رفتن به محتوای اصلی

چهارصد هزار دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان به آموزش مجازی دسترسی ندارد
07.09.2020 - 09:15


حمیدرضا درخشانی، مدیرکل آموزش و‌ پرورش سیستان و بلوچستان، گفت که ۴۰۰ هزار دانش‌آموز این استان به آموزش مجازی دسترسی ندارند.

درخشانی افزود که در حال حاضر از مجموع حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان، تاکنون تنها ۳۰۰ هزار نفر در سامانه شاد نام‌نویسی کرده‌ و ۴۰۰ هزار نفر از دسترسی به آموزش مجازی محروم هستند.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش سیستان و بلوچستان دلیل دسترسی نداشتن ۴۰۰ هزار دانش‌آموز این استان به آموزش مجازی را مشکلاتی همچون نبود زیرساخت‌های اینترنت، نداشتن موبایل هوشمند و تبلت و همچنین ناآشنایی والدین و دانش‌آموزان با کار در محیط مجازی، عنوان کرد.

درخشانی درباره «بازگشایی حضوری مدارس» نیز از عدم حضور ۳۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس خبر داد و گفت که در روز اول سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان در مدارس حاضر شدند.

او نگرانی اصلی در شرایط شیوع کرونا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس را متوجه مناطق حاشیه شهرها دانست و گفت که بیشترین جمعیت این استان در مناطق حاشیه‌ای شهر‌های بزرگ از جمله زاهدان، زابل، سراوان، چابهار ساکن هستند و همین مساله سبب تراکم بالای دانش‌آموزان در این مناطق شده است و از سوی دیگر کمبود زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای استان بر نگرانی‌های ما دامن زده است.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش سیستان و بلوچستان گفت: «متاسفانه اغلب خانواده‌ها در مناطق حاشیه شهرها حتی توان مالی برای تهیه ماسک و مواد ضد عفونی را ندارند چه برسد به تهیه گوشی‌های هوشمند و بهره‌گیری از سامانه شاد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
پیک ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.