رفتن به محتوای اصلی

ترامپ: ایران ورشکست شده، یک ماهه توافق می‌کند
«خیلی سریع به یک توافق فوق‌العاده با ایران دست می‌یابیم»
13.10.2020 - 15:36

دونالد ترامپ، ‌ رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی انتخاباتی خود پس از بهبودی از بیماری کرونا در جمع هوادارانش در فلوریدا بار دیگر از برجام انتقاد کرد و مدعی شد، «ایران نیازمند توافق» است. ترامپ شب گذشته با اشاره به وضعیت اقتصادی وخیم ایران پیش‌بینی کرد که در صورت پیروزی او در اننتخابات پیش‌رو، «ایران نخستین کشوری است که برای توافق» پیش‌قدم می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر به کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس اشاره کرد و او را «تروریست شماره یک جهان» لقب داد.

 

 

دونالد ترامپ در مصاحبه‌های اخیر بارها وعده داده که مقامات جمهوری اسلامی در صورت پیروزی او در انتنخابات برای توافق با آمریکا پیش‌قدم خواهند شد. او قبلا پیش‌‌بینی کرده بود که «خیلی سریع و در مدت یک ماه به یک توافق فوق‌العاده با ایران» می‌رسد.

ترامپ در یک در گفتگوی رادیویی در نهم اکتبر با روش لیمباگ، مجری محافظه‌کار نیز مواضع خود در برابر تهران را تکرار کرد.

. رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تهدید خود مبنی بر اینکه اگر ایران اقدامی علیه آمریکا انجام دهد با پاسخ «۱۰۰۰ برابری» آمریکا روبه‌رو خواهد شد، را مطرح کرد

او گفت: «آنها (ایرانی‌ها) می‌دانند اگر کاری علیه ما انجام دهند هزینه آن را با یک مشکل هزار برابری خواهند پرداخت. آنها با تفاوت هزار برابری روبه‌رو خواهند شد، چون می‌دانند ما چیزهایی داریم که قبلاً هرگز نداشتیم. اوضاع ما هیچ‌وقت مثل الان نبود و ایران این را می‌داند. ما به آنها هشدار دادیم که اگر کاری علیه ما انجام دهید، بلایی سرتان می‌آوریم که تا کنون سابقه نداشته است.»

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «فراموش نکنید، ببینید چه اتفاقی برای تروریسم افتاده است. ایران یک ملت بسیار ثروتمند بود و اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار به علاوه ۱. ۸ میلیارد دلار پول نقد به این کشور داده بود و اکنون آنها یک ملت بسیار فقیر هستند... ایران به خاطر اقدامات من، به دلیل تحریم‌ها و چیزهای دیگر به این شرایط دچار شده‌ است.»

ترامپ در ادامه مدعی شد، ایران به دلیل اقدامات او «ورشکست» شده و در صورت پیروزی در انتخابات، در مدت یک ماه «توافق فوق‌العاده‌ای» بین ایران و دولت جدید او شکل می‌گیرد.

این در حالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز گذشته هشدار داد که نباید «سر و صدای اراذل حاکم بر آمریکا ذهن کسی را مشغول کند.»

خامنه‌ای در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که در نتیجه فساد و سوء مدیریت اقتصادی و تحریم‌ها، تورم افزایش یافته، بهای هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران به ۳۲هزار تومان نزدیک شده و قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی به شدت بالا رفته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایندیپند نت

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.