رفتن به محتوای اصلی

ازشروع فعالیت " زنان ایران برای برابری پایدار" حمایت میکنیم
Women of Iran for Sustainable Equality-W.I.S.E
31.07.2020 - 13:13

در آستانه روز جهانی "دوستی" سازمان ملل (30 جولای)، تشکلی نوتوسط جمعی از زنان آزاده مقیم خارج ازکشور، به نام شبکه "زنان ایران برای برابری پایدار" اعلان موجودیت کرد ما این تقارن را به فال نیک میگیریم وبه استقبال آن میرویم. 

 

ترکیب جنسیتی اعضای موسس، و مانیفست این تشکل که ازابتکاری خود ویژه ونوین خبر میدهد، برآنست که هم مطالبات بنیادی زنان کشور را برای برابری پایدار، با شفافیت ویژه ای منعکس کند، هم به عنوان یک عامل بالقوه نقش آفرین، مشوق همبستگی درونی اپوزیسیون و پشتیبانی از مطالبات بنیادی زنان کشوردر مسیر رهایی ملی از سلطه حکوت فقهی شود و هم در ادامه راه، مروج فعال تلاشهای ضرور زمان بر، برای تغییرزمینه های فرهنگی واجتماعی نابرابری زن ومرد و نیل به شرایط برابری جنسیتی پایدار در ایران آینده باشد. امید که حضور و فعالیت این تشکل نو، فضای سرد و تاریک سیاست در میان میهن دوستان تبعیدی خارج از کشور را، برای فردای آزاد و برابر حقوق شهروندان کشور، با مهر و خرد زنانه اش گرما و روشنی بخشد و به سهم خود زمینه یک دادخواهی ملی را از نظامی که در طول بیش از 4 دهه حیات خود، بطور بی وقفه شرافت و کرامت انسان ایرانی، به ویژه زنان کشور را با ابزارهای شرعی قرون وسطایی و سنتهای کهنه مرد سالارانه، به شدت تحقیر و سرکوب کرده است، فراهم سازد. زنان آزاده کشور، که بسیاری از سرآمدگان ورهبران آن، هم اکنون در شکنجه گاههایی به نام زندان، توسط جمهوری اسلامی به بند کشیده شده اند و یا در جامعه تحت آزار و اذیت مداوم نهادهای سرکوب حکومتی قراردارند، نه تنها با عزمی جزمتراز پیش، درپی شکستن زنجیر اسارات از دست وپای همه زنان ایرانی هستند، بلکه بر آنند که مردان ایرانی را نیز، همدوش و بهمراه خود، به جایگاه انسان مدرن قرن 21 برکشند.

 

چهار دهه حکمرانی فقهی، به جزسرافکندگی ودرماندگی گسترده گروههای بزرگ از شهروندان کشور، زوال اخلاق وارزشهای انسانی، سرقتهای افسانه ای بیمانند از منابع ملی، ضایع کردن ثروتی عظیم در ماجراجوییهای اتمی و منطقه ای، انزوای کشور در سطح جهانی، کشتار انبوه پرشماری از انسانهای بیگناه و انباشتن خرمنهای آماده اشتعال خشم و نفرت و انتقام در میان اقشار مختلف مردم نسبت به مسئولین فلاکت کشور، نتیجه ای نداشته است.

 

شبکه « زنان ایران برای برابری پایدار» میتواند با پیام مهر و دوستی و انسان گرایی، در تقویت زمینه های همبستگی ملی و تشویق اجتناب از برافروختن شعله های خشم وهیجانات ویرانگر در درون کشور، به سهم خود بکوشد وهمزمان، پرچم امید به تامین صلح آمیز حقوق انسانی برابر برای همگان را، در مسیرایران آزاد فردا بر افرازد. تحقق این آرزوی ملی، بی تردید به شجاعت مدنی ودلیری درتن دادن به همبستگی و اتحاد فعال طیف نیروهای متفاوت با یکدیگر، که اولویت درجه اولشان ایرانی آزاد از سلطه انواع نظام های خشن و غیر انسانی مبتنی بر شرع و مسلک وجنسیت است، نیازمند است، باشد که این تشکل نو بنیاد، از یاوران و نقش آفرینان چنین مسیر دشوارولی امید بخشی باشد.

 

"شبکه همبستگی ایرانیان بروز مرزی" از طریق این بیانیه، همبستگی خود را با فعالیت و اهداف "زنان ایران برای برابری پایدار" اعلام کرده و برای همه تلاشگران آن، صمیمانه آرزوی موفقیت میکند.

 

"شبکه همبستگی ایرانیان بروز مرزی-شهاب"

تاریخ31/07/2020

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.