رفتن به محتوای اصلی

دستگیری سردبیر اسپوتنیک در ترکیه
02.03.2020 - 03:02

 

به گزارش افکارنیوز، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر خبرگزاری «روسیه امروز» و شبکه تلویزیونی «آر.تی»، از بازداشت ماهیر بوزتپه، سردبیر ارشد اسپوتنیک ترکیه، در استانبول خبر داد. بر اساس این گزارش، او را به بخش امنیتی منتقل کردند.

اخبار بین الملل- سیمونیان در کانال تلگرام خود نوشت: «پلیس وارد دفتر ما در استانبول شد. یکی دیگر از کارمندان ما را بازداشت کرد. سه کارمند دیگر از دیروز پس از حمله ملی‌گرایان به آپارتمان‌های آن‌ها در اداره پلیس هستند. ترکیه! این چه معنی می‌دهد؟»

خبرگزاری اسپوتنیک در ترکیه گزارش داد: «ماموران پلیس امروز حدود ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه (به وقت محلی) وارد دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در استانبول شدند و درخواست ملاقات با نمایندگان این خبرگزاری را داشتند. در آن زمان فقط کارکنان وظیفه در دفتر حضور داشتند. پلیس اعلام کرد تا زمانی که با نمایندگان ملاقات نکند، این خبرگزاری را ترک نخواهد کرد.»

وزارت خارجه روسیه از مقامات ترکیه خواسته است که در این شرایط مداخله، امنیت روزنامه‌نگاران را تضمین و به روشن شدن همه شرایط این حادثه کمک کنند. نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در آزادی رسانه‌ها هم حمله به روزنامه‌نگاران و تهدیدات علیه آن‌ها را محکوم کرد.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسکو از مقامات ترکیه خواست در حادثه حمله به کارکنان اسپوتنیک در ترکیه رسیدگی و امنیت رسانه‌های روسی را تضمین کند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، گروهی از افراد به خانه‌ کارکنان اسپوتنیک ترکیه که شهروند این کشور هستند، یورش برده و شعار‌های تهدیدآمیز سر دادند. آن‌ها خبرنگاران را به خشونت‌های فیزیکی تهدید کردند و از آن‌ها خواستند که فعالیت حرفه‌ای خود را خاتمه دهند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، از دیروز کارکنان اسپوتنیک در دفاتر پلیس ترکیه هستند. شرایط پیچیده‌تر شده است برای آنکه نمی‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از مقامات ترکیه می‌خواهیم که در این شرایط مداخله نموده و امنیت نمایندگان رسانه روسی را فراهم کنند و در روشن شدن اوضاع کمک نمایند.

 

https://bit.ly/2PEmhUE

 

Image result for دستگیری سردبیر اسپوتنیک در ترکیه

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
افکار نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.