رفتن به محتوای اصلی

ناخرسندی فرمانده سپاه تهران از شفاف‌سازی درباره اختلاس‌ها
25.08.2020 - 22:40

فرمانده سپاه تهران در حالی این‌چنین درباره اختلاس‌های گسترده در ایران سخن می‌گوید که هر روز بر حجم و شمار دلارهای اختلاس شده در نهادها و سازمان‌های مملکت افزوده می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری مهرمحمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران با بیان این ادعا که «دشمنان همواره به دنبال تحقیر و مقابله با فعالیت دستگاه‌های اجرایی هستند» گفت: «ما بیش از ۱۲۰ هزار مدیر و چند میلیون کارمند در سطوح مختلف داریم، اما از این تعداد افراد بسیار کمی تخلف می‌کنند،  این در حالی است که دشمنان و کسانی که متوجه ابعاد قضایا نیستند، اذهان عمومی را در داخل و خارج به این سمت می‌برند که تعداد زیادی متخلف وجود دارد.»

این مقام سپاهی گفته است که «این‌گونه نیست که بگوییم شرایط دستگاه‌های اجرایی کشور به نسبت سایر کشورها وخیم است چون تمام حرف‌هایی که درباره اختلاس گفته می‌شود، این‌گونه نیست که تمام مبلغ را برداشته و رفته باشند».

بنا به اعای وی «این تحریف باعث می‌شود که مردم واکنش‌های منفی نشان دهند و این را مثلاً می‌توان در کاهش مشارکت در انتخابات دید».

فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه در ماجرای کرونا، کادر پزشکی کشور با از خودگذشتگی باعث شد که بتوانیم با گسترش این ویروس مقابله کنیم، گفته است این مهم  در حالی‌ به دست آمده که «در اوایل گسترش کرونا معاندین انقلاب با تبلیغات سوء، عنوان می‌کردند که به زودی در برابر این ویروس دست‌هایمان را بالا می‌بریم».

بحث فساد اقتصادی در سازمان‌ها و ارگان‌های حکومتی و خصوصی در سال‌های اخیر سرخط بیشتر خبرهاست. بسیاری از متهمین پرونده‌های کلان اقتصادی که به جرم اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شده‌اند، در حبس به سر می‌برند و هر روز هم به فهرست این افراد افزوده می‌شود اما گویی از تعداد و رقم این اختلاس‌ها کاسته نمی‌شود. در یکی از آخرین موارد رسیدگی به دادگاه اخلال‌گران نظام اقتصادی در ایران، پرونده فساد گسترده در پتروشیمی بسیار خبرساز شد؛ داماد وزیر سابق صنعت و معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که یکی از متهمان پرونده بود با یک پاسپورت جعلی از کشور گریخت. هرچند که روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان عکسی از او منتشر کرد که وی در خیابان‌های تورنتو دیده شده است. 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایندیپند نت

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.