رفتن به محتوای اصلی

معترضین بهبهانی ددربازداشت ، «پایتان را از گلوی خانواده من بردارید»
20.07.2020 - 04:04

.

این سخنان فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان درباره تجمع شامگاه پنج‌شنبه ۲۶ تیر ماه معترضان در بهبهان است که در جریان آت معترضان با تجمع در چهارراه بانک ملی این شهر شعارهای اعتراضی چون «حکومت آخوندی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»، «بسیجی حیا کن، مملکت را رها کن»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» سر دادند.

عباس‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان اما شامگاه یک‌شنبه ۲۹ تیر ماه دلیل اعتراض پنج‌شنبه شب بهبهان را محدود به اعتراض به «گرانی» توصیف کرد اما همزمان گفت که معترضان «شعارهای ساختارشکنانه» نیز سر داده بودند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان همچنین به صراحت از سرکوب تجمع اعتراضی بهبهان سخن گفت و افزود که «پنج‌شنبه شب تعداد از شهروندان بهبهانی به بهانه گرانی در میدان بانک ملی این شهرستان تجمع کرده و اقدام به سر دادن شعارهای ساختارشکنانه کردند که با حضور به موقع نیروهای انتظامی و امنیتی و بسیج در کمترین زمان ممکن این تجمع برچیده شد.»

عباس‌زاده همچنین «برچیدن» اعتراضات مردم بهبهان را حاصل همکاری دستگاه‌های امنیتی، نیروی انتظامی و بسیج خواند و گفت: «در جریان تجمع پنج‌شنبه شب در بهبهان، نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج توانستند افراد را در کمترین زمان ممکن متفرق کنند و هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی در این تجمع به وجود نیامد.»

سخنان فرمانده نیروی انتظامی خوزستان درباره سرکوب تجمع اعتراضی پنج‌شنبه شب و بازداشت مردم معترض در بهبهان درحالی بیان شده است که او دو روز بعد از تجمع سازماندهی شده حکومتی دیگری تحت عنوان «تجمع حمایت از جمهوری اسلامی و محکومیت اعتراضات هنجارشکنانه» حمایت کرد و گفت که قرار است این تجمع  حکومتی «در حمایت از جمهوری اسلامی» برگزار شود.

به گفته منابع محلی در جریان سرکوب معترضان در بهبهان بیش از ۳۰ نفر بازداشت شده‌اند.

شماری از بازداشت‌شدگان نیز گفتند که نیروهای انتظامی و امنیتی ابتدا با محاصره معترضان و سپس با حمله به آنها درصدد پایان دادن به تجمع اعتراضی در بهبهان هستند. نیروهای یگان ویژه و نیروهای امنیتی در جریان سرکوب تجمع اعتراضی شامگاه پنج‌شنبه به سوی معترضان گاز‌اشک‌آور شلیک کردند.

فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر از کشته شدگان اعتراضات آبان ماه در بهبهان از جمله کسانی است که همزمان با تجمع پنج‌شنبه ۲۶ تیر مردم معترض بهبهان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. او به همراه نرگس درم‌گزین، یکی دیگر از بازداشت‌شدگان اعتراض‌ها در بهبهان، روز شنبه به زندان اهواز منتقل شدند.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، پیش از این با انتشار اسامی ۱۵ تن از دست‌کم ۳۰ تن از معترضان بازداشت شده در بهبهان، گزارش داده بود که شماری از معترضان در جریان تجمع پنج‌شنبه شب و شماری دیگر با هجوم نیروهای امنیتی به منازل خود بازداشت شدند.

«نرگس درم گزین، علی وفایی پور، حسین جاویدان، محمد ابول‌پور، سامان رنگی، حجت شکوهی، محمد بهزادی، علیرضا انصاری فر، احمد آخش، پیمان رسولی، مجید ضامن‌پیشه، میثم اکبری، محمد شریعتی، فرزانه انصاری‌فر و رضا خسروی» از جمله بازداشت شدگان در بهبهان هستند که از میان آنها تاکنون علیرضا انصاری‌فر آزاد شده است.

امین انصاری‌فر، پدر فرزانه انصاری‌فر از بازداشت شدگان اعتراضات بهبهان، روز یک‌شنبه با انتشار ویدیویی ضمن اشاره به کشته شدن پسرش، فرزاد انصاری‌فر در اعتراضات آبان ماه ۹۸، گفت که به پسرش فرزاد، از پشت شلیک شده بود و پس از هشت ماه نه تنها قاتلش را معرفی نکرده‌اند، بلکه دخترش را نیز به این اتهام که «صدای برادرش» شده، بازداشت کرده‌اند.

او خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی  گفت که «پایتان را از گلوی خانواده من بردارید»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.