رفتن به محتوای اصلی

پرفسور دکتر دروستن تلاش جامعه پزشکی ایران را ستایش کرد!
07.04.2020 - 06:48

پرفسور دکتر دروستن تلاش جامعه پزشکی ایران را ستایش کرد!

پرفسور دکتر دروستن رئیس ویرولوژی بیمارستان شریته برلین و عضو ارشد انستیتوی روبرت کوخ، از ستونهای مشاور مدیریت بحران دولت آلمان در پادکست امروز خود تلاش جامعه پزشکی ایران را برای جمع بندی شناخت علائم بیماری کرونا ستایش کرد.
پرفسور دکتر دروستن جمع بندیهای پزشکی مختلفی را از سنگاپور، آمریکا و ایران مورد بررسی قرار داد. در باره ایران گفت که پزشکان و متخصصین ایرانی آزمایشی را انجام داده اند که به شناخت سمپتوم های بیماری کرونا کمک میکند. ایشان گفت تحقیقاتی قبلن نیز از سوی پزشکان بلژیک نشان داده بود که از دست رفتن یکباره حس بویایی افراد یک علامت مهم محسوب میشود. الان یک جمع بندی از ایران وجود دارد که پزشکان بصورت آن لاین از پانزده هزار نفر بیمار سئوال کرده اند. بیماران زیادی که ادعا میکردند سریعن و برای مدتی، در حس بویایی شان اختلال پیش امده یا حتی حس بویایی و چشایی را از دست داده اند. دکتر دروستن میگوید ما در بیماران مونیخ هم این علامت را مشاهده نموده بودیم که تقریبن نصف بیماران، حس بویایی و چشایی خود را از دست داده بودند. این جمع بندی را علنی هم کرده بودیم. الان این تحقیقات آنقدر جلو رفته است که حتی میدانیم سلولهای مشخصی در بینی که مسئول حس بویایی هستند، توسط کرونا مورد حمله قرار میگیرند. اما آنچه جالب و مهم است اینکه این تحقیقات را پزشکان کشوری انجام داده اند که ما میدانیم هم امکانات بسیار کمی دارند، هم اینکه بیماران زیادی دارند. ما میدانیم که علم پزشکی آنجا باید در چهارچوب یک سیستم سختی کار کند. ما حتی میدانیم که آنها لوله های آزمایشگاهی کافی در اختیار ندارند. با این وجود از پانزده هزار نفر بیمار این تحقیقات را کرده اند. این قابل ستایش است. از پانزده هزار نفری که سئوال شده است، ده هزار نفر مشکل اختلال و یا قطع توانایی بویایی و چشایی داشته اند. هفتاد و شش درصد از این تعداد اختلال « ناگهانی» یا قطع « ناگهانی» قدرت بویایی داشته اند. هفتاد و پنج درصد از این افراد علائم بیماری انفولانزا داشته اند. هشتاد و سه درصد از این افراد هم حس چشایی خود را از دست داده بودند. این را ما در بیماران کرونایی مونیخ هم شاهدش بودیم. جالب اینجاست که از چهل و هشت درصد وابستگان این بیماران در خانواده هم این اختلال مشاهده شده است. این نشان میدهد که اگر کسی متوجه اختلال « فوری و ناگهانی» حس بویایی خود میشود، باید اول در خانه بماند. استراحت کند و سعی کند جواب این سئوال را پیدا کند که آیا این امر به بیماری کرونا مربوط میشود؟

پ.ن: جمهوری اسلامی در روزهای اخیر به طرق مختلف قمپز در کرده است که گویا قرار است غرب، کار و زندگی خودش را ول کرده، برای حل بحران کرونا دنبال آیت الله های ایران راه بیفتد. از سخنان دکتر دروستن پیداست که این ادعاها کذب و دروغ محض است. که منظور جامعه پزشکی در غرب، فیدبک دادن به نظام جمهوری اسلامی و طب روغن بنفشه اش نیست. منظور، متخصصین و پزشکان محروم و مورد خشونت قرار گرفته ایرانند نه آخوندها. کسانی که هم با مرگ دست و پنجه نرم میکنند، هم با دین ارتجاعی اسلام و آیت الله های خشک مغز. این جامعه پزشکی ایران است که با وجود تلفات انسانی بالا از ته چاه صدایش را به بشریت متمدن غرب میرساند. پس جمهوری اسلامی لطفن تو یکی خفه شو! درود بر پزشکان و پرستاران و پرسنل همه بیمارستانهای ایران!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.