رفتن به محتوای اصلی

عضو هیات مرگ کرونایی شد، +مجموعه اخبار پیرامون کرونا را یکجا در اینجا بخوانید
29.02.2020 - 23:39

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، مصطفی پورمحمدی، وزیر پیشین دادگستری در ایران، به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری است. پورمحمدی یکی از اعضای «هیات مرگ» بود که درباره اعدام زندانیان سیاسی سال ۶۷ تصمیم‌گیری می‌کرد.

به دنبال انتشار خبر ابتلای مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم به بیماری کرونا خبرنگار رویداد۲۴ با تماسی با نزدیکان وزیر دادگستری پیشین، از مثبت شدن تست کرونا وی اطلاعاتی دریافت کرد. وی که از هفته گذشته در یکی از بیمارستان های تهران بستری است، پس از گذراندن دوران نقاهت، اکنون شرایط بهتری دارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز دو هفته قبل به قم سفر کرده بود و پس از برگشت به تهران بعد از 4 یا 5 روز علائم کرونا در وی ظاهر شد.

***

11464832_393.jpgحامد جلالی کاشانی از فعالان حامی حکومت در توییتر که پیشتر خبررسانی درباره کرونا را «‌کثافت‌کاری» برای پایین‌ آوردن مشارکت در انتخابات خوانده بود، خود به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

00999.jpg***

دهن کجی بسیجی با لیس زدن ضریح امامزاده

 
 
 
 
 
 
 
دهن کجی بسیجی با لیس زدن ضریح امامزاده
 
 
 
 



***

adel.jpgامروز همچنین فریدالدین حداد عادل نیز در توئیتر ادعا کرد به ویروس کرونا مبتلا شده است.

فریدالدین حداد عادل فرزند غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور علی خامنه‌ای، است که مدارس غیرانتفاعی «فرهنگ» متعلق به خانواده‌اش را اداره می‌کند.

***

ویدیویی از بر زمین افتادن یک شهروند مشکوک به ابتلا به کرونا در میدان انقلاب تهران و انتقال او با تمهیدات ویژه. امروز شنبه ۱۰ اسفند ۹۸

 

وز شنبه ۱۰ اسفند ۹۸

***

بنا بر آمار منابع آگاه ایران‌‌اینترنشنال، تا روز شنبه دهم اسفند، تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۳۳۳ نفر رسیده است.
بنا بر این اطلاعات، شمار قربانیان کرونا در استان قم از مرز ۲۰۰ نفر گذشته است. این اطلاعات نشان می‌دهد علت مرگ بسیاری از این افراد، مواردی چون کهولت سن، تنگی‌نفس حاد، عارضه قلبی و مواردی از این دست ذکر شده است.

منابع آگاه به ایران اینترنشنال گفتند نتیجه تست کرونای شمار زیادی از موارد مشکوک در قم بیش از یک‌هفته است که اعلام نشده و از بسیاری از قربانیان کرونا تست نهایی گرفته نشده است. اجساد مبتلایان به کرونا در قم در قطعه ۴۷ «بهشت معصومه» در این شهر به خاک سپرده می‌شود

***

fly.jpgمعصومه اصغرزاده، مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، به خبرگزاری ایسنا گفت بر اساس آخرین مکاتبات صورت گرفته، مسافران ایرانی برای پرواز به کشورهای آلمان، آذربایجان، هلند و بریتانیا باید فرم سلامت داشته باشند.

***

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قائم‌ مقام دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد از روز یکشنبه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در خروجی‌هاي قم با تب‌سنج افراد را کنترل می‌کنند و از خروج افرادی که علائم کرونا داشته باشند جلوگيری شده و قرنطينه خواهند شد.

***

1231.jpgکرونا جان یک نامزد پیروز انتخابات را گرفت

استان وایر- محمد‌علی رمضانی دستک یکی از نامزد‌های «پیروز» در «انتخابات» اخیر مجلس از حوزه انتخابیه «آستانه اشرفیه» بر اثر ابتلا به ویروس «کرونا» درگذشت.

ایلنا گزارش کرده که رمضانی به دلیل «بیماری آنفولانزا و صدمات شیمیایی ریه ناشی از جنگ در روزهای پس از انتخابات در بیمارستان تحت درمان بود.»

شرایط جسمی محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که گزارش شده بود به ویروس «کرونا» مبتلا شده، وخیم گزارش شده است.

برخی گزارش‌ها حاکیست که میرمحمدی در کما بسر می‌برد و شرایط جسمی خوبی ندارد.

***

بی بی سی - اپیدمی کرونا در ایران تاثیر مستقیمی بر افت میزان فروش در بازار و مغازه‌ها گذاشته است. اسفند ماه در ایران به طور سنتی زمان خریدهای نوروزی و آماده شدن برای سال نو است اما شیوع ویروس کرونا در تهران، گیلان، قم و دیگر استان‌های ایران موجب شده مردم کمتر برای خرید سال نو از خانه خارج شوند.

112.jpg

 

استرالیا اعلام کرد از روز یکشنبه ورود تمام اتباع خارجی که از ایران بیایند را ممنوع می‌کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یکی از کارکنان سالن آرایشی در ایالت کوئینزلند پس از بازگشت از ایران به کرونا مبتلا شد و ممکن است حدود ۴۰ نفر از مشتریان این سالن را مبتلا کرده باشد.

***

نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی محبوس در زندان اوین،‌ در تماسی تلفنی با خانواده‌اش از مشاهده علائم بیماری کرونا در خود و تعدادی از زندانیان دیگر خبر داد و از دریافت نکردن رسیدگی پزشکی ابراز نگرانی کرد.

زاغری روز شنبه ۱۰ اسفندماه در تماس با خانواده‌اش گفت: «حالم خوب نیست. احساس خیلی بدی دارم. با این که معمولا پس از سه روز بهبود می‌یابم، اما هنوز بهبودی حاصل نشده است. حتی یک مقدار هم بهتر نشده‌ام.»

او همچنین علائم بیماری خود را «عجیب» عنوان کرد و از تجربه حالت تهوع، ضعف جسمانی، درد عضلانی، مشکل تنفسی و سرگیجه طی یک هفته گذشته خبر داد.

***

نماینده بابلسر در مجلس روز شنبه از مردم خواست در تعطیلات ناشی از شیوع کرونا به استان‌های شمالی ایران سفر نکنند.

ولی‌الله نانواکناری، نماینده بابلسر و فریدونکنار، روز دهم اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با بیان این‌ که «تعطیلی مدارس و حتی نماز جمعه» برای آن است که مردم خود را قرنطینه خانگی کنند، گفت افزایش مسافرت به شمال کشور «باعث شده شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا در این شهرها باشیم».

 

اخبار روز گذشته:

وزیر بهداشت ایران: شیوع کرونا در روزهای آتی اوج می‌گیرد

ایران اینترنشنال - سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، از «پیک» شیوع کرونا در روزهای آتی در این کشور خبر داد و تاکید کرد «هفته نسبتا سختی» در پیش است.

نمکی، روز جمعه نهم اسفند، پس از تشکیل پنجمین جلسه «ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا»، درباره این جلسه گفت: «با بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین‌المللی و ملی از بیماری انجام شده، روند به گونه‌ای دیده می‌شود که پیک بیماری در روزهای آینده است.»

سعید نمکی تاکید کرد «به چیزی به عنوان قرنطینه شهرها اعتقاد نداریم و این روش را علمی نمی‌دانیم، اما به دنبال کنترل ایاب و ذهاب افراد هستیم»

***

وقتی به جای قرنطینه، تعطیل بکنید، این طور می شود...

photo_2020-02-27_22-41-52.jpg

***

نامه نرجس خانعلی زاده پرستار بیست‌وپنج ساله درگذشته در اثر کرونا به همسرش

متن نامه: عزیز دلم، خیلی اصرار کردم که بذارن بیای داخل اما می‌گن اینا عفونیه و حق دارن. تورو خدا برای (من) یه کاری بکن. یه چیزایی شنیدم. که اگه تنگی نفس من ادامه پیدا کنه، منو این‌توبه می‌کنن و اینقدر گریه کردم که حد نداشت. تو رو خدا منو نجات بده. من می‌ترسم. اگه منو اینتوبه‌ کنن من می‌میرم. فردا تمام مدارک پرونده‌مو کپی بگیر و به یه متخصص ریه نشون بده. تا خیالم راحت شه. ممنون که اومدی. برو خونه صدرا تنهاست.
دوستت دارم.
نرجس
بعد نامه دستت رو بشور.

قسمتی از نامه همسر نرجس که یک بیت شعر پایینش در عکس معلوم است:
دانه دانه اشك هاي من هق هق نفس هايت، شكست خواهند داد تنگي

photo_2020-02-28_00-23-18.jpg***

تکذیب خبر درگذشت الهام شیخی بانوی فوتسالیست اصفهانی بر اثر ویروس کرونا:

***

روش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ورودی جزیره قشم

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.