رفتن به محتوای اصلی

ملکه دانمارک‌ حق آزادی بیان سیاسی ندارد ،مشخصات رسانه دمکراتیک چیست؟
16.04.2020 - 00:00

مشخصات رسانه  اپوزیسیون  دمکراتیک چیست؟

1_ رسانه دمکراتیک، رسانه ای است که بتواند فضا را برای همه گرایشات سیاسی موجود اپوزیسیون فراهم نماید و بی طزف بماند. چنین رسانه ای  با رسانه ها حزبی متفاوت اند و «خطی» عمل نمی کنند. بعبارت دیگر بولتن حزبی و کار رسانه با هم متفاوت اند.2_روشن است که هیج خبرنگاری در دنیا رسانه و خبر پیدا نمی شود که «بی طرف» باشد چرا که خبرنگار هم یک شهروند محسوب می شود وطبیعی است که مثل سایرین دارای نظر باشند .3_زسانه ها بایستی آزاد وبه لحاظ مالی  مستقل باشند ونیازمالی خود را را از طریق  آگهی ، خوانندگان و همکاران تامین نمایند.از این رو رسانه های فارسی زبان(بی بی سی ، صدا امریکا و المان و .....)با رسانه اپوزیسیون ایران متفاوت اند.4_رسانه های بایستی فکر ساز و تا بود شکن باشند و قادر باشند ؛به مسایل برنامه ای و اینده نگری بپردازد5 _رسانه می باید بین تبلیغ و پروپانگادا حزبی فرق بگذارد5_رسانه می بایست ،ناظر مستقل قدرت باشد ؛6_رسانه ها بایستی راه کار ، نشان مردم بدهند7_ در حال حاضر جامعه ایران به رسانه های اپوزیسیون بی اعتماد است از این رو ، رسانه های مستقل و آزاد قادرند که شکاف بین مردم و اپوزیسیون را کم نمایند و بنوعی اعتماد سازی نمایند. 8_مدیران رسانه بایستی با گفتمان آینده نگری آشنایی داشته باشند ونبایستی جو گیر شده و تسلیم مباحث و حوادث زود گذر لحظه شوند . آنان  باید بدانند که به چه بحث هایی باید دامن بزنند.9_پرسشگری و نقد صاحبان قدرت و قلم چه در پوزسیون و چه در اپوزیسیون مجاز باشند .آزادی بدون  قید وشرطی و فارغ از تقدس و مقدسات باشند.  10 _ مدیران رسانه  دمکراتیک ؛ بایستی عدالت وجایگاه نظرات را حفظ نماید بعبارت دیگر هر نظری که در رسانه طرح می شود؛  بلافاصله می باید  نظرات مخالفان در همان قد و اندازه  درج گردند.

 

انتقاد شدید یک نماینده خارجی تبار مجلس علیه ملکه دانمارک!

 

شنبه, آوریل 11, 2020 - 11:07
ترجمه و تلخیص: 
کیانوش توکلی
انتقاد شديد نماينده مجلس دانمارك به مصاحبه ملكه اين كشور با روزنامه Politiken او گفت :"ملكه مارگرته بايد حرف اش را پس بگيرد اين دخالت در سياست است"ملكه مارگرته كه محبوب ٨٠ در صد دانماركي هاست به مناسبت تولد هشتاد سالگي اش گفته بود "نبايد از تغييرات اب و هوايي ترسيد

انتقاد شديد نماينده مجلس دانمارك  Sikandar Siddique نماینده خارجی تبار مجلس دانمارک و عضو 《حزب آلترناتیو》  به مصاحبه ملكه اين كشور با روزنامه Politiken او گفت :"ملكه بايد حرف اش را پس بگيرد اين دخالت در سياست است"

هر چند ملكه مارگيت  در سخنرانی سال نو در اهمیت مسایل تغییرات اقلیمی هشدار داده بود  و در گفت و گو با Politiken که به مناسبت 80 سال تولدش  دقیقا گفته بود نباید مردم به  تغییرات اقلیمی به  وحشت انداخت .
ملكه مارگيت كه محبوب ٨٠ در صد دانماركي هاست به مناسبت تولد هشتاد سالگي اش گفته بود  "نبايد از تغييرات اب و هوايي ترسيد"
اما نماينده خارجي تبار مجلس دانمارک مي گويد ما صحبت از 250 میلیون پناهنده اقلیمی می کنیم ،ما از کمبود مواد غذایی که در نتیجه تغییرات آب و هوایی در جهان ایجاد شده و میلیون نفر را مجبور به مهاجرت می کند،صحبت می کنیم ،اگر این فاجعه نیست ؟پس چیست؟

در هر حال سخنان ملکه مارگریت  ابراز سیاسی تغییرات اقلیمی است و کاخ سلطنتی نباید در سیاست دخالت نماید
این نماینده مجلس در ادامه می گوید:«این نا خوشایند است که ملکه مارگریت در چنین سطح غیر علمی در چنین بحث سیاسی مداخله نماید.
چند سال پیش که جو ضد پناهندگی در دانمارک داغ بود ،خبرنگاری از ملکه  دانمارک پرسیده بود :«نظرتان در باره پناهندگان چیست؟»ملکه گفت من نباید در سیاست دخالت کنم ،با این وجود من یک نقاشم و فکر می کنم هر چقدر در یک تابلو  رنگ های بیشتری باشد ،آن تابلو زیبا تر است »همین پاسخ زیرکانه  ملکه روز بعد جنجالی را در مجلس علیه شخص اول مملکت ایجاد کرد .

شایان ذکر است خانواده سلطنتی عموما و بطور تاریخی با خارجی ها ازدواج کرده اند بطور مثال مادر  ملکه  مارگرته سویدی و شوهرش  فرانسوی بود و همسر ولیعهد دانمارک استرالیایی است .

Sikandar Siddique نماینده خارجی تبار مجلس دانمارک و عضو حزب آلترناتیو 

 

 

مارگرته ملکه هشتاد ساله دانمارک

مارگرته در ۱۶ آوریل ۱۹۴۰ و یک هفته پس از اشغال دانمارک به‌دست نیروهای آلمان نازی در کپنهاگ زاده شد. او دوران جنگ را در کشورش گذراند و به مدرسه‌ای در کپنهاگ رفت. او سپس تحصیلاتش را در دانشگاه‌های کپنهاگ، آرهوس در یوت لاند، کمبریج، مدرسه اقتصاد لندن و سوربن ادامه داد. در ۱۹۵۳ و به دنبال تغییر در قانون اساسی دانمارک که حقّ جانشینی پادشاه را به زنان خانوادهٔ سلطنتی نیز اعطا می‌نمود، مارگریت که بزرگترین دختر شاه فردریک نهم بود به عنوان وارث تاج و تخت دانمارک معرّفی شد. بدین ترتیب او پس از رسیدن به ۱۸ سالگی مرتباً در میتینگ‌های مربوط به شورای حکومتی شرکت می‌جست تا برای انجام وظایف آتی خود آماده گردد.

شاهدخت مارگرته در ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ با کُنت هانری دو لابورد دو مونپِزا از دیپلمات‌های فرانسوی ازدواج نمود و کنت هانری به دنبال این ازدواج به شاهزاده هانریک تغییر عنوان یافت. نخستین فرزند آنها، شاهزاده فردریک (ولیعهد دانمارک) در ۲۶ مه ۱۹۶۸ به‌دنیا آمد و دومین پسرشان شاهزاده یواخیم در ۷ ژوئن ۱۹۶۹ زاده شد.

در ۱۴ ژانویهٔ ۱۹۷۲ فردریک نهم درگذشت و مارگریت با عنوان مارگرته دوم ملکهٔ دانمارک شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.