رفتن به محتوای اصلی

درخواست ۵۰۰ چهره‌ شناخته‌شده ایران برای آزادی شارمین میمندی‌نژاد وجمعیت امام علی
27.07.2020 - 20:28

این بیانیه را شمار زیادی از چهره‌های شناخته شده اجتماعی و فرهنگی ایران امضا کرده‌اند، از جمله: اصغر فرهادی، کیهان کلهر، بابک احمدی، بهمن فرمان‌آرا، جعفر پناهی، محمد رسول‌اف، عبدالفتاح سلطانی، رخشان بنی‌اعتماد، لیلی گلستان، فاطمه معتمدآریا، سهراب پورناظری، مهناز افشار، تهمینه میلانی و کامران شیردل.

اوایل تیرماه امسال جمعیت امام علی که یک موسسه خیریه غیردولتی در ایران است، از بازداشت موسس و دو نفر از اعضای این موسسه خبر داده بود.

بعدتر کتایون افرازه، بازرس و مرتضی کی‌منش، مسئول روابط عمومی این نهاد آزاد شدند، اما شارمین میمندی‌نژاد، موسس این جمعیت همچنان در بازداشت است.

اکنون امضاکنندگان موسسه خیریه غیردولتی "جمعیت امام علی" را "از موفق‌ترین سازمان‌های مردم‌نهاد" توصیف کردند که در به‌کارگیری مشارکت عمومی برای گسترش آموزش، ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی‌عدالتی و همچنین مدیریت بحران‌های اجتماعی موثر بوده‌ است.

نویسندگان نامه خواستار "اقدام فوری، عادلانه و شفاف قضایی" برای پایان دادن به بازداشت شارمین میمندی‌نژاد و همچنین ادامه کار این نهاد شدند.

به گفته امضاکنندگان، "دامنه‌ی گسترده‌ی فعالیت‌های عام‌المنفعه‌ جمعیت امام علی در بیش از ۴۴ مرکز در ۲۰ استان کشور جریان دارد".

پس از دستگیری اعضای جمعیت امام علی خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود که "ش.م" که به نظر به شارمین میمندی‌نژاد اشاره داشت، "با تشکیل موسسه‌ای خیریه و در پوشش اقدامات عام‌المنفعه اقدام به شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکارعمومی کرده است".

در آن زمان "شبکه ملی موسسات خیریه و نیکوکاری" متشکل از ۱۶ نهاد خیریه درباره این بازداشت‌ها ابراز نگرانی کرد و خواستار توضیح مقام‌ها درباره چگونگی پلمب جمعیت امام علی و احتمال "نقض حقوق" نهادهای مدنی شد.

جمعیت امام علی یکی از بزرگ‌ترین موسسات خیریه غیردولتی در ایران است که به گفته این نهاد بیش از ۱۰ هزار همکار داوطلب در استان‌های مختلف ایران دارد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.