رفتن به محتوای اصلی

دانشمندان نسبت به تاثیر واکسن ساخت روسیه «بی‌اعتماد» هستند  
02.08.2020 - 08:59

ویروس کرونا در جهان: دانشمندان نسبت به تاثیر واکسن ساخت روسیه «بی‌اعتماد» هستند

 

 

حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند. شمار جانباختگان ناشی از عوارض ویروس کرونا حدود ۶۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.<br />

حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند. شمار جانباختگان ناشی از عوارض ویروس کرونا حدود ۶۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود. REUTERS - Dado Ruvic

سازمان جهانی بهداشت نسبت به عوارض ناشی از بحران بهداشتی شیوع ویروس کرونا در جهان هشدار داد. همزمان، محصولاتی که روسیه و چین بعنوان واکسن کرونا از آن نام می‌برند با تردید جامعه بین‌المللی پزشکی مواجه شده است. با افزایش مجدد شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در فرانسه، نگرانی از بازگشت دوباره محدودیت‌های سراسری به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. در برخی از شهرهای فرانسه، استفاده از ماسک، در خیابان‌ها نیز الزامی شد. 

 

همزمان با افزایش مجدد شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در برخی از کشورهای جهان، سازمان جهانی بهداشت، روز جمعه ۳۱ ژوییه، به منظور بررسی وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، نشست اضطراری برگزار کرد. 

شش ماه پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، سازمان جهانی بهداشت، با تاکید بر بی‌سابقه بودن «همه‌گیری ویروس کرونا» در جهان، یک بار دیگر متذکر شد: در هر قرن، تنها یک بار شاهد چنین بحران بهداشتی در جهان هستیم.

تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست اضطراری روز جمعه ۳۱ ژوییه، نسبت به عوارض ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در درازمدت هشدار داد.

در این نشست که به صورت مجازی از ژنو برگزار شد، تدروس آدهانوم، با اشاره به اینکه «برخی از کشورها  در مسیر اشتباه حرکت می‌کنند»، تاکید کرد: ویروس کرونا هنوز دشمن شماره یک جهان است ... اگر تدابیر بهداشتی رعایت نشوند، بحران کرونا بدتر خواهد شد، اما این اتفاق نباید رخ دهد. 

حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند. شمار جانباختگان ناشی از عوارض ویروس کرونا حدود ۶۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در ژاپن

در ژاپن همزمان با افزایش انتقادها نسبت به عدم وجود هماهنگی در تصمیمات دولتی به منظور مدیریت بحران بهداشتی، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ رو به افزایش است. دست‌کم ۴۳۷ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹، روز جمعه ۳۱ ژوییه، در این کشور شناسایی شد.

از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در ژاپن، ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد ابتلا به این ویروس در توکیو، پایتخت ژاپن، مورد شناسایی قرار گرفته است که به گفته فرماندار پایتخت، نیمی از این تعداد در «ماه ژوییه» به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

در ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا در جهان، کشور ژاپن، در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا، در مقابله با این ویروس کارنامه موفقتری داشت. اما طی دو هفته اخیر،  شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور رو به افزایش است. 

«محصولات چین و روسیه قابل اعتماد نیستند»

کشورهای چین و روسیه  از دست‌یافتن به محصولاتی که از آن با عنوان واکسن کرونا نام برده‌اند، خبر می‌دهند. اما برخی از محققان در حوزه پزشکی، به این ادعا با دیده تردید می‌نگرند.

دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ایمنی‌شناسی و  رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا، می‌گوید: واکسن‌های تولید شده توسط چین و روسیه نمی‌توانند در بدن، ایمنی کافی و موثر در برابر ویروس کرونا ایجاد کنند. 

دکتر فاوچی، دانشمند ایمنی‌شناسی، ابراز امیدواری کرد که چین و روسیه، پیش از اینکه این واکسن‌ها را بطور همگانی مورد استفاده قرار دهند، به اندازه کافی آنها را مورد آزمایش و بررسی قرار دهند. 

دکتر مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا در ایران، نیز ضمن ابراز تردید نسبت به ادعای روسیه، گفته است: برای قبول موفقیت یک واکسن باید یکی از سه مرکز معتبر جهان آن را تایید کند و محصولات روسیه که به عنوان واکسن کرونا معرفی شده، هنوز مورد تایید مراجع بین‌المللی قرار نگرفته است. 

به گفته دکتر مینو محرز، «سازمان جهانی بهداشت، یا سازمان غذا و داروی آمریکا یا اتحادیه اروپا باید واکسن ساخت روسیه را تایید کنند اما هنوز این امر صورت نگرفته است».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سازاخ
برگرفته از:
ار اف آی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.