رفتن به محتوای اصلی

علم الهدی: ویروس کرونا واقعا نعمت خدا بود
08.05.2020 - 19:54

 

علم الهدیحق نشر عکسQUDSONLINE

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، می‌گوید شیوع ویروس جدید کرونا هرچند مشکلاتی به بار آورده، اما برای ایران یک "نعمت" محسوب می‌شود.

آقای علم‌الهدی گفته: "این ویروس منحوس و بیماری برای ما بلا بود، اما عوارضش را که می‌بینیم، واقعا نعمت فوق‌العاده خدا بود."

مطابق آمار رسمی تاکنون در ایران بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر با ابتلا به کووید۱۹ جانشان را از دست داده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار مبتلای قطعی دچار این بیماری شده‌اند.

آقای علم‌الهدی، که به دلیل محدودیت‌های لازم برای مهار کرونا دیگر نمی‌تواند در نماز جمعه شهرش سخنرانی هفتگی بکند، در متنی که به عنوان "خطبه مکتوب" یا "پیام جمعه" منتشر شده کرونا را "نعمت" دانسته است.

قابل کلیکخلوت شدن حرم امام رضا در مشهد

روز ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

حرم امام رضا، مشهد، ایران، ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

روز ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

او یکی از چهره‌های مذهبی بود که با تعطیلی نماز جمعه برای مهار کرونا مخالفت کردند، اما ناگزیر به محدودیت‌های اعمال‌شده تن دادند.

اکنون بیش از دو ماه است که برگزاری نماز جمعه در ایران متوقف شده است.

احمد علم‌الهدی در توضیح "نعمت" خواندن ویروس کرونا گفته: "این ویروس استعداد‌ها را شکوفا کرد و مردم را به حرکت درآورد."

آقای علم‌الهدی گفته "بچه شیعه‌های ما" موفق شده‌اند در "شرکت‌های دانش‌بنیان" کیت‌های آزمایش تشخیص کرونا بسازند و به کشورهای دیگر صادر کنند.

او گفته همین افراد، که از آنها با عنوان "بچه شیعه" یاد کرده، دستگاه‌های تنفس مصنوعی ساخته‌اند که "به‌زودی به تولید انبوه می‌رسد و حتی ممکن است به صادرات نیز برسد".

یکی از عمده‌ترین محصولاتی که در ایران برای تشخیص کرونا نمایش داده شد ابزاری با نام "مستعان۱۱۰" بود که شخص فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر حسین سلامی، در مراسمی آن را نشان داد و مدعی شد می‌توان با آن وسیله تا شعاع صد متری و ظرف پنج ثانیه ویروس کرونا را شناسایی کرد.

هیچ کارشناس مستقلی موفق به ارزیابی عملکرد این دستگاه نبوده و برخی محافل علمی آن را در حد "داستان علمی تخیلی" خوانده‌اند.

هرچند سپاه و رسانه‌های حکومتی ایران نخست با تبلیغات وسیعی این ابزار ادعایی تشخیص فوری و از راه دور کرونا را نمایش دادند، اما با گذشت چند هفته دیگر درباره آن سکوت کرده‌اند.

 

 

 

 در دهمین هفته برگزار نشدن نمازجمعه در کشور، امام جمعه مشهد مطالبی پیرامون ولادت امام حسن مجتبی، استفاده از فرصت‌های معنوی ماه مبارک رمضان و شکوفا شدن استعداد‌های داخلی در حاشیه شیوع ویروس کرونا را در قالب «پیام جمعه» ۱۹ اردیبهشت‌ماه ایراد کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

ویروس کرونا، موقعیت شکوفایی استعداد‌ها را ایجاد کرد

این ویروس منحوس و بیماری برای ما بلا بود، اما عوارضش را که می‌بینیم، واقعاً نعمت فوق‌العاده خدا بود، این ویروس استعداد‌ها را شکوفا کرد و مردم را به حرکت درآورد؛ اولی که این ویروس آمد، در مشهد ما که بعد از تهران بزرگ‌ترین شهر کشور است، کیت آزمایش نبود، نمونه‌ها را به تهران می‌فرستادند، در آنجا آزمایش انجام می‌دادند و جواب می‌دادند که چه کسی مبتلا به کرونا و چه کسی مبتلا به بیماری‌های دیگر است.

صادرات کیت تشخیص به کشور‌های مدعی توسعه‌یافتگی

دو ماه نگذشت، بچه شیعه‌های ما، بچه‌هایی که از تبار اهل‌بیت (ع) بودند، از خانواده‌های وابسته به اهل‌بیت بودند، انگیزه پیدا کردند، استعداد‌ها درخشان شد و در شرکت‌های دانش‌بنیان کار تولید کیت به‌جایی رسید که به کشور‌های مدعی توسعه‌یافتگی که ما را درحال‌توسعه می‌خوانند، کیت آزمایشی صادر کردند، این نعمت این بلا بود، این همان مهربانی است که خدا ما را با بلا تنها نگذاشت.

در مشهد ما در پارک علم و فناوری دارند دستگاه‌های تنفس می‌سازند، به‌زودی به تولید انبوه می‌رسد و حتی ممکن است به صادرات نیز برسد، دستگاهی که قبل از بیماری کرونا در بیمارستان‌ها و آی‌سی‌یو‌ها دچار کمبود بودیم و الآن عزیزان ما درصدد تولیدش برآمدند.

 

ایران، برترین جامعه در تمدن انسانی

جریانی که در مانور مواسات و رزمایش مواسات در این ماه رمضان شکل گرفت، مردم ما در سراسر کشور نشان دادند با وضعیتی که امروز در ایران ما هست، کشور و جامعه ما در تمدن انسانی به‌عنوان برترین و بالاترین جوامع در کشور‌های دنیا شناخته‌شده، غرب‌زده‌هایی که چشمشان به دروازه‌های غرب بود و تحت تأثیر مدرنیزاسیون غربی همه چیز را از غرب می‌دانستند، ببینند آنان دارند به روی‌هم اسلحه می‌کشند و مردم ما در این رزمایش مواسات این‌طور دارند زحمت می‌کشند و خدمت می‌کنند.

تفاوت مردم ما با مردم غرب و مردم ما با انسان‌هایی که متنعم به نعمت این تمدن نیستند، تفاوت ما در دین و اسلام ما هست، آنانی که ادعای تمدن داشتند و روزی در کشور ما می‌آمدند و حق توحش می‌گرفتند، امروز به چه روزی رسیدند که به قول آن سیاستمدار آمریکایی که گفت «غرب، وحشیگری خودش را نشان داد» و مردم ما در چه شرایطی در تمدن قرار دارند.

خدایا! بر این نعمتت تو را شکر می‌کنیم، ما را با این ویروس و بلا تنها نگذاشتی، مهربانی تو در عین بلایی که برای ما نازل شد به سراغ ما آمد، خدایا در حل همه مشکلات اجتماعی و اقتصادی که این ویروس برای ما به وجود آورده، مهربانی‌ات را شامل حال ما بفرما.

پروردگارا، عزیزان ایثارگر فداکار، شهدای ما و امام شهدا را از خیرات و برکات این رزمایش مواسات بهره‌مند بفرما و سایه پر برکت مقام معظم رهبری که رهنمود حکیمانه‌شان جامعه ما را در این تمدن اصیل انسانی زبان زد دنیا کرد و ضرب‌المثل در جهان قرار داد، مستدام بدار.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
رویداد۲۴

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.