رفتن به محتوای اصلی

واکنش خواهر علی یونسی : یا توضیح دهید یا عذرخواهی کنید!
26.04.2020 - 17:36

خانواده علی یونسی،‌ دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و برنده طلای المپیاد جهانی که در بازداشت به سر می‌برد،‌ ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت او و دلیل بازداشتش، نسبت به اتهام‌های امنیتی که از سوی مسئول بسیج دانشگاه به این دانشجوی بازداشتی مطرح شده، واکنش نشان داد.

آیدا یونسی،‌ خواهر این دانشجوی بازداشتی،‌ روز شنبه ششم اردیبهشت‌ماه با انتشار یک ویدیو در توییتر گفت: «بر اساس کدام قانون می‌توان یک جوان ۲۰ ساله را با ضرب و شتم بازداشت کرده و پدر و مادرش را با صورت خونی شوکه کرد؟»

او ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت نگهداری و نوع برخورد با این دانشجو در زمان بازداشت اظهار کرد که پس از دو هفته بی‌خبری بازپرس اتهام امنیتی «اقدام به تخریب» را به یونسی نسبت داده است.

آیدا یونسی همچنین اضافه کرد که بازپرس پرونده وعده آزادی برادرش را دو روز بعد از بازداشت داده، اما عملی نشده است.

خواهر این نخبه بازداشتی خطاب به علیرضا قادری،‌ مسئول بسیج دانشگاه صنعتی شریف،‌ که گفته بود پرونده این دانشجو و امیرحسین مرادی،‌ دیگر دانشجوی بازداشتی «صنعتی شریف»، را پیگیری کرده و اتهام‌های مطرح علیه آن‌ها مربوط به «خارج از محیط دانشگاه» است، خواستار توضیح درباره این اظهارات شد.

قادری در توییتی ضمن اظهار اعتماد به عملکرد و تشخیص دستگاه‌های امنیتی نوشته بود: «باید تا اعلام نظر مقامات رسمی، صبوری کرد.»

خواهر علی یونسی در پاسخ به قادری گفته است «ایشان که ارتباط نزدیکی با مسئولان امنیتی دارد همه جزییات  را پیگیری کند.» او در پاسخ به اتهام امنیتی اضافه کرد: «یا جزییات پرونده را بگویید، یا به دلیل دروغ‌پراکنی عذرخواهی کنید.»

هفته گذشته کانال تلگرام دانشجویان متحد کشور نوشته بود که یونسی دانشجوی مهندسی کامپیوتر و مرادی دانشجوی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف شامگاه جمعه ۲۲ فروردین‌ماه از سوی ماموران لباس شخصی و بدون هیچ توضیحی بازداشت شده‌اند.

پس از آن رضا یونسی،‌ برادر این دانشجوی بازداشت‌شده،‌ روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه در توییتر نوشت که هنگام بازداشت علی ۱۲ مامور لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران با حضور در منزل و ضرب و شتم، علاوه بر مجروح کردن او از ناحیه پیشانی اقدام به ضبط وسایل شخصی این دانشجو کردند.

یونسی درباره کارنامه علمی برادرش نوشته که او در مقطع دبیرستان، در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، مدال نقره و طلای المپیاد نجوم کشور را به دست آورد. علاوه بر این، یونسی در سال‌ چهارم دبیرستان همراه با تیم ایران مدال طلای مسابقات جهانی المپیاد نجوم سال ۲۰۱۸ چین را به دست آورده است.

بر پایه جزییاتی که برادر این دانشجوی بازداشتی مورد اشاره قرار داده حضور ماموران امنیتی اطلاعات سپاه پاسداران برای بازداشت با خودداری از ارائه هرگونه حکم قضایی بوده است.

ماموران به خانواده یونسی گفته‌اند که برای او و دیگر دانشجوی بازداشت‌شده‌،‌ مرادی، در شعبه شش دادسرای امنیت اوین و با بازپرسی جعفری پرونده تشکیل شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
سلام
ایران اینترنشنال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.