رفتن به محتوای اصلی

ضرورت رسانه ملی شهروندی لائیک، دمکراتیک و سوسیال
17.06.2020 - 19:50

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، روز دوشنبه 15 ژوئن گفت؛ شرایط اقتصادی کشور بسیار بحرانی است. قیمت ها روز به روز افزایش می یابد و کمر اکثریت مردم را خم کرده است. قیمت ارز نیز این روزها اوج گرفته و دلار به طرف کانال ۱۹ هزار تومانی در حرکت است. پرسشی که اکنون در برابر ما قرار دارد این است که، براستی سقف تحمل مردم چه میزان است؟

جنبش گرسنگان چه هنگام برای گسستن زنجیر فقر و فلاکت پا در میدان می نهد تا به جولان دهی افسار گسیخته مافیاهای حاکم بر ایران پایان دهد؟

پرسش مهمتر این است، در شرایطی که مدعیان عدالت در کشور، غالبن آلوده به بیماری بدتر از اسلامی سیاسی، یعنی قومپرستی بوده و زیر نام حقوق بشر، کمونیسم و سوسیالیسم، نقش بازدارنده در همبستگی ملی ایجاد کرده و کالای قاچاق جدائی طلبی و جنگ های قومی را با پوشش فدرالیسم و حق تعیین سرنوشت ملل و .. عرضه می کنند، شانس های جنبش عدالتخواهانه کدام اند؟

نگاهی به زبان سیاسی یورشگرانه قومی، نقشه عربستان حسن شریعتممداری ها و پان عرب ها در جنوب ایران، هشدارهای صدرالااشرافی به کردها و ..، نشانه های ناخوشایند از نقشه های شوم برای فردای میهن ما دارد.

به نظر می رسد که با فقدان تشکل سیاسی دارای پایه اجتماعی و نیز چشم انداز تکوین آن در کوتاه مدت، انفجارهای اجتماعی همه را، از بالائی ها (رژیم اسلامی) تا اپوزیسیون سرنگونخواه را غافلگیر خواهد کرد.

در جریان جنبش های پوپولیستی نقش رسانه های سیاسی بیگانه برای مهندسی افکار جامعه (سیاستی در تقابل با روشنگری، آگاه سازی، سازماندهی لائیک دمکراتیک در متن جامعه و انقلاب هدفمند) نقش تعیین کننده دارد. دستگاه های تبلیغاتی بی بی سی، رادیو امریکا، رسانه های عربستان، ترکیه و .. با تبلیغات خود و مهندسی افکار عوام، مانع تکوین جنبش هدفمند سیاسی شده، خرد اجتماعی لائیک و سوسیال دمکراتیک را تحت الشعاع تبلیغات پوپولیستی رسانه ای قرار خواهند داد تا با به انحراف کشاندن جنبش لائیک دمکراتیک شهروندی، مدل های تازه گروه های مافیایی را بقدرت اعزام کنند که منافع آنها تامین گردد.

با توجه به سرمایه گذاری کشورهای خارجی در لجنزار ارتجاع اسلام سیاسی و گروه های قومی، حداقل کاری که امروز برای اپوزیسیون ایراندوست، آزادیخواه و لائیک دمکرات میسر است، ایجاد رسانه ملی شهروندی لائیک، دمکراتیک و سوسیال می باشد تا اندیشه انقلاب سوم در ایران را به منظور اتمام وظایف ناپایان دو انقلاب مشروطه و بهمن را تبلیغ و ترویج کرده و در خدمت ایجاد جبهه جمهوری خواهان سرنگونخواه و نیز جنبش اقدام در خیابان برای تغییر توازن قوا بسود ملت قرار گیرد.

اقبال اقبالی

16.06.2020

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
تریبون ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.