رفتن به محتوای اصلی

۶۰ درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی زیر ۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند
18.04.2020 - 22:34

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای درباره افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شد ولی مصوبات آن به نفع این قشر نبوده است.

وی خاطر نشانکرد: در این جلسه مباحثی در خصوص حق مسکن و بن کارگری مطرح شد و نهایتاً آنچه که ابلاغ شده است افزایش ۲۱ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی بوده است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد:‌ بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با توجه به تبعیض‌هایی که صورت گرفته مخالف افزایش حقوق به این میزان هستند و ما معتقدیم که مُرّ قانون در میزان افزایش حقوق دیده نشده است.

دهقان‌کیا گفت: در صورتی که  حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل به یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و ۶۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند، بنابر این قانون اجرایی نشده است  چرا که بر اساس قانون حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران باید به اندازه نرخ تورم افزایش یابد.

وی گفت: در حال حاضر نرخ تورم ۴۱ درصد بر اساس اعلام بانک مرکزی افزایش یافته است و میزان حقوق بازنشستگان نیز باید به همین میزان افزایش یابد ولی متأسفانه با تبعیض‌هایی که صورت گرفته حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری حداقل به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و ۷۰۰ هزار تومان نیز به عنوان همسان‌سازی به آنها تعلق گرفته است ولی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نهایتاً به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده و برنامه‌ای نیز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی افزود: با توجه به شرایط موجود و افزایش هزینه‌های زندگی که بر اساس اعلام دولت سبد هزینه خانوار به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است بنابر این در آینده‌ای نزدیک بازنشستگان تجمعاتی را در مقابل وزارت رفاه، دولت و مجلس شورای اسلامی خواهند داشت چرا که ما معتقدیم حق‌مان پرداخت نشده است.

 
کد خبر 502335
hamshahrionline.ir/x6hdL
 
 
بازنشستگان
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
همشهری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.