میزان صرفه جویی ارزی حاصل از تولید خودرو و قطعات به کشور بیش از ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وی گفت: آمریکا در کنار تحریم های ظالمانه به کل اقتصاد، به‌طور خاص صنعت خودرو را نیز تحریم کرد تا بتواند با توجه به ارتباط مستقیم این صنعت با مردم، کشور را دچار مشکل کند.

زرندی بیان داشت: این صنعت، توانست برخلاف مشکلات کلان تحریم و مشکلات خاص تحریم بر خودرو، از بحران خارج شود.زرندی همچنین گفت: خودروسازان باید با کاهش هزینه های سربار، فروش شرکت‌ها و اموال مازاد، افزایش کیفیت و توجه بیشتر به خدمات پس از فروش اقدامات جدی و عملیاتی داشته باشند.

https://www.eghtesadonline.com/n/288e

پایان خبر

 

 

تکمیلی:

در مورد افزایش قیمتها برخلاف گفته جناب زرندی، اولا افزایش قیمت خودرو مستقما به تحریمها وابسته نیست بلکه این مافیای داخلی است که بر صنعت ِ نصف و نیمه خودرو داخلی خیمه زده و فشار را برای سود بیشتر مافیایی چند برابر نموده است. با یک مقایسه کوتاه تشریح ساده تر میشود. در دوسال گذشته با افزایش قیمت دلار و رسیدن به مرز بیست هزار تومان، قیمت پراید تقریبا نصف قیمت پراید امروزی بود (حدود سی میلیون) در حالیکه امروز با دلار بین ده تا سیزده هزار تومان، قیمت پراید به شصت میلیون رسیده در حالیکه قیمت دلار به نصف تقلیل یافته است. علاوه بر این، تامین مایحتاج صنعت تولید خودرو که مانند بازار سبزیجات نیست تا روزانه خریداری شود بلکه قطعات وارداتی بصورت عمده، طبق قرارداد و با قیمت مشخص و زمان طولانی وارد میشود یعنی حتی اگر امروز صنعت خودرو صددرصد تحریم شود عمدتاً در سال بعد به مشکل خاصی برنخواهد خورد چون ساخت انبار برای همین است. حال اگر در این میان تولید کننده می خواهد که قطعات را با نصف قیمت (دیروز)خریده و سپس تولیدات را به دوبرابر قیمت (فردا) با حباب بزرگ به امت عرضه کند که مشکل تحریمات نیست. 

https://bit.ly/2wqqFQx

 

https://bit.ly/2P3ab7v

 

Image result for دارندگان بیش از یک خودرو باید مالیات بپردازند

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
اقتصاد آنلاین

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.