رفتن به محتوای اصلی

دختر و پسر جمشید شارمهد ، چگونگی نا پدید شدن پدر در عمان را شرح می دهند
04.08.2020 - 05:27

 

و همچنین شایان شارمهد، پسر جمشید شارمهد، مدیر گروه تندر که خبر بازداشت او توسط وزارت اطلاعات منتشر شده به ایران اینترنشنال گفت براساس موقعیت یاب گوشی همراه پدرم او از آلمان به دبی سفر کرده و از آنجا به

شایان شارمهد، پسر جمشید شارمهد، مدیر گروه تندر که خبر بازداشت او توسط وزارت اطلاعات منتشر شده به ایران اینترنشنال گفت براساس موقعیت یاب گوشی همراه پدرم او از آلمان به دبی سفر کرده و از آنجا به عمان رفته اما پس از آن ردیاب گوشی غیرفعال شده است.

براساس اطلاعات موقعیت یاب گوشی جمشید شارمهد سوم مرداد در فرودگاه بین المللی دبی بوده و از آنجا به عمان رفته است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز شنبه ۱۱ مرداد اعلام کرد که جمشید شارمهد، مدیر گروه تندر را بازداشت کرده است و از او تصاویری در بازداشت منتشر کرد.

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه جمشید شارمهد «در ایران» بازداشت شده است، تلاش کرد اخبار منتشر شده درباره «ربوده شدن» شارمهد را رد کند.

این در حالی است که روزنامه جوان ۱۲ مرداد نوشت که شارمهد دهم مرداد در تاجیکستان دستگیر شده است.

موضوعی که دو فرزند جمشید شارمهد آن را رد کرده می‌گویند پدرشان به هیچ عنوان به تاجیکستان نرفته است.

به گفته فرزندان جمشید شارمهد قرار بوده برای کار به دبی و سپس هند برود که به دلیل کرونا سفرش با مشکل مواجه می‌شود.

در اطلاعیه‌ای که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی منتشر کرده گروه تندر را به انجام عملیات‌های تروریستی در ایران متهم و فرد بازداشت شده عامل طراحی و هدایت «انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز» در سال ۱۳۸۷ معرفی شد که در آن ۱۴ نفر کشته و ۲۱۵ نفر زخمی شدند.

«انجمن پادشاهی ایران» پس از اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره بازداشت جمشید شارمهد، از «ربوده شدن» او خبر داد.

پیش از جمشید شارمهد، فتح‌الله منوچهری با نام مستعار فرود فولادوند موسس گروه انجمن پادشاهی یا تندر نیز سال ۱۳۸۶ در جریان سفر به تركيه ناپديد شد و خانواده فولادوند اعلام کردند که او ربوده و به ایران منتقل شده است.

بنابر اعلام سازمان عفو بين‌الملل، علاوه بر فولادوند، الکساندر ولی‌زاده مشهور به «کوروش لُر» با تابعيت دوگانه ايرانی‌آمريکايی و همچنين ناظم اشميت يا سيمرغ با تابعيت ايرانی‌آلمانی نیز همزمان با فرود فولادوند ناپديد شده‌اند.

پیش از این نیز نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی برخی از چهره‌های مخالف حکومت را به کشورهای همسایه ایران کشانده و به داخل ایران منتقل کرده‌اند.

 

وزارت اطلاعات ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده در بعضی رسانه‌ها درباره نحوه دستگیری جمشید شارمهد را تکذیب کرد.

وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه خود گفته: "هرگونه گمانه‌زنی مطرح‌شده در رسانه‌ها درباره نحوه دستگیری جمشید شارمهد، رئیس انجمن پادشاهی ایران تکذیب می‌شود."

این نهاد امنیتی روز شنبه (۱۱ مرداد) در بیانیه‌ای از بازداشت جمشید شارمهد، رئیس "گروه تندر" خبر داده‌ که رسانه انجمن پادشاهی ایران در آمریکا است. تلویزیون ایران هم بخشی از "اعترافات" این شخص را با چشمان بسته پخش کرده است.

وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه‌ای ادعا کرده بود در "عملیاتی پیچیده" جمشید شارمهد را دستگیر کرده که به گفته این نهاد "از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد."

وزیر اطلاعات ایران نیز اعلام کرد که آقای شارمهد در ایران دستگیر شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.