رفتن به محتوای اصلی

پرونده املاک نجومی شهرداری دوره قالیباف به «۲۰۰۰ مورد» رسیده است
02.08.2020 - 20:48
 

یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید پرونده املاک نجومی مربوط به دوره حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران کماکان باز است و به ۲۰۰۰ مورد رسیده است.

محمود میرلوحی در گفت‌وگویی با روزنامه «اعتماد» که در شماره روز یکشنبه ۱۲ مرداد آن چاپ شده است، تاکید کرده که در گزارش اولیه مربوط به این املاک بحث واگذاری ۶۷۴ ملک به صورت غیرقانونی مطرح شد ولی با پیگیری‌های بعدی به بیش از ۲۰۰۰ ملک رسیده است.

بر اساس اظهارات این عضو شورای شهر، قرار است پیروز حناچی، شهردار تهران، به‌زودی درباره پشت پرده مربوط به واگذاری ۴۱ ملک از مجموعه املاک نجومی صحبت کند.

آقای میرلوحی گفته است که در جریان واگذاری این بخش از املاک نجومی، علاوه بر مدیران سابق شهرداری تهران، برخی از اعضای سابق شورای شهر نیز نقش داشته‌اند.

در پرونده املاک نجومی که نخستین بار سال ۹۵ مطرح شد، گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و برخی رسانه‌ها نشان داد که در دوران حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، املاک متعددی «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «۵۰ درصد» تخفیف و در اقساط‌ «۶۰ ماهه» به افراد مختلف واگذار شده است.

پس از طرح این پرونده و علیرغم تایید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر فروش غیرقانونی حداقل ۲۰۰ ملک توسط شهرداری تهران، تاکنون گزارشی از رسیدگی قضایی درباره نقش و مسئولیت محمدباقر قالیباف در این زمینه منتشر نشده است.

در همین حال، آقای قالیباف علیه برخی از افشاکنندگان این پرونده از جمله یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران طرح شکایت کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.