رفتن به محتوای اصلی

بازهم ترامپ
22.06.2020 - 07:30

 

 باز هم ترامپ را در دور دوم خواهیم دید :

 ( ضیاء مصباح )

در پی تلفات ویروس کرونا و ماجرای «جرج  فلوید »  ، هجوم نیروها به معترضین وفرامین دیکتاتور مآبانه جناب ترامپ ایشان همین روزها برای خالی نماندن عریضه و ضمنا عقب نماندن از حریف خوش شانسش « جو بایدن » با ادبیات مناسب به همه مسایل جهانی اشاره داشته است

وی همزمان با  اجازه انتشار کتاب پر حرف و حدیث «آقای بولتن » و رای موافق دادگاه با انتشار آن هر چند هر دوسو ی درون و برون کاخ سفید با انتشار این نوشته ها مورد تردید و تحدید قرار میگیرند  با  اعتماد به نفس کامل در عین آزردگی از خالی بودن صندلی های محل متینگ انتخاباتیش صحبت کرد

 البته بر خلاف آنچه که در کانالهای داخلی  بکرات و بنحو اغراق گونه ای منتشر میگردد  و بدفعات از خیابانهای نیو یورک  بدون نگرانی  از دستگیری و باز جوئی ،گزارشات  مبسوط اما جهت دار و برای مصرف داخلی فراهم میسازند...

مامورین غیر مسئول نظام  نمی پندارند که انعکاس وسیع و اغراق گونه و با برنامه اینان – در عمل با انعکاس فضای باز برای شاهدین «بر صفرا میفزاید»  و بیننده هشیار ایرانی میگوید : عملکردتان را با خبرنگاران درون کشورمان با همه ادعا مقایسه کنید – همین طور  فشار بر گلوی دهها نفر امثال «فلوید » در حوادث دور و نزدیک ایرانمان  و تلفات آبانماه بگذشته  

بگذریم ، ترامپ  نصیحت وار از لحظات استفاده کرد - میهن ، کشور و مردم آ ن دیار و دیاران دیگر را بدون پرهیز ازتوهین و اغراق گرامی داشت / راحت و مطمئن سخن گفت بدون حاشیه روی و اتلاف وقت  با پرهیز ازفرصت طلبی ، دروغ و بازیگری .

این سیاستمدار تیز هوش متمول ، معا مله و محاسبه گر ، خوش پوش و هوسباز که به راحتی اشتباهات  مکرر خود را خود میگوید و از افکار عمومی بهره واقعی را آنهم در مصافی بسیار حساس که در طول انتخابات آن دیار سابقه نداشته ، میبرد ... حساب شده نقش آفرینی میکند و چیزی را برای از دست دادن در این وادی نمیبیند .....

حضور و نحوه نگرش کلان خود را در کاخ سفید  به نفع جهانیان می پندارد و بدون کوچکترین نگاه مادی به دلیل بی نیازی مطلق در تصور آ ینده ای آرام و سازنده برای جهانیان بدور از اثر گذاری عوامل  رژیم های پر دغدغه مستقر در روسیه یا چین و در انتها نظام فاقد نظم و برنامه درون کشور تحت سلطه مان و اگر اغراق نباشد  ونزوئلائیان تحت سیطره نظامی منحرف و غیر مردمی ، که به حیات خلوت جماعت در آمده  

 .بخوبی نشان داده  اهل دخالت و تخریب و لشکر کشی بر خلاف اسلافش نمیخواهد باشد

با دقت و متانت (هر چند گاهی عصبانی مصلحتی) از کم لطفی ها میگوید و تدبیر میکند .

« نیروهای مقتدر و مسلط پلیس »که در ان کشور با گستاخی بی مانندی مخصوصا از سوی گروهی از رنگین پوستان ( تنبل مصرف کننده مهاجم و زورمند آن خطه گسترده  ) پیوسته مواجه اند در تضعیف ترامپ نا خواسته نقش داشتند ..

او در قامت رئیس پاسخگوی کشور معتقد است اگر از آمریکا کمک میخواهند بشرط انطباق با عدالت و مصلحت باید هزینه هر نوع همکاری و کمک دفاعی را بپردازید و....

در دوران کلینتون نمایندگان مسلمانان مقیم و صاحب نظر وارسته و ارجمند هم دین گرامیمان ، با حضور 2 نفر ایرانی از جمع 15 نفره ( بر اساس اسناد موجود آنزمان ) به دیدار او رفتند که مسلمانان عالم« در ان روزگار » حدود یک میلیارد نفرند و یهودی ها 3 میلیون - چگونه امریکا و دولت مندانش اجازه میدهند در مجامع قانونی و در همه سیستم usa اقلیتی مطلق نقش آفرینی نمایند و.....کلینتون( که همسرش از بی پرواترین مخالفان ترامپ در پی شکست از وی در دور پیشین انتخابات آن کشور در این روزها بشمار میرود )  با تواضع بسیار گفت:

 این اقلیت مورد اشاره و واقعی : دانشگاهها ( بدون سهمیه بندی و گزینش و وجود استاد نماها ی فاقد علم و صلاحیت  )  اقتصاد( که  بنیان صداقت ، رفاه و اخلاق و بتبع آن خلاقیت و خدمت برآن استوار است )  وسایل ارتباط جمعی (آزاد از هفتاد ودو ملت بشرحی که در متن  اشاره ای گذرا داشتیم _ در کمال آزادی و بدون هر گونه محدودیت )  بانکها ( بدون ربا و مدیران فراری موظف به گران کردن برابری دلار و مامور به چاپ اسکناس بدون پشتوانه و عدم صلاحیت در ایفای نقش بسیار حساس  علمی – مالی  ) مدیران آزموده متخصص ( باصلاحیت تجربی و علمی با پرهیز از انتصاب افراد وابسته و نورچشمی ها )را بدرستی مدیریت میکنند  ، همچنین حکام دادگاهها که در رومانی سر نوشت رقم زده یکی از آنان را همین روزها دیدیم و پندی برای دیگران

 هدف از این یادآوری  توصیه و پرهیز از شعار و عنایت به حقیقت ادامه حضور ترامپ با همه اما و اگرها و برنامه ریزی ها ست با چنین سیستم منظم و عالمانه ای .....حتی با خالی کردن سالن ها درست بر خلاف گزارشات تنظیم شده در این باره ....  .

این نوشته با این محتوی و پیش بینی محکی خواهد بود برای ارزیابی و چگونگی نگاه و تفسیر وقایع آینده و در واقع سنجش توانمندی مفسرین  ...

.این هم فر مایشات اخیر ایشان که دست کمی از متولیان امور در کشور تحت سلطه مان ندارد ولی گردن جماعت را بشدت زیر فشار قرار داده  و بهمین دلیل متاسفانه بسیاری ایرانیان بر آمده از بغض معاویه با تجدید انتخاب او موافقند !!

ایشان که در اولین تجمع انتخاباتی در تالسا در ایالت اوکلاهاما که به جای صد هزار نفر 19 هزار نفر تشریف آورده بودند سخنرانی می‌کرد گفت ( ترجمه دقیق !!)

*ولی شما نمی‌شنوید که درباره کووید صحبت کنند. اگر بخواهیم دقیق‌ترش را بگوییم می‌شود کووید 19 این اسم، نسبت به وقتی که به آن ویروس چینی بگوییم کار چندانی با چین ندارد و علی‌رغم این مسائل من کار فوق‌العاده‌ای [برای مهار کورنا انجام داده‌ام.

*من در ماه ژانویه جلوی ورود تمامی شهروندان چین به آمریکا را گرفته و این اقدام سریع‌تر از آن چیزی که دیگران آن را انجام می‌دادند . 

*ما جان صدها هزار نفر را نجات دادیم، ومخالفان هرگز به اینها اشاره نمی‌کنند.

*برای پایین آوردن آمار مبتلایان به کرونا توصیه نمودم  که کمتر از مردم تست بگیرند.گرفتن تست مثل شمشیر دو لبه است. وقتی شما بیشتر تست بگیرید مبتلایان بیشتری پیدا می‌کنید.

*آن‌ها می‌گویند رئیس‌جمهوری ما مشکلی دارد. اگر مشکلی باشد، خودم می‌گویم... می‌خواهم این را به شما بگویم که (جو) بایدن مشکل دارد،.

*اصلا توجه کرده‌اید که هر از گاهی بایدن اسامی ایالت‌ها را اشتباه می‌گوید؟ او به آیوا می‌رود و می‌گوید خیلی خوب است که در آیداهو هستیم. نه! شما به آیوا رفته‌اید... این اتفاق خیلی زیاد برای او رخ می‌دهد، اما هنوز برای من اتفاق نیفتاده است. زمانی که این اتفاق می‌افتد، هیچ راهی برای جبران آن وجود ندارد، فقط اینکه باید از آن استیج پایین بیایید.

* بایدن در برابر حزب خود و  جناح چپ تسلیم شده . صادقانه بگویم  او بر هیچ کسی کنترل ندارد. آیا او بر این دیوانگان تندرو کنترل دارد.

*می دانید که بایدن وقتی همسر و خواهرش را اشتباه گرفت به زنش چه گفت؟ گفت مرا از این جهنم بیرون ببر، این مردم دیوانه هستند. او به طور مطلق هیچ کنترلی ندارد. وقتی که جمله‌ای زیبا و طولانی به جو نسبت داده می‌شود، می‌گویم جو اینها را نگفته است او حتی آنها را نمی‌فهمد.

*اگر بایدن پیروز شود، او ۱۰۰ درصد این کشور را تسلیم  دسته جنایتکاران خواهد کرد.

* ما هزینه می‌کنیم تا آلمان را در برابر روسیه حفاظت کنیم اما آنها میلیاردها دلار برای انرژی به آن کشور می‌پردازند.

*ما قرار است از آنها محافظت کنیم - این مساله باعث می‌شود که خیلی‌ها دوست نداشته باشند که من اینجا باشم.

*اگر من در انتخابات ببازم این کشور در مشکل قرار خواهد گرفت.

* ورود چین به سازمان تجارت جهانی به خاطر عملکرد «بایدن خواب‌آلود» بوده، این بدترین توافق اقتصادی در تاریخ این کشور است، وقتی آنها به سازمان تجارت جهانی پیوستند اقتصاد آنها که دهه‌ها خطی افقی را می‌پیمود ناگهان همچون موشک سیر صعودی گرفت.

* او برای حمله به عراق رای داد و می خواست برای میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی بیمه سلامت فراهم کند.

*تحت مدیریت من، قهرمانان ارتش آمریکا، ابوبکر البغدادی تروریست نخست جهان، قاتل وحشی و رهبر داعش تروریست را از بین برد وبا  دستور من قاسم سلیمانی ترور شد.اما بایدن با کشته شدن نفر شماره یک تروریست مخالف بود و آن را نمی‌پسندید.

* می‌خواهم سریعترین توافق را ایجاد کنم. من یکبار درباره چین این کار را کردم. آنها می‌خواهند من ببازم چرا که در آن صورت صاحب آمریکا خواهند شد.

*اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ  به حکومت ایران داد.کار باورنکردنی دیگر پرداخت ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد سبزرنگ به آنها بود. انها  می‌خواستند  به توافق برسند اما جان کری  به آنها گفتند صبر کنید اگر ترامپ ببازد، شما صاحب آمریکا خواهید شد./من به آنها گفتم می‌توانیم صبر کنیم اما اگرپیروز شوم شما باید هزینه بیشتری بپردازید .

 در این شرایط آیا فردی بهتر از  ترامپ با همه ویژگیها میتواند جهان سر مایه داری را اداره نماید ؟

این نکته را که دلیل دیگری بر انتخاب مجدد اقای ترامپ است  به خاطر داشته باشید : فعالان سیاسی شبکه های اجتماعی می گویند کاربران شبکه اجتماعی «تیک‌تاک » و هواداران موسیقی پاپ کره جنوبی عامل خالی ماندن بخشی از محل از سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ در شهر تولسا در ایالت اکلاهما بوده اند...... و آخرین نکته اینکه : مگر در اینجا همه داوطلبان ریز و درشت 2 دوره پیاپی ریاست نکردند تا با ثبات مدیریت !؟ برنامه ها درست بنفع منافع ملی تحقق پذیرد ؟؟

آخرین خبر : ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ونزوئلا اعلام آمادگی کرد!       « باور بفر مائید این نوشته طنز نیست »

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.