رفتن به محتوای اصلی

ترکیه: 1769 مورد مرگ ناشی از کرونا و موارد ابتلاء بیش از 78 هزار مورد
18.04.2020 - 08:11

فخرالدین قوجه وزیر بهداشت ترکیه روز جمعه 17 آوریل، گفت که شمار موارد تاییدشده ابتلاء به ویروس کرونا در این کشور در 24 ساعت گذشته، 4 هزار و 353 مورد افزایش یافته و با احتساب 126 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کرونا، تعداد مرگ و میرها به 1769 نفر رسید.

قوجه افزود: مجموع موارد ابتلاء در ترکیه به 78.546 مورد رسیده و 8 هزار و 631 نفر نیز تا کنون از بیماری کووید 19، بهبود یافتهاند.

 

نکته قابل توجه این است که بر اساس گزارش روز گذشته کانال سی ان بی سی آمریکا، ترکیه با توجه به کاهش ارزش پول ملی و فرسایش ذخایر ارزی خود، در کنار افزایش سریع موارد ابتلا به ویروس کرونا و بالا رفتن خطرات برای اقتصاد شکننده این کشور، در وضعیت حساس و خطرناکی قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که ترکیه با 82 میلیون نفر جمعیت، از معدود کشورهایی در اروپا است که تعطیلی اجباری را در سرتاسر کشور، اعمال نکرده و رجب طیب اردوغان رئیسجمهوری، به امید حمایت از اقتصاد ترکیه، تا این لحظه از اتخاذ چنین تصمیمی خوداری کرده است.

در همین زمینه، سلکوکی، مدیرعامل تحقیقات اقتصادی در استانبول، پس از تعطیلی موقت این شهر و 30 شهر دیگر ترکیه به مدت 48 ساعت در چند روز پیش، به شبکه «سی ان بی سی» گفت: «اوقات سختی را پیش رو داریم زیرا ترکیه حقیقتا و پیش از بروز بحران کرونا، در وضعیت ضعیفی در سطح اقتصاد کلان قرار داشت.»

سیلوکی افزود: «برغم فاصلهگذاری اجتماعی ارادی در ترکیه، اکثر هولدینگهای کوچک، بسته شده، چرخ گردشگری هم بکلی از حرکت باز ایستاده و بیکاری که در ماه ژانویه، 14٪ بود، احتمالاً به دلیل کرونا، افزایش خواهد یافت.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.