رفتن به محتوای اصلی

عکس‌های ماهواره‌ای از ورودی زیرزمین مخفی ایران در نزدیکی دمشق
01.05.2020 - 23:19

این شرکت در توئیتی اعلام کرد که این عکس‌ها در ۲۷ آوریل گرفته شده و ورودی پایگاه نظامی المزه را رصد کرده و شواهدی را مبنی بر حمله اسرائیل به این زیر زمین این پایگاه و دیگر مواضع، ارائه داد.

IR_SYR_2.jpg

زاغه اسلحه حزب الله

مرکز رصد اخبار سوریه روز جمعه ۱ مه اعلام کرده بود که جنگنده‌های اسرائیلی، یک زاغه اسلحه حزب الله لبنان در استان حمص در مرکز سوریه را هدف قرار داده و طبق گفته رسانه‌ای رژیم اسد، منجر به زخمی شدن ده نفر گردید.

در حالی که یک مقام محلی به «حمله‌ای که هنوز ماهیت آن مشخص نشده است»، اشاره کرد که دومین حمله هوایی ظرف چند ساعت بود، دمشق، شب گذشته، اسرائیل را به شلیک موشک به سوی مراکزی در جنوب کشور متهم نمود که تلفات جانی در بر نداشت.

استاندار حمص در اظهاراتی به رسانه‌های رژیم، عنوان کرد: «یک پادگان نظامی نظام در شرق شهر حمص مورد حمله قرار گرفت که ماهیت این حمله هنوز مشخص نشده است.»

این در حالی است مرکز رصد اخبار سوریه، تأکید کرد: «این بمباران، زاغه مهمات و موشک‌های متعلق به حزب الله را در داخل اردوگاهی واقع در جاده حمص - تدمر هدف قرار داده است که در اثر انفجارهای شدید، ترکش‌هایی به داخل شهر حمص اصابت کرد».

IR_SYR_3.jpg

بالگردهای اسرائیلی

این مرکز، پنجشنبه شب ۳۰ آوریل، خاطر نشان کرده بود، «بالگردهای اسرائیلی، چندین موشک را از آسمان جولان اشغالی سوریه، به سوی مواضع نظامی متعلق به نیروهای ایرانی و گروه‌های وابسته به آنها شلیک کردند.»

شایان ذکر است که اسرائیل از اواخر ماه گذشته، چندین بار مناطقی را در سوریه، هدف حملات خود قرار داده است.

دمشق دوشنبه گذشته، اسرائیل را به پرتاب موشک‌هایی متهم کرد که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی در نزدیکی پایتخت شد اما به گفته مرکز رصد اخبار سوریه، این موشک‌ها، مراکز وابسته به نیروهای ایران و حزب الله را هدف قرار داده‌اند.

دمشق در ۲۰ آوریل، تأکید کرده بود که پدافند هوایی نظام، توانسته، موشک‌های پرتاب شده اسرائیلی در نزدیکی شهر باستانی تدمر را رهگیری کند. این در حالی است که به گزارش مرکز رصد اخبار سوریه، این هجوم موشکی علیه مواضع نظامی ایران انجام شد و منحر به کشته شدن ۹ تن از جنگجویان، شامل سه تبعه سوریه شد.

در سال‌های اخیر، اسرائیل بر شمار حملات هوایی و موشکی خود علیه چندین موضع نظامی سوریه شدت بخشیده و عمدتا مواضع نیروهای رژیم و مراکز ایرانی و دیگر مراکز مرتبط با حزب الله را هدف قرار داده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.