رفتن به محتوای اصلی

مجموعه ای از خبر در 12 ساعت گذشته + عکس و فیلم
23.03.2020 - 13:35

 

حمله به آمبولانس اورژانس در محمودآباد

658625_974.jpgایلنا - دیروز شنبه دوم فرودین ماه در شهرستان محمودآباد به یک آمبولانس که برای امدادرسانی به بیمار مبتلا به کرونا ویروس عازم ماموریت شده بود، حمله شد و به خودرو خسارت و به کادر امدادرسان اورژانس جراحاتی وارد شد. طی روزهای اخیر علی الخصوص در روز چهارشنبه سوری از حمله به آمبولانس های اورژانس که در حال خدمت رسانی و امداد به هموطنان عزیز به خصوص مبتلایان به کرونا ویروس هستند، گزارشات متعددی دریافت شده 

 

ابتلای یک عضو سرویس امنیتی آمریکا به کرونا

سرویس مخفی آمریکا که یکی از وظایف آن حفاظت از جان رئیس جمهور این کشور و مقامات ارشد آن است، اعلام کرد که یکی از کارکنان آنان مبتلا به ویروس کرونا شده است.

به گفته این نهاد در حال حاضر این فرد در قرنطینه است.

رسانه‌های آمریکا به نقل از سرویس مخفی آمریکا گفته‌اند که این نهاد به طور مداوم سلامت کارکنانش را کنترل می‌کند.

سرویس مخفی آمریکا گفته است که این کارمند با هیچ یک از کارمندان دیگر و یا شخص دیگری در سه هفته گذشته ارتباطی نداشته است.

Missing media item.

هشدار تلویحی دادگستری گیلان به اطبای اسلامی

یک مقام دادگستری گیلان ورود «هر شخصی با هر لباسی و با هر نگاه درمانی و پزشکی به بیمارستان‌ها» با هدف مداخله در روند درمان بیماران «کرونایی» را جرم اعلام کرد.

جان احمد‌ آقایی بی‌آنکه نامی از «اطبای اسلامی» ببرد، گفت: «مداخله پزشکی افراد غیر متخصص جرم است.»

احمد‌آقایی افزود: «هیچ فرد غیرمتخصصی حق درمان و مداخله در این امور {پزشکی} را ندارد و حق ندارد وارد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی» شود. 

مرتضی کهنسال یکی از «اطبای اسلامی» است که چند روز پیش با حضور بر بالین چند بیمار مبتلا به «کرونا» در بیمارستان ادعای درمان آنها مطرح کرده بود.

سایت محلی «گیلان‌خبر» هم گزارش کرد محسن شریفی یکی از بیماران مبتلا به «کرونا» که آقای کهنسال بر سر بالین وی حاضر شده بود، امروز جان خود را از دست داده است.

 Missing media item.

ارتش جمهوری اسلامی، رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی برگزار می‌کند

 

حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت نیروی زمینی ارتش در پی فرمان علی خامنه‌ای، رزمایشی را «برای آمادگی در برابر حمله احتمالی بیولوژیک شروع کرده و توسعه نقاهتگاه‌ها و استراحت‌گاه‌ها و بکارگیری تجهیزات ارتش» در این رزمایش اجرا می‌شود. خامنه‌ای روز سوم فروردین گفت ویروس کرونا ممکن است از سوی آمریکا تولید شده باشد.

مردی در تایوان به دلیل نقض مقررات قرنطینه ۳۳ هزار دلار جریمه شد

به گزارش سایت خبری آسیا تایمز، این مرد که از کشورهای جنوب شرق آسیا به تایوان بازگشته بود باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه می ماند اما پلیس او را در یک کلوپ شبانه مشاهده و شناسایی کرد.

او به اتهام به خطر انداختن جامعه جریمه شده است.

تایوان مقررات سختی به اجرا گذاشته و مقامات این کشور به دلیل موفقیت در کنترل شیوع بیماری ستوده شده اند. در تایوان ۱۹۵ مورد ابتلا و دو مورد مرگ گزارش شده است.

تازه ترین تحولات در رابطه با شیوع ویروس کرونا در اروپا

اتریش: موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ با افزایش ۳۶۷ مورد جدید، امروز به ۳۶۱۱ نفر رسیده است.

فرانسه: در فرانسه تا روز یکشنبه ۶۷۴ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند از جمله یک پزشک ۶۷ ساله .

پارلمان این کشور دو ماه وضعیت اضطراری سلامت و بهداشت اعلام کرده است.

ایتالیا: مقامات این کشور از مرگ ۶۵۱ نفر در روز گذشته خبر دادند، این تعداد از یک روز قبل آن که ۷۹۳ نفر بود، کمتر شده است.

 

مذاکره برای به تعویق انداختن المپیک توکیو

 

کمیته بین‌المللی المپیک تایید کرد که گزینه به تعویق انداختن المپیک توکیو را در برنامه دارد و به زودی مذاکره در این‌باره را با ژاپن آغاز می‌کند.

با عبور شمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا از مرز ۱۴ هزار نفر در جهان و افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامت ورزشکاران و تماشاچیان، کمیته بین‌المللی المپیک تایید کرد که گزینه به تعویق انداختن المپیک توکیو را در برنامه دارد و به زودی مذاکره در این‌باره را با ژاپن آغاز می‌کند و در نظر دارد طی چهار هفته به تصمیم نهایی برسند.

این در حالی است که مراسم مشعل المپیک قرار است پنج‌شنبه آینده مطابق برنامه ریزی در فوکوشیما آغاز شود.

به نظر می‌رسد که پس از بحث و گفت‌وگوهای انجام شده حدود یک ماه بازی‌های توکیو به تعویق بیفتد در حال حاضر یکی از نگرانی‌های موجود این است که مراسم مشعل المپیک با رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به چه صورت باید انجام شود.

کانادا نیز اعلام کرد که در المپیک تابستانی توکیو حاضر نمی‌شود مگر اینکه بازی‌ها تا یک سال به تعویق بیفتند

هلند: دولت هلند کلیه پروازها از اسپانیا را برای مدت دو هفته ممنوع کرده است به استثنای پروازهایی که برای انتقال شهروندان هلندی یا وسایل درمانی و پزشکی انجام می‌شود.

آمار رسمی شیوع کرونا در ایران: مرگ ۱۸۱۲ نفر و بیش از ۲۳ هزار مبتلا

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد؛ تا به امروز ۱۸۱۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونای ٢٠١٩ جان باخته‌اند که ۱۲۷ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

به گفته آقای جهانپور با شناسایی ١۴۱۱ مورد جدید در شبانه روز گذشته، کل تعداد مبتلایان در ایران به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسیده است. تعداد کل بهبود یافتگان نیز ۸ هزار و ۳۷۶ نفر است.

آقای جهانپور گفت "۸۰ درصد افراد جان باخته بر اثر کرونا بالای ۶۰ سال بوده یا حداقل یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند".

بر اساس آخرین آمار رسمی، حدود ۶۸ درصد درگذشتگان "بالای ۶۰ سال" و میانگین سنی افراد فوت شده ۶۴ و مبتلایان حدود ۵۹ سال بوده است.

تقیربا یک سوم مبتلایان و جان‌باختگان در ایران بر اثر کرونا حداقل یک بیماری زمینه‌ای داشته یا داروهای سرکوب سیستم ایمنی مصرف می‌کرده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت نسبت جنسیتی مبتلایان و جان باختگان نیز تقریبا شصت به چهل است: "۵۸.۶ درصد افراد مبتلا مرد و ۴۱.۴ درصد خانم‌ ه

 

ستند. ۶۰ درصد فوت شدگان آقایان و ۴۰ درصد فوت شدگان کرونا خانم‌ها هستند".

آقای جهانپور همچنین گفت برای بیماریابی "تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده‌اند".

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.