رفتن به محتوای اصلی

غلامرضا منصوری از ترس دستگیری در خارج به سفارت ایران مراجعه می کند
09.06.2020 - 06:33
غلامرضا منصوری، قاضی سابق متهم به اخذ ۵۰۰ هزار یورو رشوه با انتشار ویدیویی اعلام کرده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته است به ایران برود، ولی «حتما فردا به سفارت ایران» مراجعه می‌کند تا بتواند به ایران بازگردد.

در جریان برگزاری نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه، و ۲۱ متهم روز یکشنبه ۱۸ خرداد، نام غلامرضا منصوری، قاضی پیشین اجرائیات شهرستان لواسانات نیز به عنوان متهم مطرح شد.

ماینده دادستان در جریان تشریح اتهامات متهم ردیف دوم پرونده گفته بود: «حسن نجفی که با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شد، به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است.»

 

غلامرضا منصوری در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، به اتهامات علیه خود واکنش نشان داده است.

وی گفته است که در خارج از ایران به سر می‌برد، ولی نگفته در کدام کشور حضور دارد.

این قاضی پیشین اجرائیات شهرستان لواسانات گفته است که سال ۱۳۹۷ از قوه قضاییه بازنشسته شده و در سال ۱۳۹۸ برای «درمان یک بیماری صعب العلاج از ایران خارج» شده است.

غلامرضا منصوری به طور مشخص نگفته است که در چه روز یا ماه از سال ۱۳۹۸ از ایران خارج شده است.

غلامرضا منصوری در ادامه گفته است که قصد داشته در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به ایران برگردد، اما پزشکان به او توصیه کردند که با «هواپیما» راهی ایران نشود و به دلیل شیوع ویروس کرونا مرزهای زمینی نیز بسته شد.

وی تاکید کرده است که «صد درصد به کشور باز » خواهد گشت، چرا که «به جمهوری اسلامی، رهبری، و عدالت دستگاه قضایی ایمان کامل و اعتقاد راسخ» دارد.

غلامرضا منصوری در این ویدئو تاکید کرده است، سابقه ۳۰ سال کار در قوه قضائیه دارد.

در همین حال، چند تن از روزنامه نگاران ایرانی پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه معاون اجرایی سابق دفتر صادق لاریجانی درروز گذشته به نقش غلامرضا منصوری در پرونده بازداشت خود در سال ۱۳۹۱ پرداخته‌اند.

آنها می گویند غلامرضا منصوری در آن زمان بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بود. در همان زمان روزنامه شرق توقیف و سردبیر آن بازدشت شد.

خبرگزاری فارس در همان زمان در مصاحبه‌ای به نقل از مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق نوشته بود: «با حکم بازپرس شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شدم و در حال حاضر عازم زندان اوین هستم.»

.ریحانه طباطبایی، روزنامه‌نگار روز دوشنبه در این خصوص در توییتر خود نوشته است: سال ۹۱ نزدیک به ۲۰ روزنامه نگار طی یک هفته بازداشت شدیم و بازپرس پرونده ایشون (غلامرضا منصوری )بودند.»

 
 

"قاضی غلامرضا منصوری، متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری و بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت و فرهنگ و رسانه، متواری شده و به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است."
سال 91 نزدیک به 20 روزنامه نگار طی یک هفته بازداشت شدیم، بازپرس پرونده ایشون بودند.....

مشاهده عکس در توییتر
 
 

بهمن ۹۱، شاید سخت‌ترین روزهای دهه ۹۰ برای صنف ما بود و این‌ها جمعی از بهترین و عزیزترین دوستان روزنامه‌نگارم بودند. اگرچه امروز رابطه بعضی‌مان شکراب است و بعضی عزیزتر از همیشه‌اند. قاضی غلامرضا منصوری، که حکم بازداشتشان را داده بود حالا به دریافت رشوه ۵۰۰ هزار یورویی متهم است.

مشاهده عکس در توییتر
 
 

در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، رسول قهرمانی، نماینده دادستان او را به تشکیل یک شبکه ارتشا و «سردستگی» این شبکه برای دریافت رشوه‌های کلان و اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی متهم کرد.

آقای قهرمانی در بخشی از کیفرخواست صادره علیه اکبر طبری گفت این متهم در معاونت اجرایی قوه قضائیه با «متهمان دانه‌درشت» جلسه داشته تا مشکلات قضایی آنها را حل کند.

بازداشت و رسیدگی به پرونده اکبر طبری از این نظر مهم بود که آقای طبری در طول دوران ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضائیه، یکی از مهره‌های کلیدی دفتر او محسوب می‌شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.