رفتن به محتوای اصلی

گزارش تلویزیون آلمان از خانم سوسن رشیدی - قهرمان کیک‌بوکسینگ کرماشانی
12.08.2020 - 09:35

آشنا شویم : آرزویم است قهرمان جهان شوم !!!!
سوسن رشیدی که خانواده اش وی را سحر صدا می زنند متولد ۱۳۷۱ در شهر کرماشان می باشد. وی یک خواهر بزرگ تر از خود داشته که متولد ۱۳۶۹ بوده اما چند ماه بعد از تولدش فوت می کند و طبق رسم روستاها در آن سال ها شناسنامه خواهر فوت شده را برای سوسن رشیدی استفاده می کنند و به این ترتیب سن سوسن رشیدی در شناسنامه ۲ سال بزرگ تر از سن واقعی اش است. وی تا مقطع دیپلم تحصیلات خود را ادامه داده است.
وی ۵ خواهر و ۲ برادر دارد و فرزند دوم خانواده می باشد. خانواده سوسن رشیدی از عشایر کرماشانی هستند و تمام دوران کودکی خود را در ایل زندگی کرده است. به دلیل شرایط زندگی مدام در حال کوچ بین کرماشان و خوزستان هستند. خانواده سوسن رشیدی دامدار هستند و براي کسي دامداري مي‌کنند. ۶ ماه کرماشان هستند و ۶ ماه در خوزستان…»
سوسن رشیدی از زمان مدرسه به ورزش علاقه داشته و قهرمان دووميداني مدرسه شده و در نهايت، به مسابقات استاني هم دعوت شده و توانسته است رتبه اول را کسب کند. وی در این رابطه می گوید: «دور مدرسه رو توی ۱۱ ثانيه ميدويدم. اون موقع، وقتي مادرم ديد تو مدرسه توي رشته دووميداني موفقم، کمکم کرد که برم تو مسابقات روستايي شرکت کنم. اونجا اول شدم… ولي بازم نميدونستم چيزي به اسم باشگاه رفتن و ورزش قهرماني هم وجود داره.
وی می گوید: «۱۰ سال پيش، وقتي همراه با ايل و خونواده‌ام، اومدم شهرک پرديس کرماشان، فهميدم اونجا يه باشگاه ورزش رزمي براي زنان هست. دخترخاله‌ام همونجا مي‌رفت باشگاه. عاشق ورزش رزمي بودم.
سحر تا به امروز، ۹ دوره در مسابقات کشوري شرکت کرده و آرزويش قهرماني جهان است. سوسن رشیدی می گوید: «دو تا از حکم‌هام نيومده. هفت تا از حکم‌هام پيش استادمه. همه اين حکم‌ها احکام قهرماني کيک بوکسينگ است که اول تا سوم شدم توی همه مسابقات کشوري.»
زمانی که مسابقات سوسن رشیدی از تلویزیون پخش شد برایش خواستگار آمد و بعد از مدتی آشنایی با هم عقد کردند. سوسن رشیدی به تازگی ازدواج کرده و به گفته خودش همسرش در زمینه ورزش از وی حمایت خوبی می کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

هوشنگ اسدی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.