رفتن به محتوای اصلی

مرگ ۱۶۸۵ نفر و علی خامنه ای باز هم اتهام 'تولید ویروس کرونا' را علیه آمریکا مطرح کرد
22.03.2020 - 12:32

در حالی کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار دولتی مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا در ایران را اعلام کرد و بر اساس آن تا به امروز ۱۶۸۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ جان باخته اند که ۱۲۹ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.اما خامنه‌ای خطاب به مقام‌های آمریکایی گفت: "شما متهمید که خودتان این ویروس را تولید کردید." او افزود که البته نمی‌داند چنین اتهامی چه قدر درست است و شواهد و مستنداتی نیز برای آن ارائه نداد.

دیکتاتور  ایران گفت ممکن است آمریکا در قالب کمک دارویی محصولاتی به ایران بفرستد که ویروس را "ماندگار" کند.او همچنین یک فرضیه دیگر را مطرح کرد که اگر به گفته او ویروس کرونا به طور ویژه برای ایران طراحی شده باشد، آمریکا در قالب اعزام کمک بخواهد به ارزیابی اثر ویروس تولیدی خود بپردازد و اطلاعاتش را تکمیل کند.

این توهم توطئه علی خامنه ای بر این اساس طراحی شده است تا مقصرین اصلی گسترش ویروس کرونا و نقش سپاه و پرواز های ماهان را لاپوشانی کند بر طبق اسناد غیر قابل انکار دولت ایران از روز 11 بهمن 98  از شیوع کرونا در شهر قم با اطلاع بوده است و در تاریخ 30 بهمن 98 رسما طی بخشنامه اطلاع داده است که جلوی تجمعات و کنترل علیه ویروس را پس از انتخابات 2 اسفند بگیرند اسناد ضمیمه است :

 

نامه ۱۱ بهمن ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغیه سازمان پدافند در همان روز که در این ابلاغیه به آن اشاره شده، چه نکاتی آمده است. آیا در آن نامه‌ها صرفا برای آمادگی برای مقابله به ویروس کرونا اشاره شده یا در مورد مشاهده ویروس کرونا در ایران در همان ۱۱ بهمن هم هشدار داده شده است.

نکته دوم قابل‌ توجه و مهم‌تر، بند ۱۵ دستورالعمل است: «کنترل مضاعف تجمعات مردمی و تاکید بر بهداشت عمومی (بعد از انتخابات).»

به این ترتیب، سازمان پدافند غیرعامل کشور که دستورالعمل شیوه مواجهه با این رخ‌داد زیستی را صادر کرده است و با توجه به تصریح سازمان بهداشت جهانی، می‌داند که ویروس به شدت مسری است و باید از تجمعات مردمی جلوگیری کرد اما سلامت مردم را به بعد از انتخابات موکول می‌کند.

Missing media item.Missing media item.Missing media item.

که غلامرضا جلالی روز ۲۴ بهمن در گفت‌وگویی تلویزیونی، تاکید کرده بود که وضعیت «سفید» است و این ‌که در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود ویروس کرونا در ایران کشف شده است و نمی‌خواهند تا بعد از ۲۲ بهمن اعلام شود، واقعیت ندارد. اما همین مقام در دستورالعمل مقابله با ویروس می‌گوید اقداماتی که ضروری است از همان لحظه شناسایی ویروس شروع شود، به سه روز بعد (بعد از انتخابات) موکول شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.