رفتن به محتوای اصلی

هشدار آتلانتیک درباره انتخابات امریکا: ترامپ شکست بخورد، انقلاب خواهد شد
07.09.2020 - 23:50

فرارو - "پیتر نیکولاس" نویسنده و خبرنگار ارشد "پایگاه خبری آتلانتیک" در گزارشی، انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا را تحت تاثیر اقدامات و سیاست‌های تنش زای دونالد ترامپ، یکی از چالشی‌ترین انتخابات‌ها در تاریخ آمریکا دانسته و نسبت به تبعات احتمالی جنجال افکنی‌های ترامپ هشدار داده است.

وی در این رابطه می‌نویسد: «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار‌ها و بار‌ها گفته که اگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شکست بخورد، کل انتخابات را نامشروع و توام با تقلب خواهد دانست. با توجه به مواضع ترامپ در این رابطه و گره زدن مشروعیت انتخابات در آمریکا به پیروزی اش در آن، انتظار می‌رود که دوره پس از برگزاری انتخابات در این کشور، یکی از چالش برانگیزترین دوره‌ها در کل تاریخ آمریکا باشد. در راستای صحبت‌ها و سخنان جنجالی ترامپ در مورد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، بسیاری از هواداران وی تاکید کرده اند که آماده اند اهداف و منافع وی را با تمام قوا در خیابان‌های این کشور دنبال کرده و به پیش برند. امری که می‌تواند بر چالشی بودن وضعیت انتخابات پیش رو، بیش از پیش بیفزاید».

به گزارش فرارو، اخیرا و در جریان یکی از راهپیمایی‌های هواداران ترامپ در آمریکا، من از یکی از آن‌ها پرسیدم که آیا طرفداران ترامپ در صورت پیروزی بایدن، صرفا دست به برگزاری راهپیمایی و تظاهرات خواهند زد یا خیر؟ وی در پاسخ گفت: "ما بیشتر از این‌ها انجام خواهیم داد. ما کشورمان را بازپس خواهیم گرفت. ترامپ هیچ کار اشتباهی انجام نمی‌دهد و همه باید از او حمایت کنند".

"میلز تیلور" از مقام‌های عالی رتبه اسبق در وزارت امنیت داخلی آمریکا معتقد است: "هفته‌های پس از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ در آمریکا، به شدت خطرناک و تنش زا هستند". میلز تیلور خود از مقام‌های ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا بوده که سال گذشته در اعتراض به رویه‌های افراطی و نادرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سمت خود استعفا کرده و اکنون یکی از منتقدان دو آتیشه ترامپ است.

 

وی می‌گوید: "من گفتگو‌های زیادی با مقام‌های امنیتی و همکاران سابق خودم داشته ام، همه آن‌ها از تنش‌های احتمالی در ماه‌های نوامبر و دسامبر آتی، به شدت هراس دارند". وی می‌افزاید: "در برهه فعلی ما شاهد افزایش تاریخی میزان خرید اسلحه در جامعه آمریکا هستیم. ما همچنین با بدترین شرایط قطبی گرایی سیاسی در تاریخ آمریکا نیز مواجه هستیم. آمریکا در شرایط فعلی چیزی بیش از یک بشکه باروت است. این شرایط به معنای واقعی کلمه نگران کننده هستند".

یکی از وظایف اصلی روسای جمهور در اقصی نقاط جهان این است که وقتی با خیزش و ناآرامی‌های اجتماعی رو به رو شدند، هرکاری که به تخفیف تنش‌ها کمک می‌کند را انجام دهند. با این حال، اینطور به نظر می‌رسد که ترامپ به این مساله اندک علاقه‌ای هم ندارد. وی جنبش اعتراضی سیاه پوستان را "جنبشی مارکسیستی" خطاب کرده و عملا به هدف اصلی آن که مبارزه با نژاد پرستی است بی اعتنایی کرده است. وی از یک نوجوان ۱۷ ساله که در جریان اعتراضات اخیر در "کنوشا" اقدام به کشتن دو انسان کرد، قویا دفاع کرده است. او همچنین در اقدامی عجیب از تقابل و برخورد طرفداران خود با معترضانش در پرتلند آمریکا قویا استقبال کرده و آن را پدیده‌ای مثبت دانسته است.

اقدامات او در استفاده از نیروی نظامی جهت سرکوب معترضان به نژاد پرستی در آمریکا و همچنین اقدامات تحریک آمیز وی مبنی بر قانع کردن مردم جهت بازگشت به فعالیت‌های عادی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و نقض پروتکل‌های بهداشتی نیز، همه و همه حاکی از این هستند که ما با رئیس جمهوری در آمریکا رو به رو هستیم که به معنای واقعی کلمه به اهداف و منافع ملی این کشور بی اعتنا است.

"رُزا بروکس" یک مقام اسبق پنتاگون در دولت اوباما در واکنش به این تحرکات ترامپ می‌گوید: "این وضعیت واقعا ترسناک است. بسیاری از ناظران و تحلیلگران بین المللی مدت هاست هشدار می‌دهند که وضعیت کنونی آمریکا، شباهت زیادی به کشور‌هایی دارد که دچار انشقاق اجتماعی و در نهایت درگیری‌های خونین شده اند. ما نباید اجازه دهیم که آمریکا دچار زوال و سقوط شود".

بر اثر تحریکات ترامپ، امکان دارد هواداران دو آتیشه وی، اقدامات تنش زا را به مثابه حرکاتی میهن پرستانه در نظر گیرند و عملا جو و فضای ناامنی را در این کشور راه بیندازند. بسیاری هشدار داده اند که امکان دارد آن‌ها بخواهند حتی تجمعات و گردهمایی‌های طرفداران بایدن را هدف قرار داده و با تنش آفرینی اینگونه وانمود کنند که اگر بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود، آمریکا به سمت ناامنی خواهد رفت. ترامپ کاری کرده که طرفدارانش واقعا ایمان دارند که اگر وی شکست بخورد، فقط و فقط یک اقدام غیرقانونی نظیر تقلب، باعث و بانی آن بوده است.

اخیرا یکی از طرفداران دو آتیشه ترامپ به من گفت: "اگر ترامپ شکست بخورد، در آمریکا انقلاب خواهد شد. بایدن هیچ شانسی الا انجام تقلب جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ندارد. انقلاب آتی، آخرین انقلابی خواهد بود که به معنای واقعی کلمه در آمریکا اتفاق خواهد افتاد".

سیاست‌ها و رفتار ترامپ موجب شده تا حتی طرفدارانش او را فرستاده خدا بدانند و به کل، دموکرات‌ها را غیرآمریکایی و وطن فروش خطاب کنند. بایستی پذیرفت که وجود ترامپ برای عرصه سیاسی آمریکا، مضر بوده و سیلی از تنش‌ها و چالش‌ها را برای کشورمان به ارمغان آورده و احتمالا در آینده نیز، به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.