رفتن به محتوای اصلی

یک سوم مرگ بر اثر ویروس کرونا در خانه سالمندان دانمارک
02.05.2020 - 12:04
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

به طور مشخص  ، در یکی از شهرداری اطراف کپنهاک  ، در مجموع 40 نفر از ساکنان پنج مرکز مراقبت شهرداری آلوده شده اند. این مساوی با یک در هر پنج نفر ساکن خانه های سالمندان است.شش نفر از آنها پس از آلوده شدن درگذشتند. علاوه بر این ، 36 نفر از کارکنان مراکز  خانه سالمندان  مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند.

یکی از خانه های سالمندان آسیب دیده در Egedal مرکز مراقبت Egeparken واقع در شمال پایتخت دانمارک  واقع  است.پیش از کرونا  ، جان اولسن هفته ای سه بار از مادر 89  ساله اش در خانه سالمندان  ملاقات می کرد.حالا او در عوض ا از خیابان برایش دست  تکان می ددهد. او درباره اینکه  مادرش واقعاً می تواند مرا از توی خیابان تشخیص دهد- تردید دارد.

"مادر م کاملاً نمی تواند درک کند که دیگر نمی تواند خانواده خود را ببیند. من با او درباره مرگ و میر بیشتر در آسایشگاه سالمندان صحبت نمی کنم." جان اولسن می گوید ، او نباید بنشیند و نگران  بیماری کروناشود.

 

جمعه گذشته ، خبرهای ناامیدکننده از سوی مؤسسه سرم ایالتی  دانمارک منتشر شد: یک سوم از مرگ و میر  کرونا در دانمارک ، ساکن خانه های سالمندان اتفاق افتاده است 

در شهرداری Egedal ، اولین مورد عفونت در 23 مارس در یک خانه سالمندان پیدا شد. از آن زمان تاکنون در مجموع 40 نفر آلوده شده اند.

با وجود 36 کارمند مرکز مراقبت آلوده ، سؤال این است که آیا کارمندان  این مرکز عفونت را  به  مراکز  دیگر خانه سالمندان انتقال داده اند ؟! زیرا بسیاری از کارمندان  همزمان د ر چند مرکز بطور  نیمه وقت کار می کنند و یا در مرکز بطور دایمی کار می کند و به دلیل کمبود پرسنل با حقوق بالاتری بشکل( اضافه کار ) مشغول کار ند.این دسته از پرسنل دقیقا می توانند بیماری را به چند مرکز انتقال دهند.

 

رییس این مرکز  ادعا می کند که شهرداری پیوسته از دستورالعمل های ملی هیئت ملی بهداشت و انستیتوی سرم دانمارک پیروی کرده است.

وی گفت: "در ارتباط با شیوع  بیماری کرونا در مراکز مراقبت سالمندان  ،  کار ها سازماندهی می شود بلافاصله  دستور عمل ها تنظیم می شود که ساکنین در خانه های خود منزوی شوند. طبق دستورالعمل های مؤسسه سرم کارکنان خانه سالمندان  در مورد اقدامات و اصول بهداشت ، راهنمایی و آموزش مداوم را دریافت می کنند. "

 تجهیزات محافظ
یکی دیگر از خانه های سالمندان ،مرکز پرستاری S Coplund در کپنهاگ است ، که در آن 16 نفر از ساکنان پس از آلوده شدن جان خود را از دست داده اند. درمجموع ، 37 نفر از 160 خانه ساکن آسایشگاه آلوده شده اند.

روزنامه دانمارکی B.T. قبلاً عکس هایی از  صحنه های شگفت انگیز  از مرکز مراقبت  سالمندان  منتشر کرده است که یکی از عکس ها در زیر مشاهده می کنید  که چگونه  وسایل محافظتی مانند لباس های محافظ ، ماسک صورت و مواد دیگر در حمام روی هم تلنبار شده است:

Missing media item.

 

اتحادیه  کارکنان خانه سالمندان FOA با 173000 عضو ، از شورای ملی بهداشتدانمارک  به خاطر تدوین دستورالعملهای مربوط به کارکنان خانه سالمندان  انتقاد می کند.

Torben Klitmøller Hollmann ، رئیس بخش FOA می گوید: "ابتدا می باید کارکنان را با   تجهیزات محافظ  مجهز می کردیم   و  سپس آن را به مراکز مراقبت سالمندان توصیه می کردید ."تنها  در 23 آوریل - تقریباً دو ماه از بحران کرونا  ، گذشته بود که - هیئت مدیره خواستار جلوگیری از تماس نزدیک با پرسنل خانه سالمندان با ساکنان این مراکز  می شوند.

طبق گفته رییس اتحادیه  Klitmøller Hollmann ، این مسلح  باید از ابتدا الزامی می بود:"محیط خانه سالمند آن یکی از  آسیب پذیرترین  مناطق است "

در مجموع 133 نفر از ساکنان خانه سالمندان تاکنون پس از آلوده شدن به کووای 19  درگذشتند. تا 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.