رفتن به محتوای اصلی

بسته شدن جاده‌های ورودی به مازندران+مرگ و ابتلا در بین بالایی ها
06.03.2020 - 04:07

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا، کووید ۱۹، در شمال ایران، استانداری مازندران روز پنجشنبه اعلام کرد، تمامی مسیرهای ورودی به این استان بر روی مسافران و افراد غیربومی بسته شده است.

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران گفته است که فقط خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی اجازه ورود از مبادی این استان را خواهند داشت.

عباس مهدوی گفته است: در حال حاضر نیروی های انتظامی و پلیس در ورودی های جاده کندوان، هراز و فیروزکوه مستقر شده است تا از ورود مسافران جلوگیری شود.

پیش از این گزارش هایی در خصوص بستن راههای ارتباطی بین استان گیلان و مازندران منتشر شده بود.

مقام های بهداشتی مازندران روز پنجشنبه اعلام کردند آمار قطعی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این استان نسبت به روزگذشته رشدی حدود ۵۰ درصدی داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفته است که بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به ۲۴ ساعت گذشته از ۸۱ نفر به ۱۲۱ نفر رسیده است.

عباس موسوی شمار جانباختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران را ۱۳ نفر اعلام کرده و گفته است این آمار نسبت روز گذشته افزایشی نداشته است.

وی همچنین می گوید که حدود ۶۰۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند که قرار از آنها تست کرونا گرفته شود.

وزارت بهداشت ایران تا روز پنجشنبه تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور را سه هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر اعلام کرده است.

در همین حال وزیر بهداشت ایران هم از اقدامات نهادهای دولتی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده است.

سعید نمکی گفته است:‌ «تشدید کنترل ایاب و ذهاب هم با کمک استاندارها و نیروی انتظامی و سازمان بسیج در کنار سایر همکاران ما انجام می‌شود. در ورودی و خروجی شهرها اگر به موارد مسافران مشکوک یا آلوده پی ببریم، قطعا آنها به قرنطینه برده و تا ۱۴ روز در شرایط قرنطینه نگهداری می‌کنیم.»

در همین حال، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان گفته است، شیوع کرونا در این استان به انداز‌ه‌ای است که بعضی خانواده‌ها طی مدتی کوتاه چند عضو خود را از دست داده‌اند.

این مقام وزارت بهداشت پنجشنبه گفته است که خطر شیوع ویروس کرونا در سراسر استان گیلان «بسیار بالاست و همه در خطرند.»

 

دیپلمات سابق ایران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت؛ حال فاطمه رهبر «وخیم» اعلام شد

حسین شیخ‌الاسلام، دیپلمات و مشاور سابق وزیر خارجه ایران، روز پنجشنبه ۱۵ اسفند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. حال فاطمه رهبر، نماینده منتخب تهران، نیز به دلیل ابتلا به این ویروس «وخیم» اعلام شده است.

آقای شیخ‌الاسلام از چند روز پیش در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شده بود. خبر فوت او در حالی اعلام می‌شود که حسین عبداللهیان، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه گفته بود که شرایط جسمی حسین شیخ‌الاسلام رو به بهبودی است و او به بخش عمومی منتقل شده.

شیخ‌الاسلام در زمان مرگ معاونت امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را برعهده داشت.

این دیپلمات سابق از اشغال‌کنندگان سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ بود و سپس در سال ۱۳۶۰ در ۲۹ سالگی به معاونت سیاسی وزارت امور خارجه منصوب شد.

آقای شیخ‌الاسلام پیش از آنکه به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به سوریه برود به مدت ۱۷ سال معاون سیاسی وزارت خارجه بود.

از دیگر سوابق او می‌توان به نمایندگی مجلس هفتم از تهران و قائم‌مقامی منوچهر متکی وزیر خارجه پیشین ایران اشاره کرد.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا، در توئیتی نوشته که حسین شیخ‌الاسلام از دیپلمات‌های نسل اول انقلاب بود که «عمری را در خدمت صادقانه به آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران گذراند».

 

ساعاتی پیش از اعلام خبر درگذشت آقای شیخ‌الاسلام، خبرگزاری‌های ایران گزارش دادند که حال فاطمه رهبر، نماینده منتخب تهران برای مجلس یازدهم، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا «وخیم» است.

خبرگزاری تسنیم اعلام کرده که خانم رهبر «متصل به دستگاه اکسیژن است و پزشکان از وضعیت او ابراز نگرانی کرده‌اند». خبرگزاری ایسنا هم می‌گوید که این نماینده منتخب به «کما» رفته است.

یک حساب کاربری در توئیتر با عنوان «مدیریت بانوان حزب مؤتلفه اسلامی» پیشتر از درگذشت فاطمه رهبر خبر داده بود اما مسئولان این حزب به خبرنگار ایسنا گفته‌اند که این صفحه معتبر نیست.

خانم رهبر نمایندگی تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.

روز دهم اسفند هم اعلام شد که محمدعلی رمضانی نماینده منتخب آستانه اشرفیه برای مجلس یازدهم در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده است.

ویروس کرونا که از سه هفته پیش از قم آغاز و به بسیاری از استان‌های ایران سرایت کرده است تاکنون جان دست‌کم ۱۰۷ نفر را گرفته است.

شماری از چهره‌های سیاسی از جمله هادی خسروشاهی، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، و محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از دیگر جان‌باختگان ابتلا به کرونا هستند.

خبر شیوع ویروس کرونا در ایران به طور ناگهانی و با اعلام خبر مرگ چند نفر در شهر قم اعلام شد بدون اینکه رسانه‌های ایران گزارشی درباره ابتلای افراد به کرونا منتشر کنند. این نوع رفتار باعث شد که بسیاری، جمهوری اسلامی را به «پنهانکاری» و «کوچک جلوه دادن» بحران کرونا در ایران متهم کنند.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، نیز روز پنج‌شنبه مقامات ایران را به «دروغ‌گویی» در این زمینه متهم ساخت و عنوان کرد: «حکومت ایران به مردم گفت که چیزی برای نگرانی وجود ندارد، اما همان لحظه ویروس داشت در ایران پخش می‌شد».

عصر پنجشنبه، پانزدهم اسفند، خبرگزاری قوه قضاییه ایران، میزان، ضمن انتشار خبر درگذشت علی خلفی، نامه تسلیت ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه را منتشر کرد.

پیش از آن هم خبرگزاری‌های ایران از مرگ حسین شیخ الاسلام، سفیر سابق ایران در سوریه و مشاور سابق محمدجواد ظریف خبر داده بودند.

آقای شیخ الاسلام که به علت ابتلا به ویروس کرونا و بیماری ریوی ناشی از آن (کووید-۱۹) در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شده بود در دور هفتم مجلس شورای اسلامی هم به عنوان نماینده شهر ری، شمیرانات و اسلامشهر حضور داشت.

خبرگزاری فارس آقای شیخ الاسلام را از دانشجویان پیرو خط امام که در اشغال سفارت آمریکا و گروگان‌گیری دیپلمات‌های این کشور دخالت داشتند معرفی کرده است.

از دیگر چهره‌های سیاسی-اصولگرا در ایران که امروز، پنجشنبه ۱۵ اسفند، مرگ او بر اثر کرونا خبرساز شد احمد خسروی، مدیر روابط عمومی سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی بود که به ویژه در شبکه اجتماعی توییتر با واکنش کاربران محافظه کار و موسوم به "ارزشی" همراه بود.

پیش از این هادی خسروشاهی، سفیر پیشین ایران در واتیکان نیز بر اثر ابتلا به کرونا در سن ۸۱ سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری جان خود را از دست داد.

 

فاطمه رهبرحق نشر عکسNASIMImage captionخانم رهبر از نمایندگان اصولگرا و عضو حزب موئلفه اسلامی است

فاطمه رهبر به کما رفت

به گزارش خبرگزاری ایسنا٬ فاطمه رهبر که از چند روز پیش ابتلای او به ویروس کرونا تایید شده بود در بیمارستان بستری و تحت مراقبت ویژه بوده و اکنون با وخامت بیشتر وضعیت جسمانی به کما رفته است.

خانم رهبر در جریان انتخابات مجلس یازدهم که اوایل اسفند ماه جاری برگزار شد توانست با کسب رتبه دوازدهم در میانه فهرست ۳۰ نفره اصولگرایان قرار گرفته و برنده شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.