رفتن به محتوای اصلی

عادل فردوسی‌پور در دام دسیسه های کثیف! پشت پرده محکومیت به شلاق!
19.07.2020 - 18:07

 

به گزارش رکنا، مالک سابق باشگاه نفت تهران همه جزئیات را نگفت؛ جزئیاتی از قبیل این که محکومیت عادل فردوسی‌پور تبدیل به جریمه نقدی شده و او با پرداخت یک‌ونیم میلیون تومان پرونده را مختومه کرده است. پس نه خبری از پرونده محکومیت است و نه خبری از ۴۰ ضربه شلاق.

روزنامه شرق نوشت: ‌«متأسفانه عادل فردوسی‌پور حاضر به عذرخواهی از بنده نشد تا من همچنان پیگیر پرونده شوم؛ پرونده‌ای که رأیش دو هفته پیش صادر شده و ایشان (فردوسی‌پور) محکوم شد به ۴۰ ضربه شلاق به خاطر تهمت و افترا.» همین چند جمله در ۲۴ ساعت اخیر تبدیل شده به یکی از سوژه‌های داغ روز. محافل خبری با تیتر «محکومیت عادل فردوسی‌پور به ۴۰ ضربه شلاق» به سراغش رفته‌اند و تقریبا در هر سایت مرتبط و غیر مرتبطی می‌شود این خبر را دید. منشأ خبر اما حمیدرضا جهانیان است؛ مالک سابق باشگاه نفت تهران که دو روز پیش در گفت‌وگو با رادیو، خبر محکومیت عادل فردوسی‌پور را رسانه‌ای کرد و خبر داد که «مقصر» چنین فعلی خودِ فردوسی‌پور است. او البته به زعم خودش زرنگی کرد و همه جزئیات را نگفت؛ جزئیاتی از قبیل این که محکومیت عادل فردوسی‌پور تبدیل به جریمه نقدی شده و او با پرداخت یک‌ونیم میلیون تومان پرونده را مختومه کرده است. پس نه خبری از پرونده محکومیت است و نه خبری از ۴۰ ضربه شلاق. این دو نکته موضوعی است که چندین رسانه به آن پرداخته‌اند ولی این پرونده ابهامات زیادی دارد که در زیر تلاش شده برای آنها پاسخ روشنی پیدا شود.

حمیدرضا جهانیان کیست؟

عادل فردوسی‌پور که نیاز به معرفی ندارد. او قریب به دو دهه تلاش کرد در برنامه 90 به معضلات موجود در فوتبال ایران بپردازد و دست‌ آخر موفق‌ترین برنامه دو دهه اخیر را هم تهیه و پخش کرد ولی آن طرف داستان، حمیدرضا جهانیان کسی که مدعی شده حکم محکومیت ۴۰ ضربه شلاق عادل فردوسی‌پور را گرفته، چه کسی است؟ برای روشن‌شدن این سؤال بهتر است به شهریورماه ۱۳۹۶ برگردیم؛ جایی که او با کلی سروصدا و البته «حرف‌وحدیث» مالک باشگاه نفت شد. با مرور رسانه‌های آن زمان می‌شود به جملاتی این‌چنینی رسید که «باشگاه «نفت» تهران طی فرآیندی عجیب، مخفیانه و با هزار و یک معمای بی‌پاسخ، از خانواده گلرخسار به «حمیدرضا جهانیان» واگذار شده است.» آن زمان نفت تهران به‌عنوان بدهکارترین باشگاه وقت فوتبال ایران معروف بود که وضعیت مدیریتی مشخصی هم نداشت. با این‌ حال همان‌طور که عنوان شد این باشگاه طی فرآیندی عجیب به حمیدرضا جهانیان رسید اما جهانیان در همان ساعات اولیه انتقال مشکوک باشگاه نفت، هفت دقیقه با خبرنگار سایت برنامه ۹۰ گفت‌وگو کرد و مدعی شد به دلایل امنیتی و قانونی، نمی‌تواند چگونگی انتقال باشگاه و ضمانت‌هایی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.