رفتن به محتوای اصلی

از فانتزی‌های جنسی تتلو تا رقص باسن ساشا سبحانی
20.04.2020 - 07:33

لایو «امیر تتلو» و «ندا یاسی» با بیش از ۶۴۰ هزار بیننده؛ رکورد بازدیدکنندگان زنده اینستاگرامی در جهان را شکست. چالش لایو «رقص برهنه باسن» توسط «ساشا سبحانی»، فرزند سفیر سابق ایران در ونزوئلا نیز جنجالی شد. لایو «احلام»، خواننده ایرانی مقیم خارج با «حسن آقامیری»، روحانی خلع‌ لباس شده سومین لایو جنجالی بود. به گفته کارشناسان «رسانه‌های رسمی در شرایط قرنطینه نمی‌توانند پاسخگوی نیاز مردم به سرگرمی و خبر باشند. از مزایای اینستالایو، شکست کامل انحصار پخش زنده است و حالا مردم خودشان صاحب تلویزیون هستند. اینترنت انحصار مطلق صداوسیما در ایران را شکسته و روزبه‌روز دامنه این شکست را نیز بیشتر می‌کند.»

 

برنامه‌های زنده اینستاگرامی در ایران به یکی از سرگرمی‌های خبرساز در دوران قرنطینه تبدیل شده است. از وقتی‌که بسیاری برای مصون ماندن از ابتلا به ویروس کرونا، خانه‌نشین شده‌‌اند، برنامه‌های زنده اینستاگرامی هم رونق خوبی گرفته و البته در برخی مواقع جنجال‌ساز هم شده است.

***

‎«بنیامین بهادری»، نخستین کسی بود که این کار را کلید زد و با همکاری گروهش از طریق پخش ‏زنده اینستاگرام در پشت‌بام خانه کنسرت مجازی برگزار کرد. پس از او نیز خوانندگان دیگری مثل «حجت اشرف‌زاده» هم از ظرفیت اینستاگرام استفاده کردند و کنسرت مجازی 

نفر بعدی «رامبد جوان» بود که از اجرای برنامه ‏«خونه بازی» در لایو اینستاگرام خبر داد و چند قسمت آن را هم اجرا کرد. رامبد جوان که چند سالی است برنامه «خندوانه» را که یکی از پرمخاطب‌ترین و پرحاشیه‌ترین شوهای تلویزیونی همراه با مخاطب است اعلام کرد تا زمانی که امکان فیلم‌برداری قسمت‌های جدید خندوانه میسر شود مردم ویدیوهایی را از خانه برای او ارسال کنند. ویدیوهای مختلف از نمایش تا ورزش و مسابقه و حتی مسایل پزشکی سوژه‌هایی است که از طرف او برای ویدیوهای «خونه بازی» اعلام شده است.

 

اما در میان این برنامه‌های لایو تعدادی از آن‌ها بیش از دیگر برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفت و جنجالی شد. برنامه زنده «امیر تتلو» با «ندا یاسی» یکی از همین برنامه‌ها بود که رکورد بازدیدکنندگان زنده اینستاگرامی را در جهان شکست. ندا یاسی، از چهره‌های معروف اینستاگرام است که درباره سکس و فانتزی‌های جنسی صحبت می‌کند. او بارها مقابل دوربین برهنه شده است. امیر تتلو خواننده پرحاشیه ایرانی است. آن‌ها در لایو اینستاگرام درباره جزییات سکس و فانتزی‌های رابطه جنسی گفتند. این برنامه ۱۰ دقیقهایبیش از ۶۴۰ هزار بیننده داشت که در تاریخ این شبکه اجتماعی بی‌سابقه است.

تتلو در شرایطی به این رکورد رسید که پیش از او «دریک» خواننده رپ کانادایی با ۳۱۰ هزار و «کریستیانو رونالدو»، فوتبالیست پرتغالی با بیش از ۴۰۰ هزار بیننده رکورددار در اینستاگرام بودند.

تتلو یک رکورد دیگر در اینستاگرام دارد که تاکنون کسی به آن نرسیده است. او مهرماه سال گذشته به هوادارانش گفته بود اگر پای آخرین پست او ۱۰میلیون نظر بنویسند، قطعه جدیدش را منتشر خواهد کرد، هوادارانش هم چیزی کم نگذاشتند و ۱۳ میلیون نظر در صفحه‌اش نوشته‌اند که در زمان خود خبرساز شد و تاکنون کسی نتوانسته این رکورد را بشکند.

امیر تتلو تنها چهره جنجالی ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نیست. «ساشا سبحانی»، فرزند «احمد سبحانی» سفیر سابق ایران در ونزوئلا از دیگر چهره‌های جنجالی این شبکه اجتماعی در میان ایرانی‌هاست.

سبحانی چند سالی است که خارج ایران زندگی می‌کند و راه و روش و شیوه زندگی خودش را از خانواده‌اش جدا کرده که همین مساله با کار‌هایی که می‌کند، از او یک چهره جنجالی ساخته است.

سبحانی همچون بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس بارها برنامه زنده اینستاگرامی داشته است، اما برنامه هفته گذشته او در اینستاگرام منجر به بروز جنجالی جدید شده است.

او در برنامه زنده اینستاگرامی خود چالش «رقص برهنه باسن» به راه انداخت و از دختران داخل ایران خواست در برنامه‌اش برقصند. دخترها با او تماس می‌گرفتند و رقص مورد تقاضای او را اجرا می‌کردند. این چالش چهره‌ای دیگر از سبک زندگی در ایران را نشان داد که کمتر دیده می‌شود.

برنامه زنده «احلام»، خواننده زن ایرانی مقیم خارج با «حسن آقامیری»، روحانی جوان خلع‌ لباس شده هم سومین برنامه زنده جنجالی این روز‌ها در اینستاگرام است.

آقامیری در این برنامه با احلام هم‌سخن شده و از هر دری حرف زد و حتی قطعه ترانه‌ای هم با او خواند که با خشم گروهی از نیرو‌های ارزشی نیز همراه شد.

این روحانی که سال ۱۳۹۷ با حکم شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه روحانیت برای همیشه خلع لباس شده است در سال‌های اخیر سخنرانی‌های جنجالی و انتقادی زیادی داشته است.

مجموع این سخنرانی‌ها بود که منجر به صدور دو سال حبس برای او شد که اجرای آن به مدت پنج سال به حال تعلیق درآمده است.

صفحه اینستاگرام آقامیری چندین میلیون و کانال تلگرامی‌اش نیز هزاران پیگیری‌کننده دارد و از همین روی، مخالفینش به وی لقب «آخوند تلگرامی» داده‌اند.

«امیرحسین ثابتی»، مجری شبکه افق یکی از مخالفان او به شمار می‌رود که در واکنش به برنامه زنده اینستاگرامی آقامیری نوشته «تحلیل کردن حسن آقامیری سخت نیست. شهوت دیده شدن، هرکس را ممکن است به روزی برساند که با یک خواننده زن گفتگوی زنده بگذارد، برایش آواز بخواند و وقتی او ادامه نمی‌دهد، آن به‌اصطلاح آخوند بگوید ادامه بده.»

این قبیل حواشی، جنجال‌ها و مخالفت‌‌ها و موافقت‌ها با آدم‌ها و محتوای این برنامه‌ها فقط یک طرف این قصه تقریبا نوپا در ایران است، گرایش استفاده از چنین برنامه‌هایی از سوی شخصیت‌های مشهور وجه دیگر این قصه است

اکبر نصرالهی، رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در این‌ خصوص از گرایش «کنشگران حاکمیتی و کنشگران سیاسی غیرحاکمیتی» به استفاده از چنین امکانی سخن گفته است.

نصرالهی معتقد است: «در چنین شرایطی که مردم بیکار و در قرنطینه خانگی هستند و نیازشان به سرگرمی و تحلیل خبر مثل خود خبر بسیار بالاست و رسانه‌های رسمی نمی‌توانند این نیازها را برآورده کنند.»

این کارشناس رسانه افزوده «از مزایای اینستالایو، شکست کامل انحصار پخش زنده تصویری است و حالا مردم خودشان صاحب تلویزیون هستند.»

همان‌طور که این کارشناس گفته اینترنت در ۱۰ سال اخیر به‌تدریج انحصار مطلق صداوسیما در ایران را شکسته و روزبه‌روز دامنه این شکست و حاشیه‌نشینی این سازمان را بیشتر می‌کند.

غلبه زیست، زندگی و رابطه دوستانه، مستقیم و بدون محدودیت‌های حاکم بر رسانه‌ها و جامعه ایران، رونق بی‌سابقه‌ای به شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام در ایرانی که قوانین سفت‌وسخت مذهبی بر آن حاکم است، داده است.

شبکه‌‌های اجتماعی در تمام جهان به‌تدریج در حال بلعیدن بسیاری از رسانه‌ها و قرا‌ئت‌های رسمی و کلاسیک آن‌ها در حوزه خبر، گزارش و سرگرمی است، پدیده‌ای که در ایران با شدت و حدت بیشتری روبه‌جلو حرکت می‌کند و به نظر می‌رسد مقام‌های جمهوری اسلامی نیز چاره‌ای جز تن دادن به قوانین و مختصات جدید با مناسبات خاص آن ندارند.

 

تتلو و‌ این همه دنبال کنند ه ، داستان چیست ؟!

 

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایران وایر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.