رفتن به محتوای اصلی

یحیی حسن ، شاعر دانمارکی ، فلسطینی‌تبار و منتقد اسلام در دانمارک در گذشت
01.05.2020 - 10:45

یحیی حسن ، شاعر ۲۴ ساله دانمارکی ، فلسطینی‌تبار و منتقد اسلام روز گذشته درگذشت . بنا به گزارش پلیس دانمارک جسد یحیی حسن روز گذشته پنجشنبه۳۰ آپریل ۲۰۲۰ در آپارتمانی در شهر آرهوس پیدا شد.تحقیقات پلیس در مورد درگذشت ناگهانی یحیی حسن ادامه دارد. او احتمالا خودکشی کرده است و پلیس اعلام کرده است که هیچ نشانه  ای از یک عمل مجرمانه ای پیدا نشده است ، با این وجود تحقیقات پلیس ادامه دارد

Missing media item.

یحیی حسن شاعر فلسطینی‌تبار در دانمارک بود که به دلیل انتقاد از مسلمانان و عقاید آنان در اشعارش چندین بار مورد سوقصد قرار گرفته‌بود.این شاعر جوان ، در سال ۲۰۱۳ مجموعه اشعار او زیر نام "Gyldendal" منتشر و در تیراژ صد هزار نسخه فروخته شد. او در آثار خود از دیدگاه های مذهبی، و رفتار بعضی از مهاجران دانمارکی انتقاد کرده است. کتاب او اعتراضات گسترده‌ ای را در بین مسلمانان دانمارکی برانگیخت.یحیی حسن به دلیل تهدیدات تحت نظارت سازمان امنیتی و اطلاعاتی دانمارک قرار است.

از آن زمان ، یحیی حسن به دلیل حضور در رسانه ها مشهور شد ، جایی که وی یکسری مصاحبه های جنجالی را ارائه داد.یک بار از تناقصات  مسلمانان می گفت و از عموی مذهبی اش مثال می زد که :"مرتب پیش من  جانماز  آب می کشید و لی شب ها فیلم های پورنو می دید."

در سال 2015 ، وی برای انتخابات  مجلس دانمارک وارد یک حزب تازه تاسیس که توسط جوانان خوش فکر مسلمان تاسیس شده بود ، ثبت نام کرده بود ، اما این حزب نتوانست  واجد شرایط شود. در عوض ، یحیی حسن او با 944 رای برای ورود به مجلس ناکام ماند. ، (برای ورود به نیاز به  20،000 داشت )

 این شاعر جوان پایش به درگیری های باند های خلاف کار کشید  و  ،  یحیی حسن به پای  یک جوان 17 ساله شلیک کرد که به یک سال و نه ماه حبس محکوم شد.

یحیی حسن در نوامبر سال 2019 مجموعه شعر 'یحیی حسن 2' را منتشر کرد که نامزد دریافت جایزه ادبیات شورای نوردیک شد. در این اواخر یحیی حسن دچار مشکل روحی و روانی شده بود ، نوشته بود که همچنان مسلمان است و.... که  عجیب می نمود و هنوز مشخص نشده است که دلیل فوت او چه بوده است.

 يحيي دچار بيماري رواني شده بود و مواد استفاده مي كرد،پليس رسما إعلام كرد كه هيج نشانه مجرمانه اي در فوت اين جوان شاعر نيافته است

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.