رفتن به محتوای اصلی

ژنرال مک‌کنزی: حملات به نیروهای آمریکایی در عراق افزایش یافته است
12.09.2020 - 10:18

ژنرال مک‌کنزی در مصاحبه با «ان بی سی نیوز» که جمعه ۲۱ شهریور منتشر شده٬ اظهار داشت٬ ما در نیمه اول سال جاری میلادی حملات بیشتری در اطراف و علیه پایگاه‌های خود داشته‌ایم که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته تعداد این حملات بیشتر بوده است.

فرمانده سنتکام با این حال تأکید کرد: این حملات تاکنون مرگبار نبوده‌اند، این موضوع خوبی است، اما همچنان ادامه دارند.

ژنرال مک‌کنزی در پاسخ به این پرسش که چرا این حملات تلفاتی نداشته‌اند، گفت: آنها ما را هدف قرار نمی‌دهند.

در حالی فرمانده سنتکام این اظهارات را مطرح کرده است که دو روز پیش اعلام شد در حدود دو هزار و ۲۰۰ نیروی آمریکایی عراق را ترک خواهند کرد.

یک مقام دفاعی هم به «ان بی سی نیوز» گفته است که به رغم افزایش تعداد حملات، شمار راکت‌هایی که در حملات به سوی این پایگاه‌ها شلیک شده٬ کمتر بوده است.

وی اضافه کرده است: در سال ۲۰۱۹ در هر حمله شبه نظامیان به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی ده‌ها راکت شلیک می‌شد. اما امسال در هر حمله تعداد کمی راکت شلیک می‌شود.

در همین زمینه، ژنرال مک‌کنزی گفته است: ما می‌دانیم که آنها از سیستم‌های تسلیحاتی بسیار خوبی برخوردارند، ولی از تسلیحات پیشرفته خود استفاده نمی‌کنند. آنها از سلاح‌هایی مانند راکت‌ها ۱۰۷ میلیمتری یا خمپاره استفاده می‌کنند که به اندازه برخی دیگر تسلیحات آنها پیچیده نیستند.

فرمانده سنتکام اضافه کرده است: به هر دلیلی، می‌تواند براساس برنامه‌ریزی باشد، اما دلیلش را نمی‌دانیم، این حملات در هدف قرار دادن نیروها موفقیت آمیز نیستند.

ارتش آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ، تعداد نیروهای نظامی آمریکا حاضر در عراق طی ماه جاری از ۵۲۰۰ نفر به سه هزار نفر کاهش می‌یابد.

پس از تصرف شهر موصل توسط گروه «خلافت اسلامی» در سال ۲۰۱۴ نیروهای آمریکایی به عراق بازگشتند و به مرور تعداد آنها به بیش از پنج هزار نفر رسید.

اما به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در حمله پهپادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد در دی‌ماه پارسال، انتقادها در این کشور از حضور نظامی آمریکا افزایش یافت و پارلمان عراق نیز رأی به خروج نیروهای نظامی خارجی، از جمله آمریکایی از این کشور داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ متعهد شد که برای پایان دادن به «جنگ‌های بی‌پایان» ایالات متحده در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و سوریه تلاش کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
ان بی سی نیوز و رادیو فردا؛

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.