رفتن به محتوای اصلی

دبيرکل سازمان ملل خواستار «آتش‌بس جهانی» برای تمرکز بر مبارزه با کرونا شد
23.03.2020 - 21:41

تعداد قربانيان ويروس کرونا در سراسر جهان تا نيمروز دوشنبه به ۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر و تعداد موارد ابتلا به بالای ۳۵۱ هزار نفر رسيده است.

همه‌گيری ويروس کرونا و بيماری کوويد-۱۹ که از آن ناشی می‌شود با مقاطع تاريخی تيره و دردناکی مثل جنگ جهانی دوم، بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ و همه‌گیری بيماری موسوم به آنفلوآنزای اسپانيايی در سال ۱۹۱۸ مقايسه شده است.

آقای گوترش افزود: «اين ويروس، مرزهای ملی و يا تمايزهای قومی، سياسی و مذهبی نمی‌شناسد. بي‌رحمانه به همه حمله می‌کند. ولی با وجود این جنگ و درگيری‌های مسلحانه در نقاط مختلف جهان ادامه دارد».

به گفته دبیرکل سازمان ملل، «آسيب‌پذيرترين افراد، کودکان و زنان، افراد معلول، به حاشيه رانده‌شدگان و آوارگان بيشترين هزينه جنگ‌ها را می‌پردازند و همين افراد در برابر تهديد بيماری کوويد- ۱۹ نيز از سايرين بی‌دفاع‌تر هستند».

سازمان ملل متحد در تلاش بوده تا به جنگ و درگيری نظامی در کشورهای مختلف از جمله سوريه، يمن و ليبی پايان دهد و همزمان به ميليون‌ها نفر از مردم در مناطق جنگ‌زده جهان کمک‌های بشردوستانه ارائه دهد.

گوترش هشدار داد که در کشورهای جنگزده سيستم خدمات درمانی نابود شده و تعداد اندکی از کارکنان پزشکی و درمانی که در اين مناطق باقی مانده‌اند مرتب هدف حمله قرار می‌گيرند.

دبيرکل سازمان ملل متحد افزود: «به مرض جنگ پايان دهيد و با ويروسی مبارزه کنيد که در حال نابود کردن جهان ماست. اين با توقف نبرد در تمامی نقاط جهان آغاز می‌شود. همين حالا. اين آن چيزی است که خانواده بشری ما هم اکنون و بيش از هر زمان ديگری به آن نياز دارد».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.