رفتن به محتوای اصلی

کشته شدن 18 تن از شبه نظامیان وابسته به ایران ،:موشک جواب موشک
کشته شدن سه نظامی آمریکایی و بریتانیایی بر اثر حمله راکتی
12.03.2020 - 07:10

دیدبان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه 12 مارس اعلام کرد، در پی حمله موشکی به پایگاه تاجی در شمال بغداد که شامگاه چهارشنبه صورت گرفت،

بامداد روز پنجشنبه سه جنگنده پایگاه حزب الله عراق و نیروهای حشد الشعبی در البوکمال را مورد حملات موشکی قرار داده و بیش از 18 تن از شبه ‌نظامیان تابع ایران در این حمله کشته شدند.

 

طبق این گزارش شامگاه چهارشنبه چند مقر تابع نیروهای «حشد الشعبی» عراق وابسته به ایران در منطقه الحسیان در حومه آلبوکمال در مرز سوریه و عراق به وسیله 15 موشک مورد هجوم قرار گرفت که در این این حمله 18 تن از نیروهای «حشد الشعبی» از جمله چند فرمانده در این حمله کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفت: «3 جنگنده پایگاه «امام علی» تابع نیروهای حشد الشعبی واقع در منطقه الحسیان از حومه البو کمال را هدف قرار داد.

طبق این گزارش این پایگاه در دست شبه نظامیان وابسته به ایران است و توسط آنها و سپاه قدس اداره می شود.

دیدبان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع خود و شاهدان عینی می‌گوید حداقل ده انفجار مهیب پس از حملات موشکی پایگاه‌ها و اطراف آنعا را به لرزه درآورد.

 

منابع آگاه سیاسی این حمله موشکی را به احتمال زیاد پاسخی به حمله روز گذشته نیروهای وابسته به ایران به پایگاه نظامی التاجی تلقی کردند.

همزمان با انتشار خبر کشته شدن یک سرباز آمریکایی و یک بریتانیایی در حمله موشکی به پایگاه التاجی در شمال بغداد، مواضع «حشد الشعبی» در داخل خاک سوریه هدف حملات هوایی قرار گرفت.

یک منبع امنیتی عراق در این باره گزارش داد که چهارشنبه شب مواضع «حشد شعبی» در داخل خاک سوریه و در نزدیکی مرزهای عراق هدف حملات هوایی قرار گرفت.

در همین حال، تلویزیون دولتی سوریه چهارشنبه شب گزارش داد که هواپیماهای ناشناس چند نقطه را در مرزهای عراق و سوریه و در جنوب شرق البوکمال در حومه «دیرالزور» هدف قرار دادند.

هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از وقوع این حملات هوایی از سوی نیروهای حشد الشعبی بیان نشده است اما دیدبان حقوق بشر سوریه که اخبار موثق اوضاع سوریه را به خبرگزاری‌ها ارائه می‌دهد، در بیانیه اعلام کرد، 18 نفر از حشد الشعبی در این حمله کشته شدند

کشته شدن سه نظامی آمریکایی و بریتانیایی بر اثر حمله راکتی به پایگاه تاجی در شمال بغداد

حمله راکتی به پایگاه تاجی، محل استقرار نیرو

آیا حمله مزبور پاسخ آمریکا به حمله راکتی شامگاه چهارشنبه به پایگاه تاج

در پی حمله راکتی شامگاه چهارشنبه به پایگاه تاجی، محل استقرار نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در شمال بغداد، دست‌کم سه کشته و ده مجروح برجا گذاشت.

در راستای این حمله بود که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و دومینیک راب همتای بریتانیایی‌اش، در مورد حمله روز چهارشنبه به پایگاه تاجی در عراق با هم گفت‌وگو کردند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتر خود نوشت: «حمله امروز به پایگاه تاجی در عراق تحمل نخواهد شد. من و دومینیک راب [وزیر خارجه انگلیس] توافق داریم که مسئولین این حادثه باید پاسخگو باشند.»

همزمان مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز  با اشاره به این گفت‌وگوی دو جانبه در توییتر خود نوشت: «ایالات متحده این حمله مرگبار را علیه پرسنل ائتلاف، محکوم می کند.»

این در حالی است که به گفته جک دتش، خبرنگار پنتاگون، به هیچ وجه امکان ندارد که این حمله توسط داعش انجام شده باشد. وی افزود، آمریکا خودرویی را که با آن کاتیوشا شلیک شده بود را توقیف کرده است، اما مشخص نیست که تا به حال کسی  دستگیر  شده است یا نه. 

این حمله شامگاه چهارشنبه بیست و یکم اسفند ماه با شلیک تعدادی راکت کاتیوشا به پایگاه تاجی در شمال بغداد انجام شد. تعداد راکت‌های شلیک شده،  بین ده تا هجده راکت اعلام شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد که بر اثر این حملات راکتی، دو سرباز آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته شده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.