رفتن به محتوای اصلی

۵۰ درصد زندانیان امنیتی هم به مرخصی رفتند
17.03.2020 - 19:31
تفسیر از:
امیرعلی متولی

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بیست و دومین نشست خبری خود که به صورت پخش تلویزیونی انجام شد، در پاسخ به این سوال که با توجه بخشنامه رئیس قوه قضائیه در رابطه با مرخصی زندانیان، آخرین وضعیت مرخصی زندانیان چگونه است، گفت: به لحاظ درک درست دستگاه قضا از وضعیت موجود و برنامه سنواتی قوه قضائیه در نوروز، بخشنامه اعطای مرخصی صادر و تاکنون ۸۵ هزار زندانی از این مرخصی بهره مند شدند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: این مرخصی در تمامی استان ها اجرا شد.

اسماعیلی در خصوص مرخصی محکومین سیاسی هم گفت: در این بخشنامه برای اعطای مرخصی به زندانیان امنیتی هم تمهیداتی اندیشیده شده و بیش از ۵۰ درصد از زندانیان امنیتی هم از مرخصی استفاده کردند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مرخصی زندانیان برخی شهروندان دغدغه امنیت دارند، آیا تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شده است، افزود: تمام تلاش ما این است که امنیت شهروندانمان تامین شود و برای اینکه این دغدغه وجود نداشته باشد تدابیر مختلفی اتخاذ کردیم و در خود بخشنامه عده ای که آزادی آنها برای شهروندان مخاطره آمیز است، مرخصی داده نمی شود.

اسماعیلی ادامه داد: تمام زندانیانی که سابقه سرقت داشتند با هماهنگی ناجا لیست این افراد و مکان سکونت و تاریخ آغاز و پایان مرخصی آنها داده شده است تا تحت نظارت باشند.

 
کد خبر 493443
پایان خبر
 
 
مکمل:
اضافه می نماید همشهری آنلاین در خبری دیگر نوشت: «ریچارد راتکلیف» همسر نازنین زاغری اعلام کرده که همسرش موقتا برای دو هفته آزاد شده است. ریچارد راتکلیف همسر نازنین زاغری اخیرا مدعی شده بود که احتمالا همسرش به کرونا مبتلا شده است. در همین خصوص غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا سه‌شنبه ۱۳ اسفند ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره وضعیت زاغری گفت: بررسی کردیم خانم زاغری در سلامت کامل به سر می‌برد. فضا سازی شد و دیروز نیز او با خانواده تماس داشت و سلامتی خود را به خانواده اعلام کرد، اما فضایی ایجاد می‌شود و وقتی این فضا تکذیب می‌شود و خبر سلامتی اعلام می‌شود دیگر کسی این خبر سلامتی را منتشر نمی‌کند.
 
 
غلامحسین اسماعیلی
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
همشهری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.