رفتن به محتوای اصلی

سخنگوی قوه‌قضائیه : محمود موسوی از جاسوسان سازمان سیا و موساد به اعدام محکوم شد
09.06.2020 - 13:26

 

060820C_top.jpg

یورونیوز - غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام کرد فردی که محل استقرار و ترددهای قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس را جمع آوری و در اختیار «بیگانه» می‌گذاشت به زودی اعدام می‌شود. با این حال در توضیحات تکمیلی قوه قضاییه آمده که این فرد در مهر ماه ۱۳۹۷ یعنی یکسال و سه ماه قبل از کشته شدن قاسم سلیمانی بازداشت شده است.

آقای اسماعیلی نام این فرد را «محمود موسوی مجد» عنوان کرد و افزود: « اخیرا سید محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم که هم به سرویس موساد و هم به سرویس سیا در قبال اخذ دلار امریکایی برای آنها در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح بویژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار بیگانه می گذاشت به اعدام محکوم شد.»

 

وی در نشست خبری امروز خود تصریح کرد که شعبه ۱۹ دیوانعالی این حکم را تأیید کرده است و به زودی اجرا می‌شود.

این نخستین بار است که نام چنین فردی در پرونده قاسم سلیمانی اعلام می‌شود با این حال به‌نظر می‌رسد این فرد ارتباط مستقیمی با عملیات کشته شدن فرمانده پیشین سپاه قدس ایران ندارد.

خودروی حامل قاسم سلیمانی بامداد جمعه سه ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۱۳۹۸)، در عملیاتی موسوم به «آذرخش کبود» در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حملهٔ پهپادهای نیروهای ایالات متحده قرار گرفت و او به‌همراه شماری از فرماندهان سپاه و حشد شعبی جان باخت.

11111.jpgتوضیحات تکمیلی قوه قضاییه ایران درباره فردی که قبل از دی ۹۸ بازداشت شده است

چند ساعت پس از اعلام این خبر از سوی سخنگوی قوه‌ قضاییه ایران، مرکز رسانه‌ای این نهاد اقدام به انتشار اطلاعات بیشتری کرد که نشان می‌دهد فرد مورد نظر در مهر ماه ۱۳۹۷ یعنی یکسال و سه ماه قبل از کشته شدن قاسم سلیمانی بازداشت شده است.

در اطلاعیه مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه ایران آمده است: «پرونده وی ارتباطی با اقدام تروریستی دولت امریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس ندارد.»

بر اساس این گزارش پس از بازداشت موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷، شعبه ۱۵دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر می کند که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه برگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ و بررسی مجدد پرونده حکم اعدام وی را تایید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال می‌کند و هم اکنون این حکم در دیوان عالی کشور نیز تایید شده است.

با این حال حدود سه ماه پیش از کشته شدن فرمانده پیشین سپاه قدس، حسین طائب، مسئول وقت اطلاعات سپاه گفته بود که نیروهای تحت امرش دست‌اندرکاران عملیات ترور قاسم سلیمانی را دستگیر کرده‌اند. به نظر می‌رسد اشاره طائب در آن زمان به فردی باشد که هم اکنون طبق گفته مقام‌های قضایی ایران حکم اعدامش نهایی شده است.

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: سید محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد به اعدام محکوم شد.

به گزارش «انتخاب»، غلامحسین اسماعیلی افزود: وی در قبال اخذ دلار آمریکایی در حوزه های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می کرد و محل های تردد شهید سرلشگر قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن قرار داده بود. این حکم تایید شده و بزودی اجرا می شود.

اسماعیلی در نشست خبری امروز خود گفت: برخورد قوه با معدود عناصر فاسد درون خود جدی است اما لازم می‌دانم توصیه‌ای اخلاقی به اصحاب رسانه و گروه‌ها داشته باشم و آن این که رسانه‌ها، جریانات سیاسی و اشخاص مختلف این پرونده را بهانه و دستمایه‌ای برای تسویه‌حساب‌های شخصی و گروهی قرار ندهند؛ از تخریب دیگران و اهانت به اشخاص اجتناب کنند و حتی نسبت به متهمان اجازه دهند برابر موازین قضائی رسیدگی انجام و حکم قانونی صادر شود

وی گفت: یک نکته مهم این است که تخلف و جرم در قوه‌قضائیه یک حادثه و استثنا است نه یک رویه و قاعده؛ این قوه، که الحمدلله از بیشترین، دقیق‌ترین و حساس ترین نهادهای نظارتی برخوردار است و در جهت ارتقای سلامت قوه‌قضائیه در دوره اخیر فعالیت نهادهای نظارتی تقویت و تشدید شده است اعلام می‌کنیم که با وجود همه سختگیری‌های نظارتی درون قوه‌ای و با وجود معیارهای خاص در تخلف و جرم دانستن اعمال پرسنل قوه، آمارهای دقیق ما حکایت از آن دارد که عدد متخلفین درون قوه‌قضائیه به ویژه در جامعه قضات، کمتر از یک درصد است که البته همین میزان هم نباید باشد اما قاطبه همکاران ما انسان‌های شریف، پاکدست، قانع، متدین و در یک کلمه سالم و عادل هستند که از همه آنها تشکر می‌کنم و در آستانه هفته قوه‌قضائیه دست یکایک آنها را می‌بوسم.

اسماعیلی گفت: این ایام مقارن است با آغاز دوره جدید قانونگذاری و شروع به کار مجلس یازدهم؛ به نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه و رئیس محترم آن که موفق شدند اعتماد مردم را کسب و افتخار نمایندگی آنها را به دست آورند، تبریک می‌گویم و برای آنها در گام دوم انقلاب که باید در انجام مأموریت‌های خویش تحولی رفتار کند، آرزوی موفقیت دارم.

او گفت: سید محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد به اعدام محکوم شد. وی در قبال اخذ دلار آمریکایی در حوزه های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می کرد و محل های تردد شهید سرلشگر قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن قرار داده بود. این حکم تایید شده و بزودی اجرا می شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.