رفتن به محتوای اصلی

حداقل ۹۲۷ نفر در ۳۰ استان ایران بر اثر کرونا جان باخته‌اند
10.03.2020 - 06:32

مقام‌های این وزارتخانه اعلام می کنند که آمار آنان به استناد پاسخ تست نهایی از افراد است و افرادی که در گذشته علائم بالینی کرونا داشته‌اند را در آمار خود لحاظ نمی‌کنند. تعدادی از نمایندگان مجلس ایران نیز اعلام کرده‌اند که آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت بسیار کمتر از آمار واقعی است.

همچنین خبرگزاری ایرنا روز دوشنبه گزارش داد که مقام‌های وزارت بهداشت ایران مسئولان بهداشت محلی را از اعلام تعداد جان‌باختگان منع کرده‌‌اند.

در آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، تنها به پاسخ تست نهایی افراد استناد می‌شود و افرادی که در گذشته علائم بالینی کرونا داشته‌اند، لحاظ نمی‌شوند.

بر اساس این گزارش، در حالی که تا ابتدای هفته جاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، تعداد مبتلایان، بهبودیافتگان و قربانیان کرونا را روزانه به رسانه‌ها اطلاع می‌دادند، روز شنبه از سوی این دو دانشگاه اعلام شد که از وزارت بهداشت دستور گرفته‌اند که هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی نداشته باشند.

آماری که توسط رادیو فردا جمع‌آوری شده نیز آماری حداقلی است و آمار تعداد افراد جان‌باخته، بیش از این میزان است.

بر اساس آمار جمع‌آوری شده توسط رادیو فردا، بیشترین آمار تعداد جان‌باختگان مربوط به استان‌های تهران، قم، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان رضوی است.

گیلان: ۲۰۰ نفر

محمدحسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان، در جلسه‌ای در رشت گفته است که آمار درگذشتگان مبتلا به کرونا در گیلان «بالغ بر ۲۰۰ نفر» است.

در همین حال روز یکشنبه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس، اعلام کرد آمار مقامات دولتی درباره تعداد جان‌باختگان کرونا در استان گیلان «واقعی نیست» و «روزانه فقط ۳۰ الی ۴۰ نفر در استان جان خود را از دست می‌دهند».

بیمارستان ویژه نیروی دریایی سپاه در گیلان

بیمارستان ویژه نیروی دریایی سپاه در گیلان

گلستان: ۵۰ نفر

بر اساس گزارش روز ۱۸ اسفند خبرگزاری صداوسیما، ۵۰ نفر در استان گلستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

این گزارش حاکی است که هم‌اکنون ۷۷۴ بیمار در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

با این حال سخنگوی وزارت بهداشت تعداد افراد مبتلا به کرونا در این استان را ۱۷۵ نفر اعلام کرده است.

مازندران: ۲۱ نفر

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکنون نتیجه نمونه‌گیری ۶۲۰ بیمار به ویروس کرونا قطعی شد و بیش از این تعداد نیز بیماران مشکوک در بیمارستان‌ها مراحل درمانی را انجام می‌دهند و ۲۳۰ نفر نیز تاکنون پس از بهبودی از بیمارستان‌ها و مراکز ریفرال برای پذیرش بیماران مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا مرخص شده‌اند.

عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تعداد قربانیان ابتلا به کرونا در این استان را تا روز ۱۸ اسفند، ۲۱ نفر اعلام کرده است.

قم: ۱۲۰ نفر

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم، پنجم اسفند خبر داده بود که تا آن زمان حدود ۵۰ نفر در استان قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. مقام‌های وزارت بهداشت این سخنان را تکذیب کردند، ولی هنوز هیچ آمار تفکیکی در این زمینه ارائه نکرده‌اند.

پس از ارائه این آمار، یک فایل صوتی از جلسه روز ۱۵ اسفند ستاد مدیریت بحران استان قم به بیرون درز کرد که در آن فردی از دفن ۱۲۰ جنازه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا سخن می‌گوید. این اظهارات تاکنون از سوی مقام‌های وزارت بهداشت تأیید یا تکذیب نشده است.

نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در قم، پس از بهبودی

نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در قم، پس از بهبودی

خبرگزاری ایرنا این فرد را رمضانعلی تقی‌نیا، از ارادتمندان عباس تبریزیان، معرفی کرد و نوشت که او گفته است: «در تاریخ اسلام سابقه نداشته ۱۲۰ جنازه را بدون غسل و کفن و در گور دسته‌جمعی دفن کنند».

خراسان رضوی: ۸۹ نفر

حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روز ۱۹ اسفند با ارائه آمار جدیدی گفته است که تاکنون ۸۹ فرد مشکوک به کرونا در این استان جان باخته‌اند.

او پیش از این تعداد افراد فوت شده به دلیل ابتلا به کرونا را ۶۰ نفر اعلام کرده و گفته بود که آنان در فاصله ۳۰ بهمن تا ۱۸ اسفند به خاطر «عفونت حاد دستگاه تنفسی» جان باخته‌اند.

خراسان جنوبی: سه نفر

دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، شامگاه ۱۸ اسفند اعلام کرد که سه نفر در این استان جان باخته‌اند.

خراسان شمالی: یک نفر

مقام‌های استان خراسان شمالی روز ۱۶ اسفند خبر داده بودند که یک نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده، و چند نفر دیگر از درگذشتگان نیز مشکوک به ابتلا به کرونا بوده‌اند.

بخش ویژه کرونا در بیمارستان امام حسن بجنورد

بخش ویژه کرونا در بیمارستان امام حسن بجنورد

قزوین: ۲۰ نفر

محمدحسن ارداقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گفته است که تا ظهر روز ۱۹ اسفند، ۲۴۷ فرد مبتلابه کرونا در این استان شناسایی‌ شده که ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مرکزی: ۳۳ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک روز ۱۹ اسفند گفت: تاکنون ۳۳ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در استان مرکزی جان باخته‌اند.

محمد جمالیان اعلام کرد ۳۸۹ نفر بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اصفهان: ۱۰۳ نفر

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز دوشنبه با بیان اینکه به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، ۳۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده‌اند، گفت: «تاکنون ۱۵ تن از بین آنها فوت کردند و همچنان در وضعیت هشدار و قرمز به سر می‌بریم».

انتقال بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان

انتقال بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان، در فاصله نزدیک به ۱۰۰ کیلومتری قم واقع شده و برخی از شهروندان شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌ و بیدگل در فاصله نزدیک به شش کیلومتری شمال شرق کاشان، با قم مراوده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

علی‌اکبر مرتضایی، فرماندار ویژه کاشان، شامگاه دوشنبه، ۱۹ اسفند، گفت که بر اساس گزارش وزارت بهداشت، از ابتدای اسفند امسال تاکنون در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، ۸۸ نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آذربایجان شرقی: ۱۱ نفر

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد جان‌باختگان کرونا در استان آذربایجان شرقی را تا روز ۱۸ اسفند، ۱۱ نفر اعلام کرد.

 

آرمین سلیمانی@ArminSoleimany
 
 

فرماندار کاشان: ۱۰۵۶ نفر مبتلا به و ۸۸ نفر در منطقه در اثر این بیماری فوت کردند و نیمی از مبتلایان بهبود یافته اند.

پ.ن: آنان که همان روزهای نخست را در مجاورت کاشان قرنطینه نکردند، مسبب این فاجعه آلودگی گسترده ویروسی هستند.

 

ویدئوی جاسازی شده

 

 

آذربایجان غربی: دو نفر

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، روز ۱۸ اسفند خبر داده بود که ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اردبیل: ۱۰ نفر

اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، روز ۱۹ اسفند خبر داد شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در این استان به ۷۲ نفر رسیده و ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

خوزستان: ۱۸ نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، روز ۱۹ اسفند از ابتلای قطعی تاکنون ۸۳ نفر در استان خوزستان به ویروس کرونا و مرگ ۱۸ بیمار خبر داد.

علی احسان‌پور با اشاره به ثبت ۱۴ مورد کرونا مثبت در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: «از ۸۳ نفر مبتلای قطعی خوزستان، ۳۴ نفر بهبود یافته و با احتساب دو مورد مرگ در طی ۲۴ ساعت گذشته، جان‌باختگان به ۱۸ نفر رسیدند».

بخش ویژه کرونا در بیمارستان رازی اهواز

بخش ویژه کرونا در بیمارستان رازی اهواز

البرز: ۱۹ نفر

حسن اینانلو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، روز ۱۸ اسفند خبر داده بود که ۱۹ نفر در بیمارستان‌های این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

یزد: ۱۳ نفر

خبرگزاری ایرنا روز ۱۹ اسفند خبر داد که در استان یزد تاکنون ۱۳ نفر به علت کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کردستان: پنج نفر

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، روز دوشنبه تعداد جان‌باختگان کرونا در این استان را پنج نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد چهار تن در سقز و یک نفر در مریوان جان خود را از دست داده‌اند.

کرمانشاه: پنج نفر

ابراهیم شکیبا، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه، روز ۱۹ اسفند، تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در استان را ۴۴ نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

لرستان: شش نفر

محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، روز ۱۹ اسفند خبر داد که در این استان شش نفر جان باخته‌اند.

محمدرضا صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، شامگاه ۱۸ اسفند خبر داد که از مجموع ۵۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان تاکنون ۲۶ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و چهار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ایلام: سه نفر

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، روز ۱۹ اسفند خبر داد که تا امروز ۳۱ مبتلا به ویروس کرونا در استان گزارش شده که از این تعداد، سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

چهار محال و بختیاری: سه نفر

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهار محال و بختیاری، روز ۱۹ اسفند خبر داد که یک مورد فوت به علت ابتلا به کرونا قطعی شده و دو مورد فوتی مشکوک نیز گزارش شده است.

بوشهر: یک نفر

سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، روز ۱۹ اسفند خبر داد که یک نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا در گذشته است.

بخش ویژه کرونا در بیمارستان شهدای خلیج فارس در بوشهر

بخش ویژه کرونا در بیمارستان شهدای خلیج فارس در بوشهر

هرمزگان: پنج نفر

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، روز ۱۸ اسفند خبر داده بود که پنج نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

زنجان: چهار نفر

محمدرضا صائینی، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، شامگاه ۱۸ اسفند خبر داد که چهار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

همدان: سه نفر

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی همدان، سه نفر در این استان جان باخته‌اند.

سمنان: دو نفر

نوید دانایی، رئیس علوم پزشکی استان سمنان، نیز از مرگ دو بیمار مبتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داده است.

فارس: دو نفر

عبدالرسول همتی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد افراد در گذشته در این استان را دو نفر اعلام کرد.

کرمان: یک نفر

مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، روز ۱۹ اسفند، تعداد افراد جان‌باخته در این استان را یک نفر اعلام کرد.

سیستان و بلوچستان: یک نفر

محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اعلام کرد که یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا در گذشته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.