رفتن به محتوای اصلی

در دوئل جدید انتخاباتی ترامپ و بایدن چه گذشت
16.10.2020 - 12:57

 

دومین دور رویارویی انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن که قرار بود شامگاه پنجشنبه (۱۵ اکتبر) برگزار شود، انجام نگرفت؛ در عوض دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌طور همزمان در شبکه‌های تلویزیونی جداگانه‌ای ظاهر شدند و به پرسش‌های شهروندان پاسخ گفتند.

ترامپ در آغاز سخنان خود در شبکه تلویزیونی NBC در میامی، از راستگرایان افراطی فاصله گرفت، اما در عین حال به شدت به چپگرایان حمله کرد. او مدعی شد سال‌هاست که راستگرایان را محکوم می‌کند، اما به چپگرایان نیز حمله کرد، چپ‌هایی که به ادعای او، "شهرهای ما را به آتش می‌کشند".

در پرسشی پیرامون موضع او درباره طرفداران تئوری توطئه "کیو انان" ترامپ گفت که از آنها چیز زیادی نمی‌داند اما با برخی از دیدگاه‌های آنها موافق است.

ترامپ اعتراف کرد که بدهی دارد، اما مبلغ آن بالا نیست و از کل دارایی او خیلی کمتر است. پیشتر "نیویورک تایمز" گزارش داده بود که رئيس جمهور حدود ۴۲۱ میلیون دلار بدهی دارد.

 

ترامپ که نخست قصد نداشت مقدار بدهی خود را فاش کند، سرانجام از مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار سخن گفت. او سپس تأکید کرد که گمان نمی‌کند که در خارج از آمریکا هم بدهی داشته باشد.

حمله به "ناکارآمدی ترامپ"

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات که در کانال ABC حضور یافت، با آرامش بیشتر و روحیه تهاجمی‌تری سخن گفت. سرآغاز سخن او حمله به سیاست غیرمسئولانه ترامپ در قبال پاندمی کرونا بود. او گفت بیش از ۲۱۰ هزار نفر در آمریکا از ویروس کرونا درگذشته‌اند "و او چه می‌کند؟ هیچ".

بایدن گفت که رئیس جمهور باید الگوی ملت خود باشد و وقتی ترامپ از زدن ماسک پرهیز می‌کند یا افراد دارای ماسک را مسخره می‌کند، مردم نتیجه می‌گیرند که ماسک زدن ضروری نیست.

بایدن از سیاست زیست‌بومی، دستگاه قضایی و سیاست خارجی ترامپ به شدت انتقاد کرد و از جمله گفت که خود قصد دارد به پشتیبانی مالی از انرژی‌های فسیلی پایان دهد و از رشد انرژی‌های تجدیدپذیر و سالم حمایت کند.

بایدن عملکرد ترامپ در حل درگیری‌های بین‌المللی را "تا حدی، اما نه خیلی زیاد" تأیید کرد. او انتقاد کرد که ترامپ از تقریبا تمام سازمان‌های بین‌المللی خارج شده و در صحنه سازمان ملل همواره مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

کامالا هریس، نامزد معاونت بایدن در انتخابات ریاست جمهوری تمام برنامه‌های انتخاباتی خود را لغو کرده است. او در پیامی توییتری اطلاع داد که دو تن از افرادی که با آنها در تماس بوده، به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و او صلاح نمی‌بیند در مراسم عمومی شرکت کند. او تأکید کرد که در طول هفته دو بارتست کرونا انجام داده و هر دو بار منفی بوده است.

ترامپ و بایدن قرار است پیش از انتخابات سوم نوامبر در هفته آینده یک بار دیگر در دوئل تلویزیونی شرکت کنند.

در بسیاری از نظرسنجی‌ها ترامپ تا ده درصد از بایدن عقب است. در ایالت‌های پراهمیتی مانند پنسیلوانیا و ویسکانسن نیز ترامپ از نامزد حزب دموکرات عقب افتاده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.