رفتن به محتوای اصلی

انتشار یک تصویر معاون سابق روحانی را به ترویج همجنسگرایی متهم کرد
16.05.2020 - 19:58

انتشار یک تصویر به مناسبت تبریک روز جهانی خانواده توسط معاون سابق روحانی که در آن انواع خانواده از جمله پدر و مادر یک جنس در کنار فرزندانشان را نشان می‌داد، باعث شد که او متهم به ترویج همجنسگرایی شود.

شهیندخت مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ایران، امروز شنبه 16 مه 2020، پستی را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که با واکنش تند رسانه‌های اصولگرا مواجه شد، اگرچه او این پست جنجالی را حذف کرد اما رسانه‌های مذکور، حملات خود علیه مولاوردی را ادامه دادند.

111222.jpgمعاون سابق روحانی در توضیح این تصویر نوشته بود: «15 مه روز جهانی خانواده؛ ساختار خانواده در دهه‌های گذشته تغییر کرده است اما سازمان ملل همچنان خانواده را واحد اصلی جامعه می‌داند. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکید این روز بر اهمیت سرمایه‌گذاری در سیاست‌های اجتماعی برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در بحران‌ها است.»

رسانه‌های جریان اصولگرا، توئیت علیرضا زاکانی، نماینده منتخب مردم قم در مجلس که مولاوردی را به «سقوط اخلاقی یا فقدان فهم حداقلی» متهم کرده بود، منتشر کردند.

زاکانی در توئیتر نوشت: «15 مه روز جهانی خانواده مقدمه‌ای شد که خانم مولاوردی مشاور آقای روحانی با اعلام تغییر ساختار خانواده عکسی با دو نماد همجنس‌بازی را به عنوان ساختارهای متفاوت خانواده منتشر نماید. این سقوط اخلاقی یا فقدان فهم حداقلی از خانواده می‌بایست از سوی آقای روحانی محکوم شود».

همجنسگرایی در ایران، به جز افرادی که هویت جنسی‌شان با جنسیت‌شان سنخیتی ندارد و اصطلاحا «ترنس» خوانده می‌شوند، جرم تلقی شده و مجازات‌ شلاق تا اعدام را در پی دارد.

مولاوردی، در پاسخ به انتقادها، در همان کانال تلگرامی که تصویر را منتشر کرده بود نوشت: «جالب اینکه بدون اثبات قصد سوءنیت یا همان عنصر معنوی جرم، برادران و خواهرانی که ماشالله شبانه‌روز مشغول کارند، نیمه شبان در محکمه‌ای صحرایی حکم صادر کرده و با علم غیبی که دارند از پرونده‌های دیگر هم پرده‌برداری می‌کنند».

او همچنین تاکید کرد که اواخر شب و در عالم خواب و بیداری این پست را از کانال دیگری به انتشار گذاشته و به تصویر آن دقت نکرده بود.

گفتنی است، رسانه‌های جریان اصولگرایی، برخی اظهارنظرهای مولاوردی، از جمله اینکه وضعیت زنان در ایران را از وضعیت زنان در کشور سعودی پایین‌تر توصیف کرده بود و از دختران خیابان انقلاب که با قانون حجاب اجباری مبارزه مدنی می‌کردند، دفاع کرده بود و حتی لایک پست مسیح علینژاد توسط او را یادآور شدند و بار دیگر او را مورد انتقاد قرار دادند.

مشرق نیوز نیز گزارش داد که مولاوردی در دوران مسئولیت خود (در مهرماه 1394)، با برگزاری نشستی در راستای به رسمیت شناختن روسپیگری، «فراهم آوردن موجبات فساد» را مرتکب شده بود و پرونده‌ای هم در همین ارتباط در دادسرای فرهنگ و رسانه علیه وی تشکیل شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.