رفتن به محتوای اصلی

صلح امارات - اسراییل و نگاهی به مصاحبه حشمت رییسی با امید دانا
15.08.2020 - 04:11

صلح امارات - اسراییل و نگاهی به مصاحبه حشمت رییسی با امید دانا

جناب آقای رامین مدیر تلویزیون کانال یک در دقیقه ٢٥ مصاحبه امروز صبح (١) به جناب آقای شهرام همایون صاحب کانال یک می گوید: "من به آقای حشمت رئیسی احترام می گذارم؛ و احترام می گذارم به همفکری های ایشان (یعنی طرفداران رژیم)؛ صحبت های آقای حشمت رئیسی را خیلی دوست دارم چون به واقعیت خیلی نزدیک است".

حشمت رئیسی که شدیدا از رهبر جمهوری اسلامی حمایت می کند در  مصاحبه با رودست (دقیقه ٨١ یعنی یک ساعت ٢١ دقیقه) به معترضان خیابانی که در ایران شعار می دادند "نه غزه نه لبنان, جانم فدای ایران" می گوید:  ًالاغ این چه استدلالی است؟ بیشعورترین آدم نمی تونه این حرف (شعار) را بپذیرد چون فاقد عمق استراتژیک است" (دقیقه ٨٣). وی سپس می گوید در حوزه منطقه ای (یعنی دخالت در کشورهای دیگر و هزینه کردن از جیب ملت ایران برای محور مقاومت) حق کاملا جانب آقای خامنه ای است (٢).

اینکه حشمت رئیسی بشدت از خامنه ای و چین و روسیه و قرارداد ٢٥ ساله دفاع می کند, و بقیه اپوزیسیون (قاعدتا از جمله دولت در تبعید) را مشتی "آدم های پست و پلید و مزدور" می نامد بحثی است کاملا جدا. ولی بعقیده من "الاغ" لقب دادن حداقل ١٥٠٠ انسان بیگناه کشته شده و هزاران زندانی ء شکنجه شده در اعتراضات اخیر, بی نهایت سخیف و نابخشودنی است که در چارچوب "آزادی بیان" یک تلویزیون مدعی براندازی تحت هیچ شرایط یا استدلالی نمی گنجد. شاید برخی از هموطنان محترم اعتراض بکنند که نباید به "اینها" پرداخت و بعبارتی "لحاف" را نباید  بخاطر دو سه ساس بیرون انداخت. اما بعقیده من بحث "نـفـوذ" مطرح است. نفوذ عوامل جمهوری اسلامی در برخی از رسانه های فارسی زبان تحت بهانه "آزادی بیان", اما در واقعیت صرفا برای "هراس افکنی" و تبلیغ دکترین و هژمونی جمهوری اسلامی است؛ که باید در مورد آن روشنگری کرد.

گویا بنا به دلایلی نامعلوم جایگاه حشمت رئیسی چنان در تلویزیون کانال یک قرص و محکم است که حتی در این مناظره تلویزیونی دو روز پیش با بنده (دقیقه ١٩ و ٥٠ ثانیه) با بی پروایی و با کمال گستاخی و جسارت به مجری برنامه و صاحب تلویزیون یعنی آقای شهرام همایون علنا توهین سخیف می کند و می گوید : "شما (یعنی آقای همایون) دروغگو هستید و به من دروغ گفتید". آقای همایون نیز در مقابل این توهین سخیف و حقیرپندارانه سرش را پائین می اندازد و سکوت اختیار می کند (٣).  روز بعد آقای رئیسی در همان تلویزیون کانال یک برنامه های ویژه و ظاهرا مجانی خود را در راستای دفاع از جمهوری اسلامی ادامه می دهد. من واقعا در حیرتم که چه رازی در پشت پرده نهان است که ما از آن بیخبریم؟ رئیسی در همین مناظره به صراحت می گوید در کنار خامنه ای از ایران (بخوان جمهوری اسلامی) دفاع خواهد کرد (دقیقه ١٣).

نگارنده صرفنظر  از "چُخان های صد من یه غاز" و گُنده گویی های دایی جان ناپلئونی برگرفته از "پارانویا" و دروغهای توهمی و بیمارگونه حشمت رئیسی و امثالهم و نیز از توهین های زشتی که حشمت رئیسی با ادبیات چاله میدانی و بقول زنده یاد احمد شاملو با زبان "گاوگندچاله‌دهانی" به بنده یا اپوزیسیون برانداز می کند, می گذرم. چون بقول مولانا: "کی شود دریا ز پوز سگ نجس / کی شود خورشید از پُف منطمس".  اما نمی توان از توهین وقیح، موهن و مستهجن او در مورد هزاران شهید بیگناه و وطنپرست و هزاران زندانی و "الاغ" خواندن آنها تحت هیچ شرایطی صرفنظر کرد. آقای شهرام همایون نیز می توانند این حق و یا صبوری و متانت رفتاری در مقابل توهین تحکمی نسبت به خودشان را داشته باشند. و چون تلویزیون مال خودشان است این حق را دارند (بنا به هر دلایلی که ما از آن بیخبریم) به تفکرات و اندیشه های ضد ملی آقای حشمت رئیسی پلاتفرم مجانی و اکسیژن تبلیغاتی بدهند. اما در این صورت دیگر ادعای تلویزیون برانداز بودن و تلویزیون دولت در تبعید بودن و اینگونه ادعاها شوخی بیش نیست, الا به سخره گرفتن شعور مخاطب! زیرا نمی توان هم شریک دزد بود و هم رفیق قافله.

عبدالستار دوشوکی

جمعه  ٢٤ مرداد ١٣٩٩

doshoki@gmail.com

 موقعیت تلویزیون کانال یک در گفتگو با رامین پناهی مدیر کانال و دکتر مریم عزیزی

 گفتگو جنجالی امید دانا با حشمت رئیسی در مورد قراداد25 ساله چین و نقش مفید خامنه ای برای ایران

 مناظره عبدالستار دوشوکی و حشمت رییسی در آخرین لحظه با شهرام همایون

 ١ ـ https://www.youtube.com/watch?v=ZEFJlNI_QYU

٢ ـ https://youtu.be/S2mb45U8yW0?t=4874

٣ ـ https://youtu.be/YLTHVyNwJyo?t=1195

 

《خاک برسر ما که حشمت رییسی عضو رهبری بزرگترین سازمان چپ خاورمیانه بود》

 

 # حشمت رییسی در مصاحبه با دکتر دوشوکی ادعا کرده بود در رهبری سازمان چریک های فدایی خلق پس از انقلاب بود در حالی درلیست 12 عضو رسمی و چهار عضو مشاور کمیته مرکزی وی انتخاب نشده بود ؛ نگاه کنید به لیست پایین:

12  اعضای اصلی عضویت کمیته مرکزی چریک ها  در سال 1358انتخاب شده بودند عبارت از:  مجید عبدالرحیم پور، مهدی فتاحپور، محمد دبیری فرد، هادی میرمؤید، علیرضا اکبری، امیر ممبینی، رضا غبرایی و فرخ نگهدار,انوشیروان لطفی، بهزاد کریمی، علی توسلی و نقی حمیدیان ؛ اعضای مشاورکمیته مرکزی:جمشید طاهری پور، مصطفی مدنی، احمد غلامیان، اصغر سلطان آبادی و بهرام دوستدار 

از نفرات بعدی . از بین کسانی که رای کمتری آورده بودند، اکبر کامیابی بدلیل فعالیتش در نشریه کارتوسط محمد دبیری فرد و بهروز سلیمانی و حشمت رییسی بدلیل ضرورت حضور یک کارگر و یک نفر از کردستان توسط امیر ممبینی مطرح شدند. با این سه نفر نیز همگی موافقت کردند.

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.