رفتن به محتوای اصلی

تهران شادی پرسپولیسی‌ها به خشم علیه نظام تبدیل شد+ویدئو
صعود ناباورانه «ارتش سرخ» به فینال لیگ قهرمانان آسیا
04.10.2020 - 00:44

 

شادی مردم در تهران و شهرهای مختلف ایران به‌دنبال راهیابی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا

هواداران تیم فوتبال پرسپولیس و شماری از مردم شامگاه شنبه و در پی پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر عربستان سعودی و راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا، در مناطق مختلف تهران و بسیاری از شهرهای ایران به شادی در میادین و خیابان‌ها پرداختند.

در تهران جمعی از مردم و هواداران تیم پرسولیس تهران شامگاه شنبه پس از پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس، در مناطق مختلف پایتخت به خیابان‌ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند.

میدان‌های صادقیه و منیریه از جمله مراکز اصلی جشن پیروی هواداران پرسپولیس در تهران بوده است. در میدان منیریه هواداران پرسپولیس به جشن و پایکوبی پرداختند و گروهی دیگر از هواداران نیز سوار بر خودروها و موتورسیکلت‌های خود با در دست داشتن پرچم‌های قرمز پرسپولیس و بوق ممتد خوشحالی خود را ابراز کردند.

در غرب تهران جمعی از مردم و هواداران پرسپولیس با تجمع در میدان صادقیه این میدان را بستند و با در دست داشتن پرچم‌های پرسپولیس و ایران و سر دادن شعارهای در حمایت از تی محبوب خود، اقدام به جشن و پایکوبی کردند. شادی و پایکوبی در این منطقه تا خیابان ستار خان ادامه داشت و در مواردی پسران و دختران با پیاده شدن از خودروها به رقص و پایکوبی در خیابان پرداختند.

در شرق تهران و در تهران پارس نیز شاهد جشن خیابانی شماری از طرفداران پرسپولیس و رقص و پایکوبی آنها بود و شعارهایی در حمایت از این تیم و شایستگی آن برای پیروزی‌های بعد و قهرمانی آسیا سردادند.

در اهواز نیز با صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال جام باشگاه‌های آسیا، جمعی از مردم این شهر به ویژه جوانان طرفدار تیم فوتبال پرسپولیس در خیابان‌ها به جشن و شادی پرداختن.

 طرفداران پرسپولیس در اهواز در مناطق بلوار ساحلی، کیانپارس، زیتون و میدان مولوی در حالی که پرچم این تیم فوتبال را در دست داشتند پیاده یا سوار بر اتومبیل و موتورسیکلت، به شادی و پایکوبی پرداختند.

در نقاط دیگر استان خوزستان نیز جوانان جشن و شادی کردند و در خیابان‌های سطح شهر نیز با به صدا درآوردن بوق اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها، صعود تیم پرسپولیس به فینال جام باشگاه‌های آسیا را جشن گرفتند.

در قزوین هم از جوانان طرفدار پرسپولیس در خیابان‌های این شهر به جشن و شادی پرداختند. مناطق ولیعصر، میدان مینودر، خیابان نوروزیان شهر قزوین از جمله مناطقی است که در آن طرفداران پرسپولیس در حالی که پرچم این تیم را در دست داشتند، سوار بر اتومبیل و موتورسیکلت، شادی خود را بروز دادند.

حرکت همزمان تعداد زیادی از موتورسیکلت‌ها و خودروها در شهر قزوین در برخی از مسیرهای شهر قزوین موجب ایجاد ترافیک سنگین شد و خبرگزاری ایرنا نوشت که  در این مناطق از جمله میدان مینودر «با ورود نیروهای پلیس و وضع محدودیت‌های ترافیکی مدیریت شد».

در شهر پلدختر استان لرستان نیز شماری از جوانان و مردم در خیابان‌ها و میدان‌های این شهر اقدام به شادی و پایکوبی کردند.

 

در شهرهای مختلف استان گیلان از جمله در رشت و آستارا نیز شامگاه شنبه شماری از مردم و هواداران پرسپولیس در چند میدان و خیابان اقدلم به شادی و پایکوبی کردند. در آستارا کاروان خودرویی و موتوری هواداران فوتبال در خیابان‌های آستارا با بوق ممتد و فریادهای شادی بخش همراه بود.

در یزد نیز طرفداران پرسپولیس پس از برتری این تیم مقابل النصر با حضور در خیابان‌ها این پیروزی را جشن گرفتند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که شماری از دیگر شهرهای ایران نیز شامگاه شنبه شاهد جشن پیروزی پرپولیس در مقابل النصر و راهیابی به فینال قهرمانی آسیا بوده است.

این در حالی است که ستارگانی چون مهدی ترابی و علی علیپور، در آستانه مسابقات از پرسپولیس جدا شده بودند و به همین خاطر، پیش‌بینی فینالیست شدن ارتش سرخ برای کارشناسان فوتبال دور از انتظار بود.

آخرین قهرمانی ایران در این مسابقات در سال ۱۹۹۳ رقم خورده است که پاس تهران روی سکوی نخست ایستاد، تیمی که دیگر وجود خارجی ندارد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در گروه C لیگ قهرمانان بالاتر از التعاون عربستان، الدحیل قطر و شارجه امارات قرار گرفتند و به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شدند.

در نخستین بازی حذفی، السد قطر را شکست دادند و سپس پاختاکور ازبکستان را از پیش رو برداشتند.

 

پرسپولیس روز شنبه در حالی که مهیای حضور در فینال غرب آسیا می‌شد، فقط سه ساعت قبل از بازی، ستاره‌ چهار گله خود، عیسی آل کثیر را از دست داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا آل کثیر را به دلیل آنچه شادی پس از گل با رفتار نژادپرستانه عنوان شده است، علاوه بر جریمه نقدی به مدت شش ماه از حضور در مسابقات محروم کرده است.

آل کثیر چه در صنعت نفت آبادان و چه در پرسپولیس، پس از گلزنی‌ها چشم‌های خود را به خاطر برادرزاده خردسالش تنگ می‌کند.

باشگاه پرسپولیس با ارائه مستندات، اعتراض رسمی خود را به حکم صادره از کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده است.

بازی پرسپولیس و النصر با قضاوت محمدتقی (سنگاپور) در ورزشگاه بدون تماشاگر جاسم بن حمد دوحه برگزار شد.

در ترکیب النصر بازیکنانی چون برد جونز دروازه‌بان سابق لیورپول، مایکون برزیلی، گونزالو مارتینز آرژانتینی و عبدالرزاق حمدالله آقای گل بازی‌ها از مراکش حضور داشتند.

روی ویتوریا سرمربی سابق بنفیکا که بارها با این تیم قهرمان جام‌های مختلف پرتغال شده بود هدایت النصر را بر عهده دارد.

در ترکیب پرسپولیس حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، سعید آقایی (۱۱۴- علی شجاعی) کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (۹۶- میلاد سرلک) بشار رسن (۹۹ - مهدی شیری) احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (۹۶- آرمان رمضانی) بازی کردند.

احسان پهلوان با دریافت قرمز و وحید امیری با دومین کارت زرد، فرصت بازی در فینال لیگ قهرمانان را از دست دادند.

در دقیقه ۳۶ عبدالرزاق حمدالله از روی نقطه پنالتی و با ضربه چیپ، دروازه پرسپولیس را باز کرد.

سه دقیقه قبل از پایان همین نیمه، امیری توپ را به رسن داد تا با ارسال بلند روی سر عبدی، پایه‌گذار گل تساوی پرسپولیس باشد.

در ادامه بازی توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا وقت قانونی با تساوی ۱-۱ به پایان برسد. در وقت اضافه نیز تلاش محتاطانه دو تیم، گلی در بر نداشت تا ضیافت پنالتی‌ها مشخص کننده قهرمان غرب آسیا باشد.

پنالتی اول سرخ‌پوشان فوتبال ایران را کنعانی‌زادگان به سمت راست زد تا توپ دور از دستان جونز تبدیل به تور برسد.

پنالتی سیامک نعمتی از زیر دستان جونز عبور کرد. سپس سرلک بر خلاف جهتی که جونز انتخاب کرده بود، دروازه را باز کرد.

ضربه چهارم هم موفقت آمیز بود و شوت خلیل‌زاده، تور را به لرزه درآورد. النصر نیز تا این لحظه همه ضرباتش را گل کرده بود، اما مایکون برزیلی مقهور شیرجه صحیح حامد لک شد.

حالا اگر علی شجاعی گل می‌زد، پرسپولیس فینالیست می‌شد. او با فریب جونز، کار را تمام کرد و سپس با سرعت زیاد، خط طولی زمین را به طور کامل دوید.

به این ترتیب پرسپولیس که با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود، بار دیگر این فرصت را خواهد داشت تا در دیدار نهایی حضور یابد و برای شکستن طلسم ۲۷ ساله فوتبال ایران تلاش کند.

نکته جالب توجه در فینالیست شدن پرسپولیس این است که هیچ گلی در جریان بازی‌ها دریافت نکرد و فقط از روی نقطه پنالتی گل خورد.

گل محمدی در نشست خبری گفت: «از همه مادران ایران زمین تشکر می‌کنم. خصوصاً مادر آل کثیر که دوست داشت پسرش را در این بازی ببیند. بازیکنانم جنگیدند و غیرت و شرف گذاشتند و از حیثیت مردم ایران دفاع کردند. آبروداری کردند. از همه کسانی که دل‌شان با تیم بود سپاسگزارم.»

سرمربی پرسپولیس در میان صحبت‌هایش بغض کرد و گفتگویش برای لحظاتی قطع شد. سپس ادامه داد: «اتفاقی که برای آل کثیر افتاد انگیزه ما را چند برابر کرد. با وجود مصدومیت و محرومیت‌هایی که شکل گرفت، انگیزه بچه‌ها هیچ وقت کم نشد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.