رفتن به محتوای اصلی

سیگاری ها کمتر کرونا می گیرند
14.04.2020 - 21:02

 

به گزارش رکنا، به نظر می‌رسد افراد سیگاری در فرانسه، ایالات متحده آمریکا و چین کمتر از افراد عادی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، بنابراین شاید نیکوتین از شما در برابر کرونا محافظت کند، البته این موضوع هنوز در حد یک نظریه بر اساس آمارهای موجود است و از نظر علمی تایید نشده است.

در کشور فرانسه رئیس شورای مشاوران، پروفسور «ژان فرانسوا دلفراسی» وظیفه دارد در رابطه با کووید-۱۹ به دولت مشاوره دهد. وی در گذشته نه چندان دور اعلام کرده بود که خبر ویژه‌ای در رابطه با دخانیات و تنباکو دارد. به گفته دلفرانسی، بسیاری از افراد مبتلا به کووید-۱۹ که وضعیت وخیمی دارند، سیگاری نیستند و این موضوع شاید به معنای آن باشد که نیکوتین از بدن در برابر این بیماری محافظت می‌کند.

در حالی که فشار خون بالا، دیابت و همچنین چاقی در میان افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری هستند، شایع است، شاید تنباکو برخلاف آن‌ها به عنوان یک محافظ عمل کند. این موضوع توسط متخصصان دخانیات مورد بررسی قرار گرفته. آن‌ها معتقدند در این زمینه باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد و هم اکنون نباید سیگار را مناسب دانست و آن را توسط سازمان‌های بهداشتی مفید اعلام کرد.

آمارهای منتشر شده حاکی از این هستند که افراد سیگاری مبتلا به کرونا کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند. آمار منتشر شده برای فرانسه به شمار کمتر افراد سیگاری بستری شده در بیمارستان اشاره می‌کند.

 

 کرونا
علاوه بر فرانسه، چین نیز چنین آماری دارد. بر اساس آماری که در گذشته منتشر شده بود، تنها ۹.۶ درصد از افرادی که سیگاری هستند در بیمارستان بستری شده‌اند.
کرونا
آمار منتشر شده از ایالات متحده آمریکا نیز نشان می‌دهد که ۱.۳ درصد افرادی که هم اکنون با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، سیگاری هستند و تنها ۲.۳ درصد آن‌ها در گذشته دخانیات مصرف کرده‌اند.
کرونا

به تازگی یکی از متخصصان ریه و دخانیات در فرانسه، پروفسور «Bertrand Dautzenberg» نیز این آمارها را تایید کرده. البته این متخصص اعلام کرده که برای نتیجه‌گیری، باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد. به اعتقاد وی پیش از اینکه به مردم بگوییم سیگار برای مقابله با کرونا مفید است و یا آن را ترک کنند، باید متخصصان روی آن تحقیق کنند.

به گفته Dautzenberg، سیگار در قرن بیستم جان نزدیک به ۱۰۰ میلیون را گرفته و انتظار می‌رود شمار قربانیان آن در قرن بیست و یکم به ۱ میلیارد نفر برسد. حتی در صورتی که تحقیقات مشخص کنند که مصرف سیگار برای مقابله با کرونا مناسب است، دخانیات هیچ منفعتی برای سلامتی افراد ندارد. وی در پایان اعلام کرده که ما برای درمان آنفولانزا به ریه‌های خود شلیک نمی‌کنیم چرا که درمان نباید از خود بیماری خطرناک‌تر باشد.

برخی به این موضوع اشاره می‌کنند که شاید نیکوتین بیان آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین (ACE2) را کاهش می‌دهد. کرونا از ACE2 برای ورود به سلول استفاده می‌کند. اگر با دقت آمار جهانی ابتلا به کرونا و همچنین شمار قربانیان را مورد بررسی قرار دهیم، به این موضوع پی می‌بریم که اکثرا افراد سالخورده در بیمارستان بستری می‌شوند و یا جان خود را از دست می‌دهند. با توجه به این موضوع که با افزایش سن میزان استفاده از دخانیات کاهش پیدا می‌کند، شاید از نظر آماری نتوان به این موضوع رسید که افراد سیگاری کمتر در معرض خطر هستند.

باز هم تاکید می‌کنیم که این مسئله صرفا از طریق بررسی اولیه آمار بستری‌ها در ۳ کشور مختلف به دست آمده است و نیاز است تا تحقیقات علمی بیشتری در این رابطه انجام شود

 

https://bit.ly/2RDMhAv

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
رکنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.