رفتن به محتوای اصلی

اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران آماده می‌شود
30.07.2020 - 23:25

اسرائیل اولین گام‌ها را برای دستیابی به هواپیماهای سوخت‌رسان غول‌پیکر از ایالات‌متحده برداشته است. این خرید نظامی، توانایی نیروی هوایی اسرائیل را در هدف قرار دادن اهداف دوردست افزایش می‌دهد، خصوصاً با توجه به تانکرهای فرسوده‌ای که در حال حاضر در اختیار دارد.وب‌سایت آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی در مورد این خرید نظامی نوشت: «ما می‌دانیم که دلیل تمایل اسرائیلی‌ها برای در اختیار گرفتن این هواپیماهای سوخت‌رسان چیست. تأمین سوخت هواپیماهای اف-۳۵ برای رسیدن به ایران.» 

اسرائیل هم‌اکنون حدود ۱۶ فروند هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ در اختیار دارد. برخی منابع مدعی هستند که این هواپیماها برای حمله به مواضع سپاه قدس و نیروهای نیابتی ایران در سوریه استفاده می‌شوند. دولت اسرائیل این اخبار را تایید و یا تکذیب نکرده است.

هواپیماهای اف-۳۵ شعاع عملیاتی حداکثر ۱۲۷۷ کیلیومتری دارند. این در حالی است که اسرائیل چنانچه وارد درگیری نظامی با ایران شود برای رسیدن به اهداف نظامی‌اش نمی‌تواند از این هواپیما بدون سوخترسانی در میانه مسیر استفاده کند.

اطلاعات این گزارش حاکی از آن است که مدرن‌ترین جنگنده‌های جهان با نام «شبح» علاوه بر تانکرهای سوخت، توانایی نیروی هوایی اسرائیل را در بمباران اهداف دوردست تقویت می‌کنند.

در ادامه نوشته شده است که «اگر اسرائیل بخواهد ایران را بمباران کند، دولت آمریکا این کار را برایش راحت‌تر کرده است.»

وزارت امور خارجه آمریكا درخواست اسرائیل را برای خرید هشت فروند هواپیمای سوخت‌رسان KC45E پگاسوس كه به‌عنوان یك ایستگاه سوخت‌گیری هوایی فعالیت می‌کنند، تأیید كرده است.

این توافق نظامی شامل دستیابی به تجهیزات، قطعات یدکی و آموزش به ارزش ۲٫۴ میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود نخستین هواپیما در سال ۲۰۲۳ در اختیار اسرائیل قرار بگیرد.

اسرائیل به‌عنوان متحد واشنگتن در خاورمیانه این خرید نظامی را در راستای «سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات‌متحده» دانسته چرا که «این خرید‌ها ظرفیت نظامی اسرائیل را تقویت می‌کند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.