رفتن به محتوای اصلی

کرونا، جان فریبرز رییس‌دانا را هم گرفت+عکسها و اخبارگوناگون
16.03.2020 - 13:47

فریبرز رییس‌دانا نویسنده و اقتصاددان صبح امروز در بیمارستان درگذشت. ناصر زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این خبر اعلام کرد: متاسفانه ایشان صبح امروز در بیمارستان تهران پارس درگذشتند.

وی از شش روز پیش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان تهران‌پارس بستری بود و صبح امروز (دوشنبه - ۲۶ اسفندماه) در این بیمارستان درگذشت. فریبرز رئیس‌دانا متولد ۱۳۲۷ در تهران، از استادان اقتصاد دانشگاه تهران و عضو کانون نویسندگان ایران بود که تحصیلاتش را در سطح دکتری رشته اقتصاد و علوم سیاسیِ مدرسه اقتصاد لندن گذارنده بود.

 

 

Missing media item.

هاشم بطحایی، عضو مجلس خبرگان در پی ابتلا به ویروس «کرونا» در بیمارستان بهشتی قم درگذشت. بطحایی از سه روز پیش در پی وخیم شدن حال عمومی‌اش در بیمارستان بستری شده بود.این روحانی متولد سال ۱۳۲۰ گلپایگان بود که سال ۱۳۳۵ وارد حوزه علمیه قم شد و از شاگردان روح‌الله خمینی و محمدرضا گلپایگانی محسوب می‌شد. بطحایی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان مورد حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی بود و در فهرست مورد حمایت اصلاح‌طلبان به مجلس خبرگان راه یافت

 

تست جدید کرونای اسحاق جهانگیری منفی اعلام شد

jahangiri.jpgدفتر معاون اول رییس جمهوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به فضل الهی اسحاق جهانگیری با بهبودی کامل از کرونا پس از دو هفته در محل کار حضور یافته است.

***

شهردار تهران: به دلایل اقتصادی نمی توانیم تهران را قرنطینه کنیم

mayor.jpgپیروز حناچی شهردار تهران با بیان این که امکان قرنطینه تهران وجود ندارد، گفت: «در شرایط عادی و خوب اقتصادی می‌توانستیم اعمال قرنطینه کنیم اما پلن‌های بعدی قرنطینه مثل تامین مایحتاج و جبران خسارت امکان اجرا در کشور ندارد و به همین دلیل اقدامات قرنطینه به طور کامل نمی‌تواند اجرا شود.»

***



Saeed Ghasseminejad
 

✔@SGhasseminejad

 
 

عده‌ای برای تبرئه جمهوری اسلامی در فاجعه اشتباههای مقامات حکومتی در کشورهای دموکراتیک را پیش می‌کشند. در این کشورها حاکمینی که اشتباه می‌کنند در انتخابات بعدی کنار زده می‌شوند. در ایران است که خامنه‌ای سی سال است گند زده به مملکت و فقط با مرگ یا انقلاب کنار خواهد رفت.

 
206 people are talking about this
 

***

 
 Missing media item.
 
 
 
 
 
پزشک رانتی باشی این نوع مزخرفات را می گویی
 

تولید ماسک های غیر بهداشتی (بدون استفاده از دستکش) توسط سازمان های مردم نهاد اصفهان

behdashti.jpg***

تلاش طلاب برای مقابله با کرونا در قم

t1.jpgt2.jpegt3.jpeg***



Reza Taghizadeh@Rtaghizade
 
 

عمو یادگار خوابی یا بیدار؟ در چند ماه آینده با فاجعه ای دردناکتر از روبرو است: قحطی در استانهای مرزی، توقف تولید، سیل بیکاری، افزایش طلاق و سونامی اعتیاد! روضه خوان های دروغگو در خواب اند و چماق داران زور گوی در کار دسیسه سرکوب مردم و ادامه غارت کشور.

 
177 people are talking about this
 

 

***

شماری از شهروندان تهران، روز یکشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، به منظور دریافت بسته ارائه‌شده از سوی نیروهای بسیج برای مقابله با کرونا، مقابل غرفه‌ای که خارج از مترو میدان ولی‌عصر بر پا شده، صف کشیده‌اند

line.jpg***

ابتلای چند هنرمند به کرونا؛ خانه سینما خواستار جلوگیری از تولید فیلم‌ها و سریال‌ها شد

cinema.jpgخانه سینما در نامه‌ای به مدیر بیماری کرونا در کلان شهر تهران از ابتلای شماری از عوامل و بازیگران سریال‌های تلویزیونی به این ویروس خبر داده و از او خواسته است تا روند تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی متوقف شود.

از بین «ده مورد مشکوک» در میان عوامل و بازیگران شاغل در صحنه‌های فیلمبرداری، دو نفر در سریال «گیل‌دخت» و یک نفر در سریال «ایل‌دا» به کرونا مبتلا شده‌اند.

***

آلمان مرزهای خود را با فرانسه، اتریش و سوییس می‌بندد

germany.jpgخبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که آلمان برای مقابله با شیوع کرونا از روز دوشنبه مرزهای خود را با فرانسه، اتریش و سوییس می‌بندد.

***

استان خوزستان و تعدادی از شهرهای ایران «قرنطینه شدند»

در حالی که فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گزارش‌ها درباره احتمال قرنطینه کردن شهرها را «جنگ روانی دشمنان» خوانده است، استان خوزستان و چند شهر دیگر در ایران از روز یکشنبه ۲۵ بهمن قرنطینه شدند.

خبرگزاری فارس خبر داد که دو شهرستان پاوه و جوانرود و منطقه اورامانات در استان کردستان قرنطینه شده‌اند. بازار روانسر نیز از روز یکشنبه به صورت کامل تعطیل شده است.

در همین حال پرویز ایده‌پور، فرماندار پاوه، گفت که ورودی‌های این شهرستان به صورت کامل مسدود شده است.

***

۳۶۸ فوتی در ایتالیا ظرف ۲۴ ساعت

مقامات ایتالیا روز یکشنبه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۸ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا جان باختند.

به این ترتیب تعداد جان باختگان به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در ایتالیا به ۱۸۰۹ نفر رسید.

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایتالیا نیز ۳۵۰۹ نفر طی ۲۴ ساعت افزایش یافت. تعداد کل مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در ایتالیا به نزدیک به ۲۵ هزار نفر رسیده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.