رفتن به محتوای اصلی

گزارش نقض حقوق بشر در ایران هفته دوم مهر ۱۳۹۹
03.10.2020 - 15:44

گزارش نقض حقوق بشر در ایران هفته دوم مهر ۱۳۹۹

گزارش نقض حقوق بشر در ایران هفته دوم مهر ۱۳۹۹

گزارش نقض حقوق بشر در ایران هفته دوم مهر ۱۳۹۹

 

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، گزارش نقض حقوق بشر در ایران هفته دوم مهر ۹۹ را در فاصله زمانی جمعه ۴مهر تا روز جمعه ۱۱مهر ماه ۹۹ شامل سرکوب و نقض حقوق بشر از طریق، اعدام، بازداشت‌های خودسرانه، اذیت و آزار زندانیان و صدور احکام حبس از سوی ارگان‌ها و نهادهای امنیتی منتشر کرد.

درهفته ای که گذشت دست کم، ۵زندانی در زندانهای رجایی شهر کرج، الیگودرز، اصفهان، شیراز و گنبد کاوس اعدام شدند.

درهفته ای که گذشت محکومیتهای جهانی علیه اعدام کشتی گیر ایرانی نوید افکاری همچنان ادامه داشت.

در روز ۴مهر۹۹، سازمان جهانی علیه شکنجه اعدام نوید افکاری را محکوم کرد و در نامه‌یی به دبیرکل ملل متحد و کمیسر عالی حقوق‌بشر که توسط رئیس این سازمان پیر گالانت، امضا شده است نوشت: «به‌رغم تلاشهای جهانی علیه صدور حکم غیرانسانی اعدام نوید افکاری، قهرمان کشتی و کارگری از شهر شیراز دولت ایران حاضر به عقب‌نشینی از اعدام وی نشد. با توجه به نامه‌ها و کارزارها برای نجات نوید افکاری، این اعدام توهین کامل رژیم ایران به جامعه جهانی بود.

کمیته یهودیان آمریکا به علت اعدام نوید افکاری قهرمان کشتی، خواستار اخراج ایران از المپیک شد.ریچارد گرنل، مدیر اجرایی سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا خواستار ممنوعیت حضور ایران در المپیک توکیو به دلیل اعدام نوید افکاری شد. کمیته یهودیان آمریکا در توضیح کمپین جدید اعلام کرد که «حضور ایران در بازی‌های المپیک توکیو به معنای تائید نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در این کشور است.

هم چنین تشکل‌های کارگری و معلمان در رابطه با اعدام نوید افکاری نوشتند: «نوید را به دنبال اعترافی ساختگی که تحت فشار و شکنجه انجام شده بود، به اعدام محکوم کردند، تا به تصور خود، کارگران و مردم معترض را بترسانند و از اعتراضات آنان در آینده جلوگیری کنند.

درادامه ‌دکتر «محمد سیف‌زاده» حقوقدان و از بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر، طی مصاحبه ای درباره پرونده نوید افکاری و اتهامات وارده به این معترض جوان صحبت کرده و تعجیل در اجرای حکم اعدام او را تائیدی بر ناعادلانه‌بودن آن حکم دانسته است.

درهفته ای که گذشت جابجایی اجباری و ناگهانی بازداشت شدگان اعتراضات آبان در زندان تهران بزرگ با دخالت گارد زندان عملی شد .صبح روز چهارشنبه ۹ مهر ماه ۹۹، رئیس تیپ ۵ به نام ازوجی به سالن ۲ تیپ ۵ زندان تهران بزرگ مراجعه کرده و به زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان اعتراضات آبان ابلاغ کرد که قرار است همه آنها به دلیل اصل تفکیک جرائم به تیپ ۲ منتقل شوند.

بهنام محجوبی را با بدن نیمه فلج بجای بیمارستان به تیمارستان بردند - اعلام اعتصاب غذابهنام محجوبی را با بدن نیمه فلج بجای بیمارستان به تیمارستان بردند – اعلام اعتصاب غذا

درهفته ای که گذشت دریک عمل ضد انسانی درویش زندانی بهنام محجوبی را با بدن نیمه فلج بجای بیمارستان به تیمارستان بردند . از این رو وی از روز ۶مهر  اعلام اعتصاب غذا کرد.

صالحه حسینی همسر بهنام محجوبی در یک نامه سرگشاده نسبت به انتقال اجباری همسرش به تیمارستان امین آباد اعتراض کرده و از جمله گفته است: « من صالحه حسینی، طی این نامه سرگشاده از مقامات قضایی می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر همسرم را از «امین آباد» خارج کنند و داروهایش را در اختیارش قرار دهند. مقامات قضایی مسئولیت دارند تا بهنام را به پزشکی قانونی ببرند تا مشخص شود که او تحمل حبس ندارد.بار دیگر تاکید می‌کنم که جان بهنام در خطر است و از همه کسانی‌که صدای من را می‌شنوند، درخواست کمک دارم».

درهفته ای که گذشت فشار برروی کاربران شبکه های اجتماعی و مجازی همچنان پرشتاب ادامه داشت.

رامین پاشایی،‌ معاون اجتماعی پلیس فتا، اخیرا همزمان با افزایش برنامه‌های زنده اینستاگرامی به کاربران هشدار داده بود «کشف حجاب» در فضای مجازی در مجموعه «ناهنجاری» قرار می‌گیرد و «تخلف» محسوب می‌شود.

از این رو در روز ۷مهر۹۹، پلیس فتا صفحه اینستاگرام یک زن عکاس یزدی را پس از احضار، مصادره و برخی از تصاویر منتشر شده در آن را حذف کرد. منیره منتظری در یادداشتی، دوشنبه ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰ با اعلام این خبر نوشت ماموران پلیس فتا به حساب اینستاگرام او وارد شده‌ و برخی از عکس‌ها را حذف کرده‌اند، همچینن رمز عبور صفحه را تغییر داده‌اند و در قسمت معرفی صفحه او نوشته‌اند: «به علت انتشار تصاویر غیرشرعی این پیج به دستور مقام محترم قضایی موقتا از دسترس ادمین خارج گردید».

در موردی دیگر برخی والدین و اعضای خانواده دانش‌آموزان دختر در رسانه‌های اجتماعی از فشار مسئولان مدارس و معلمان برای تحمیل «حجاب اجباری» به محصلان دختر خبر می‌دهند.
کاربری به نام «محبوبه» نوشته برادرزاده‌اش پس از نصب سامانه «شاد» و با وجود رعایت ضوابط آن،‌ در یک گروه واتس‌اپ که مدرسه تشکیل داده بود با تذکر در زمینه استفاده از عکس با حجاب مواجه شده است.

پیام تسلیت و همدردی ۷۲ زندانی سیاسی به همبندی شان امیرحسین مرادی و خانواده اشپیام تسلیت و همدردی ۷۲ زندانی سیاسی به همبندی شان امیرحسین مرادی و خانواده اش

 درهفته ای که گذشت ۷۲ زندانی سیاسی به همبندی شان امیرحسین مرادی و خانواده اش به علت فوت پدرش پیام تسلیتی ارسال کردند. حاکمیت استبداد مذهبی از حضور زندانی سیاسی امیر حسین مرادی در مراسم خاکسپاری پدرش ممانعت به عمل آورد.

درهفته ای که گذشت سازمان «گزارشگران بدون مرز» انتقال سهیل عربی، زندانی سیاسی، به سلول انفرادی در زندان رجایی‌شهر به‌دلیل افشاگری درباره «وضعیت اسفبار» زندان بزرگ تهران را محکوم کرد. و این آزار قضایی را نقض حقوق بشر دانست.

اعدام در ایران هفته دوم مهر

-سحرگاه یکشنبه ۶مهرماه ۹۹ حکم اعدام یک زندانی در زندان شیراز به اجرا درآمد. این زندانی علی احمدی اهل کازرون بوده و از سال ۱۳۹۷ به اتهام قتل بازداشت و در زندان به سر میبرد.

شهروز کاظمی نورالدین وند به اتهام محاربه اعدام شدشهروز کاظمی نورالدین وند به اتهام محاربه اعدام شد

-سحرگاه دوشنبه ۷مهر۹۹، یک جوان ۲۴ ساله به نام عارف امین پور اهل گنبد کاووس اعدام شد.

-سحرگاه چهارشنبه ۹مهر ۹۹ حکم اعدام شهروز کاظمی نورالدین وند ۲۸ ساله در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد.

-سحرگاه چهارشنبه ۹مهر ۹۹ ، زندانی به نام امین ۳۹ساله ساکن قزوین که در فروردین سال ۹۶ در یک درگیری مسلحانه با یک مرد دلار فروش در میدان فردوسی مرتکب قتل شده بود به اجرا درآمد.

-روز ۹ مهر ماه۹۹، حکم اعدام یک مرد در زندان الیگودرز به اجرا درآمد. این زندانی سعید بلوری، نام داشت و اهل لرستان بود وی به  اتهام «قتل عمد» به اعدام محکوم شد.

بازداشت در ایران هفته دوم مهر

-روز شنبه ۵ مهر ماه ۱۳۹۹، بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن، سه عضو کانون نویسندگان ایران ، پس از مراجعه به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای تحمل حبس بازداشت شدند.

– ۵مهر۹۹، پانزده دانشجوی دانشگاه بوعلی همدان به کمیته انضباطی و حراست احضار و بازخواست شدند اتهام بیشتر این دانشجویان «سردادن شعارهای ساختارشکنانه علیه برخی ارکان نظام» در تجمعات اعتراضی که علیه ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط پدافند موشکی سپاه برگزار شده بود، عنوان شده است.

-دو برادر توسط نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت  شدند

-درروز۷مهر۹۹، قرار بازداشت فرانک جمشیدی از فعالین زیست‌ محیطی برای بار سوم از سوی شعبە ٢ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب سنندج بە ریاست قاضی شالگردی تمدید شد.

-روز ٢٦ شهریور ٩٩، نیروهای ادارە اطلاعات مهاباد دو برادر را بە نام‌های سامان غزالی و سالار غزالی، بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل کردەاند. نیروهای ادارە اطلاعات سامان و سالار را بە اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردستانی اپوزسیون حکومت ایران بازداشت کردەاند.

-روز ۳۰ شهریورماه ۹۹، یک شهروند اهل پیرانشهر به نام سردار مینه‌پور، فرزند حسین ٢۵ ساله از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

مینا راد نویسنده و شاعر اهل لرستان

-دستگیری ۹۰۰ معتاد و فروشنده مواد مخدر در تهران در تاریخ۸مهر۹۹، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در سی و چهارمین نشست خبری خود از دستگیری ۹۰۰ نفر معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر و سارق در مناطقی مانند شوش و هرندی خبر داد

-روز ۹ مهر ماه ۱۳۹۹، مینا راد، فعال ادبی ساکن تهران برای تحمل حبس تعزیری بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد. این فعال ادبی، در جریان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶، توسط نیروهای امنیتی شهرستان درود بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی چندی بعد آزاد شد.

-پلیس فتا در مازندران یک شهروند فعال مجازی را بازداشت کرد.در روز ۹مهر ۹۹، سامع خورشاد رئیس پلیس فتا در مازندران از دستگیری عامل یک شبکه تلگرامی در بهشهر خبر داد.

-روز چهارشنبه ۹ مهر ماه ۱۳۹۹، حسام عبداللهی – اهل استان کرمانشاه و دانشجوی علوم حوزوی در مدرسه علوم دینی دارالعلوم مکی زاهدان، به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی » توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان بازداشت شد.

احضار در ایران هفته دوم مهر

– به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، روز ۶ مهر ماه ۱۳۹۹، جمعی از فعالان ورزش همگانی در استان کرمان از سوی دادستانی این شهر احضار و به بهانه هنجار شکنی تهدید به پرونده سازی شدند.

-روز دوشنبه ۷ مهرماه ۹۹، کامران ساختمانگر طی یک ابلاغیه به شعبه‌ چهارم اجرای احکام کیفری سنندج احضار شد. این فعال کارگری پیش از این به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شده بود.

-روز ۸ مهرماه۹۹، آرام فتحی، فعال مدنی اهل مریوان از طریق ابلاغیه‌ای به پلیس فتا این شهرستان احضار شد.

-درتاریخ ۸مهر۹۹، عطیه صالحی، نسرین قدیری، بنفشه مختاری، فرزانه دیمی، آرزو محمدی، عطاالله ملاکی، رویا ملاکی و سعید ملاکی، ۸ تن از شهروندان بهایی ساکن بیرجند طی احضاریه‌های جداگانه جهت تحمل دوران محکومیت خود به واحد اجرای احکام دادسرای بیرجند احضار شدند.

-مصطفی هاشمی زاده دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان مراسم یادبود هواپیمای اوکراینی می باشد که به اتهام «تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی » به ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و سه ماه کار رایگان فرهنگی و دو سال منع ورود به خوابگاه محکوم شده است. وی جهت اجرای حکم احضار شده است.

‌وخامت حال اکبر باقری و عدم دخالت بهداری زندان برای انتقال وی به بیمارستان‌وخامت حال اکبر باقری و عدم دخالت بهداری زندان برای انتقال وی به بیمارستان

اذیت و آزار و فشار بر زندانیان در ایران هفته دوم مهر

-۴مهر۹۹، زندانی سیاسی اکبر باقری در شرایط بسیار نامناسب جسمی در زندان به سر می برد. این در حالیست که به دستور پزشک زندان، او باید در بیمارستان بیرون از زندان مورد معالجه و عمل جراحی قرار بگیرد.
در پی ‌وخامت حال اکبر باقری و عدم دخالت بهدای زندان، از انتقال این زندانی به بیمارستان جلوگیری شد و او هم اکنون در شرایط وخیم جسمی قرار دارد.

-۵مهر ۹۹، طی دو هفته گذشته دست کم ۲۰ نفر از زندانیان در زندان مرکزی ارومیه دست به خودکشی زده اند. یک منبع مطلع در اینرابطه گفت: «زندانیان که تحمل شرایط کنونی این زندان و فشارهای آن را ندارند، دست به اعتراض می زنند.

-روز ٣ مهر ٩٩ ، زندانی سیاسی زینب جلالیان پس از سە ماه نگداری در بند قرنطینە زندان مرکزی کرمان، بە زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شدە است. وضعیت سلامتی او که پس از سه ماه حبس در سلول انفرادی در زندان کرمان به زندان کرمانشاه منتقل شده نگران کننده و جان او در خطر است.

وضعیت زینب جلالیان در زندان کرمانشاه نگران کننده و جانش در خطر استوضعیت زینب جلالیان در زندان کرمانشاه نگران کننده و جانش در خطر است

-۶مهر۹۹، جعفر حسن زاده ۴۹ساله اهل پیرانشهر پس از بازداشت خشونت آمیز توسط ماموران اطلاعات سپاه در ۱۱مردادسال جاری در وضعیت بلاتکلیف در بازداشتگاه این ارگان امنیتی محبوس شده است.

-۶مهر۹۹،‌ساسان نیک نفس، زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ اندرزگاه ۲ اتاق ۱ زندان تهران بزرگ بر اثر ابتلا به بیماری اعصاب و روان از دسترسی به دارو و خدمات پزشکی محروم مانده است.

-روز یکشنبه ۶ مهر ماه ۱۳۹۹، بهنام محجوبی نظام آبادی، درویش گنابادی محبوس در اندرزگاه ۸ زندان اوین در پی وخامت حال بصورت اورژانسی به بیمارستان رازی تهران اعزام شد.

ممانعت و کارشکنی مقامات زندان اوین از اعزام زندانیان سیاسی به دادگاهممانعت و کارشکنی مقامات زندان اوین از اعزام زندانیان سیاسی به دادگاه

-شنبه ۵ مهرماه ۹۹، زندانیان سیاسی محمد بنازاده امیرخیزی، مجید اسدی و پیام شکیبا به شعبه دادگاه احضار شدند.  مسؤولان زندان با توهین و هتک حرمت به این زندانیان، از اعزام آنها به بهانه نپوشیدن لباس زندان، دستبند و پابند ممانعت بعمل آوردند.

-روز یکشنبه ۶ مهر ماه ۱۳۹۹، سهیل عربی، فعال مدنی و زندانی سیاسی که طی روزهای اخیر از زندان تهران بزرگ بدون اطلاع قبلی به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد کماکان در بند قرنطینه « سوئیت » این زندان نگهداری و از حق ملاقات و تماس تلفنی با خانواده خود محروم مانده است. این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری ۱۱ ساله خود است.

– روز۹ مهر۹۹، از وزارت اطلاعات با خانم ملکی – همسر محمد نوریزاد تماس گرفته شد که ساعت ۱۰ شنبه به آدرسی که می‌دهد بیاید. خانم ملکی این روش را «غیرقانونی» خواند و درخواست احضاریه کتبی کرد اما در جواب شنید: «پس جای دیگری شما را خواهیم دید».
خانم ملکی نوشته است: «در این ۴۲۰ روزی که از بازداشت غیرقانونی آقای نوری‌زاد می‌گذرد؛ با فشارهای مختلف روبرو بوده ایم؛ ده روزی هم است که تماس‌ تلفنی ایشان را قطع کرده‌اند و دوباره به اعتراض به ملاقات هم نخواهند آمد و این یعنی یک بی‌خبری مطلق.»

-۱۰مهر۹۹، علی انساندوست، شهروند ساکن قم با گذشت ۵ ماه از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد. قای انساندوست در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه امسال به دلیل فعالیت در فضای مجازی و مصاحبه با یکی از رسانه‌های خارج از کشور توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات قم منتقل شد.

صدور احکام در ایران هفته دوم مهر

-۵مهر۹۹ طی روزهای اخیر، رستم ارکیا، زندانی سیاسی اهل شهرستان ماکو که دوران حبس تعزیری ۲۰ ساله توام با تبعید خود را در زندان یزد سپری می کند به دلایل نامعلومی مجدّداً با لغو رای باز، به زندان بسته منتقل شد.

-۵مهرماه۹۹، طی روزهای گذشتە حکم ٣ سال حبس «صابر قادری» از فعالین مدنی و زیست‌محیطی شهرستان دهگلان رسماً بە وی ابلاغ شدە است.

مولوی فضل الرحمن کوهی به ۶ سال و ۴ ماه حبس محکوم شدمولوی فضل الرحمن کوهی به ۶ سال و ۴ ماه حبس محکوم شد

-به نقل از خبرگزاری رُکنای، حکومتی روز ۵ مهر ماه ۱۳۹۹، آرمان عبدالعالی، متهم به قتل عمد غزاله شکور، در سال ۱۳۹۲ از اندرزگاه ۲ زندان رجائی شهر کرج، توسط شعبه ۵ دادگاه کیفری ۲ تهران به به ریاست قاضی بابائی، برای دومین بار به اعدام محکوم شد. پیش از این اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی با توجه به تائید درخواست اعاده دادرسی تعلیق شده بود.

-صدور حکم ۸ بار اعدام برای دو متهم در رشت به نقل از همشهری؛ دو متهم در رشت از بابت اتهام قتل هر کدام به ۴ بار اعدام محکوم شدند.

-روز ۹ مهرماه ۹۹، مولوی فضل الرحمن کوهی مدیر مدرسه انوارالحرمین و امام جمعه پشامگ در طی تماس تلفنی از صدور حکم ۶ سال و ‌یک ماه زندان برای خود خبر داد.

قتل در ایران هفته دوم مهر:

-یک منبع مطلع به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۶مهر ۹۹ گفت که در هفته گذشته یک زندانی به نام محمود طاهری در بهداری زندان مرکزی کرج به علت بیماری فوت کرد. این زندانی ۴۷ ساله بوده و به اتهام جرائم عادی محبوس بوده است

-به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز ۵ مهر ماه ۹۹، ماموران امنیتی به سوی اهالی دهستان جکیگور که برای جلوگیری از توقیف غیرقانونی یک کامیون حامل «شیر خشک» تجمع کرده بودند آتش گشودند.
ماموران برای اجازه دادن مردم برای کسب و کار باج می‌خواهند و اگر مردم و کاسبان جکیگور به ماموران رشوه ندهند به آنها اجازه کسب و کار نمی‌دهند و بارها برای ایجاد رعب و وحشت در وسط دهستان تیراندازی کرده‌اند.

-درتاریخ ۷مهر ۹۹یک کولبر به نام رحیم ایرجی، اهل سقز در پی شلیک مستقیم نیروهای امنیتی در مرز بانه  به شدت زخمی شد. هم چنین یک کولبر به نام ابراهیم رسولیان، اهل سردشت نیز در۶شهریور۹۹ توسط نیروهای امنیتی زخمی شده است.

-روز ۶ مهرماه ۹۹، دو خودروی سوخت بر با چهار سرنشین در مسیر زاهدان به سراوان حدفاصل جون آباد تصادف کرده که بر اثر آن چهار سرنشین آن در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند.
یکی از سوخت بران پس از تصادف به بیرون خودرو پرت شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

-۹مهر۹۹، دو کولبر و کاسبکار به نام‌های سهیب فردوسی و مهدی رسول‌زاده با تیراندازی نیروهای مرزبانی در مناطق مرزی نوسود و سردشت استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی زخمی شده‌اند.

-روز۹مهرماه۹۹، یک کولبر به نام ادریس بارزان، ٤٥ ساله اهل پیرانشهر بر اثر شلیک مستقیم پاسداران در مرز بانه به شدت زخمی شد. نظامیان حکومتی اجناس این کولبر را ضبط و با خود برده‌اند.

کرونا در زندانهای ایران هفته دوم مهر:

شیوع کرونا در بند ۴ زندان رجایی شهر و ابتلاء زندانی عقیدتی سیاسی قاسم آبسته به کروناشیوع کرونا در بند ۴ زندان رجایی شهر و ابتلاء زندانی عقیدتی سیاسی قاسم آبسته به کرونا
شیوع کرونا در بند ۴ زندان رجایی شهر و ابتلاء زندانی عقیدتی سیاسی قاسم آبسته به کروناشیوع کرونا در بند ۴ زندان رجایی شهر و ابتلاء زندانی عقیدتی سیاسی قاسم آبسته به کرونا

-شنبه ۵مهر۹۹ تعداد زیادی از زندانیان سالنهای ۱۲ و ۱۱ بند ۴ زندان رجایی شهر به کرونا مبتلا شده اند. عدم انتقال زندانیان بیمار و مشکوک به قرنطینه و نگهداری آنان در بین زندانیان دیگر، باعث افزایش مبتلایان شده است. طی هفته گذشته ۶ تن از زندانیان سالن ۱۱ پس از وخامت حالشان به قرنطینه زندان منتقل شده اند.

زندانی عقیدتی – سیاسی قاسم آبسته، جزو مبتلایان منتقل شده به قرنطینه است. قاسم آبسته چندی پیش، پس از ابتلا به سرطان تیروئید، مورد عمل جراحی قرار گرفت. با توجه به این عمل جراحی و بیماری کلیه این زندانی عقیدتی سیاسی، خطر مرگ بر اثر کرونا او را تهدید می کند.به این ترتیب ۲۳ زندانی سیاسی محبوس در این زندان و ۷۵ زندانی محبوس در سالن ۱۲ که در محیطی مشترک به سر می برند در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

-۵مهر۹۹، به گزارش سایت گچساران نیوز، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از تایید ابتلای ۱۷ زندانی به بیماری کرونا در زندان یاسوج خبر داد.

-در پی گسترش ویروس کرونا در زندان اردبیل ، دو زندانی دیگر به کرونا مبتلا شدند اما قاضی با اعطای مرخصی استعلاجی به آنها مخالفت کرده و جان آنها در خطر است. سهراب باقری و حمید حیدرزاده دو زندانی هستند که به کرونا مبتلا شده اند اما قاضی مهدوی راد از دادن مرخصی به آنان خودداری کرده است.

ابتلاء زندانی سیاسی معصومه صنوبری به کرونا و وخامت حال وی در زندان تبریزابتلاء زندانی سیاسی معصومه صنوبری به کرونا و وخامت حال وی در زندان تبریز

-۱۱مهر۹۹، زندانی سیاسی معصومه صنوبری در بند زنان زندان تبریز به بیماری کرونا مبتلا شده است. پس از ابتلاء زنان زندانی در این زندان و عدم قرنطینه آنها، معصومه صنوبری نیز به کرونا مبتلا شد.

گزارش هفته گذشته را اینجا بخوانید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سازاخ
برگرفته از:
ایمیل ارسالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.