رفتن به محتوای اصلی

یورش به خانواده نسرین ستوده , یورش به همه وجدانهای بیدار
18.08.2020 - 04:58

به گمان من اگر چه اختلافات بسیاری در بین نیروهای سکولار نقطه مقابل رژیم ، حالا از هر گروهی وجود داشته و دارد ،اما یک سری مسائل و اتفاقاتی است، که می تواند فراتر از گروه ها، سیاست ورزان ، کنش‌گران ....بر بیشترین مردم و گروههای اجتماعی، سیاسی تاثیر بگذارد .حوادث طبیعی به مانند سیل ، زلزله ، پاندومی ...و یا دیگر بلایا مثل جنگ ، سقوط و سرنگونی مسافران هواپیمای مسافربری توسط رژیم ...این نمونه ها از آن جمله اند که می توانند بر روان و وجدان عمومی مردم به سرعت تاثیر بگذارند ، خروجی آن می تواند وحدت عملی بین مردم برای کمک باشد. واکنش سریع و دفاعی از طرف مردم و گروه‌ها ی اجتماعی و سیاسی را همیشه بدنبال خود خواهد داشت.

در مبارزات سیاسی و اجتماعی ، چنین گرانیگاه تاریخی در طول مبارزات شکل می گیرد که به مانند مغناطیس عمل میکند، همه نیروهای پیرامونی و وجدان جامعه را به سمت خود می کشاند ، که طبعا قدرت تاثیر بالایی دارد.، نمونه جنبش‌های اجتماعی هم بسیارند که مغناطیس تاثیر آنها درازمدت بوده است ، مانند جنبش سبز و یا آبان ... در اصطلاح معمول تاریخی به اینگونه حوادث نقطه عطف هم اطلاق میشود.
در چنین شرایطی وجدان تاریخی ساکنان آن مرز و بوم در الزام زیستن و یا همبودگی خود، انسجام حتی موقتی می یابند . عکس‌العمل در چنین شرایطی همانند مقابله و نفس دهی به بیماری که در مقابل چشمان آنها به ایست قلبی دچار شده است، می باشد ، باید واکنش نشان داد ، باید آتش را خاموش کرد ، باید فریاد کمک را سر داد .. واکنش برای بقا، دمیدن .. جلوگیری از بند آمدن آخرین نفس‌ها ...
در ایران این نمونه ها وجود داشته و دارند ، در رابطه با مبارزات سیاسی و اجتماعی اگر به چهره ها و شخصیت های این مبارزات توجه کنیم ، می توانیم نمونه های آن نقطه اتصال و گرانیگاه وجدان ایرانیان را بیابیم . مادر ستار بهشتی و جایگاهش در ذهنیت مردم را می توانیم اینگونه ببینیم . نسرین ستوده به نماد و آیکون وجدان عمومی ایرانیان مبدل شده است.
رژیم به هر دلیلی این مسائل را می فهمد و اطرافش مأنور میدهد. نسرین به آیکون آزادی‌ و عدالت خواهی ایرانیان ، دورزمانی است که جهانی شده است . وقتی به حریم خانوادگی او یورش آورده میشود و دختر نسرین دستگیر می‌شود، اپوزیسیون و بیشمارانی از کتشگران داخل و خارج به حرکت در می آیند و آمده اند ‌
آنچنان این برافروخته شدن عمومی بوده است که احساس همدردی با نسرین و خانواده رضا خندان را همه آزادیخواهان لمس کرده اند. دختر نسرین و رضا گروگان گرفته نشده بود. ، دختر همه ایران به گروگان گرفته شده بود.
.رژیم درک میکند که خط قرمز عمل و رفتارهای سیاسی ما بویژه در خارج کشور حفظ این خانواده است ‌ . تردید به خود راه نمی دهیم که همراه و همگام شده و آنقدر ادامه دهیم تا جاسوسخانه های رژیم در جاجای دنیا را به خانه خود تبدیل کنیم و بر آن قفل مالکیت مردم زنیم ...

رژیم در اینجا به همین سادگی اعلام جنگ مرگ و زندگی به تمام اپوزیسیون خارج کشور داده است . شاید به همین خاطر به این یورش احمقانه دست زده است که نبض آن را تست کند و یا دلایل دیگر .... . سلامتی نسرین ستوده و خانواده اش خط قرمز تحمل روانی بسیارانی از ما در خارج از مرزها است ، در آن تردیدی نیست ..
رژیم می داند ،جهنم کوچکی که در رابطه با آمدن ظریف برای او در استکهلم ایجاد کرده بودیم ، شعله کوچکی بوده است ، ادامه دست درازی به خانواده ستوده آن جهنم واقعی است که رژیم تا زمانی نفس می کشد در خارج از مرزها برای خود خریده است .
رژیم اسلامی با یورش به خانواده نسرین ستوده ، مطمئن باشد که یورش وجدان های بیدار ایرانیان را در خارج از مرزها متوجه خود کرده است . باشد تا این هشدار به جانیان حاکم بر ایران اثر کند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

هوشنگ اسدی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.